Suostuisitko osa-aikatyöhön, jossa sinun oletetaan olevan ns."passissa" päivänä jolloin työtä ei ole sovittu?
Jos tuleekin jotain ja tarvitseekin yhtäkkiä työntekijää? Ylimääräistä palkkaa ei tuosta varuillaan olosta tule.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
En ilmaiseksi. Saan varallaolokorvausta 30 % tuntipalkasta, se on ok. Olen mielelläni varalla 24 h vuorokaudessa.
Päivän palkka tekemättä mitään. Tarkoittaa kuitenkin myös sitä ettei voi oikein harrastaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ilmaiseksi. Saan varallaolokorvausta 30 % tuntipalkasta, se on ok. Olen mielelläni varalla 24 h vuorokaudessa.
Päivän palkka tekemättä mitään. Tarkoittaa kuitenkin myös sitä ettei voi oikein harrastaa mitään.
Ei voi harrastaa (paitsi kotona jotain tietokonepelaamista), ei voi mennä ruokakauppaan, jos se ei ole aivan vieressä, ei voi mennä leffaan jne jne. Pitää vain olla valmiina lähtöön koko ajan.
Suostuin ja se 5 kuukautta oli elamani vittumaisinta aikaa. Koskaan ei voinu lahtea mihinkaan ja just jos oli aloittamassa vaikka ihanan koti illan miehen kanssa niin soitetiin toihin. En suostu enaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään. Ei kukaan suostuisi. Mikä ihme tuollainen työ muka edes on? Ei voida velvoittaa olemaan valmiina (päivystämään), jos siitä varallaolosta ei makseta mitään korvausta.
Ei se ole päivystämistä. Mulla on 6 osa-aikaista, jos yksi ei vastaa puhelimeen tai halua tulla töihin (esim. liikaa rahaa -> opintotuki pienenee)
Niin soitan vain seuraavalle.
Helppoa.
Sinccis
Häh Skinccis (vrt. skinka på svenska), mä en oo tajunnu, että sä oot työelämässä! Oon ollu koko ajan aivan varma, että oot pitkäaikaistyötön. Miten ihmeessä ehdit olla täällä av:lla koko ajan ja kommentoida jotain lähes jokaiseen ketjuun??
Nykyisessä työssä pätkää tehdessä minulla ei ole velvollisuutta, mutta oletus että minulle voi soittaa 6:40 aamulla että joku jossain on sairastunut, menetkö.
Mitään ylimääräistä siitä ei makseta, enkä vastaa puhelimeen kun opin etteivät muutkaan sellaiseen suostu.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisessä työssä pätkää tehdessä minulla ei ole velvollisuutta, mutta oletus että minulle voi soittaa 6:40 aamulla että joku jossain on sairastunut, menetkö.
Mitään ylimääräistä siitä ei makseta, enkä vastaa puhelimeen kun opin etteivät muutkaan sellaiseen suostu.
Saahan ne soitella. Laita puhelin yöksi äänettömälle, ja kurkkaa sitä vasta klo 10 aamukahvilla.
En tietenkään suostu. Mikä kysymys. Päivystykseenkään tai varallaoloonkaan en suostu kuin väh. 70% palkalla. Eihän päivystäessä voi tehdä mitään, täytyy vain kyttäillä puhelinta.
Ainahan voit ottaa saikkua, jos ne soittaa ;)
Sinccis