Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suostuisitko osa-aikatyöhön, jossa sinun oletetaan olevan ns."passissa" päivänä jolloin työtä ei ole sovittu?

Vierailija
04.03.2019 |

Jos tuleekin jotain ja tarvitseekin yhtäkkiä työntekijää? Ylimääräistä palkkaa ei tuosta varuillaan olosta tule.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska ei tarvitse.

Vierailija
2/29 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Ei kukaan suostuisi. Mikä ihme tuollainen työ muka edes on? Ei voida velvoittaa olemaan valmiina (päivystämään), jos siitä varallaolosta ei makseta mitään korvausta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Kenenkään ei pidä.

Vierailija
4/29 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suostunut. 

Miten siinä sitten kävikään ..

Sinccis

Vierailija
5/29 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Teen osa-aikaista, enkä ole tavattavissa vapaa-ajallani, se on omaani.

Vierailija
6/29 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta minä olin se, joka pitää muita passissa.

Sinccis

Kyllä kova työ aina palkitaan. Jos taas aloittaa jo vikinällä, niin sitä tuskin koskaan palkitaan ..

Vierailija
7/29 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi edes korvauksesta.

Vierailija
8/29 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään. Ei kukaan suostuisi. Mikä ihme tuollainen työ muka edes on? Ei voida velvoittaa olemaan valmiina (päivystämään), jos siitä varallaolosta ei makseta mitään korvausta. 

Ei se ole päivystämistä. Mulla on 6 osa-aikaista, jos yksi ei vastaa puhelimeen tai halua tulla töihin (esim. liikaa rahaa -> opintotuki pienenee)

Niin soitan vain seuraavalle.

Helppoa.

Sinccis

Vierailija
9/29 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi. Kerran osui silmiin henkilönkohtaisen avustajan paikka, jossa oli näitä varallaolo tunteja. Niistä maksettaisiin 30% palkasta. Eli 30% jostain kymmenen euron tuntipalkasta.

Mun aika on paljon arvokkaampaa. Päivystää toki voin, oikealla korvauksella.

Vierailija
10/29 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisessa setlementissä pitää olla päivystäjänä, muutoin olet kieltäytynyt töistä ja kenkää tulee - sellaista se on siellä...

Vierailija
11/29 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole päivystämistä. Mulla on 6 osa-aikaista, jos yksi ei vastaa puhelimeen tai halua tulla töihin (esim. liikaa rahaa -> opintotuki pienenee)

Helppoa.

Sinccis

Puhut eri asiasta. Ap kysyi tilannetta, jossa työnantaja velvoittaa työntekijän olemaan valmiina tulemaan työhön ilman ennakkoilmoittamista eli varallaolo. Sinun työntekijät eivät ole velvoitettuja tulemaan, koska voivat sanoa, että ei halua tulla tai voivat olla vastaamatta.

Vierailija
12/29 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suostuisi. Kerran osui silmiin henkilönkohtaisen avustajan paikka, jossa oli näitä varallaolo tunteja. Niistä maksettaisiin 30% palkasta. Eli 30% jostain kymmenen euron tuntipalkasta.

Mun aika on paljon arvokkaampaa. Päivystää toki voin, oikealla korvauksella.

Niin. Oikein.

Joskus mun esimies kuvitteli, että mä olen sitä varten. Jos siitä ei makseta, niin en päivystä, menen töihin jos mulle sopii.

Soitteli mulle ja ihmetteli kun en pääse töihin. Sanoin, että olen mökillä (vaikken ollut)

Case closed

Sinccis

Ei sinne pakko ole mennä, ellei allekirjoita tuommoista typerää sopimusta. Kyllä mäkin voin päivystää, mutta sen täytyy olla jo hyvä palkka.

Olen kyllä päivystänyt 100% palkallakin. (silloin tosin olisi saanut vklopusta enemmän jos olisi ollut töissä, se ei tarkoittanut muuta, kuin että en voi avata kaljaa kotona ollessa) 

Sinccis

Vierailija
13/29 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ilmaiseksi. Saan varallaolokorvausta 30 % tuntipalkasta, se on ok. Olen mielelläni varalla 24 h vuorokaudessa.

Vierailija
14/29 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppoa.

Sinccis

Puhut eri asiasta. Ap kysyi tilannetta, jossa työnantaja velvoittaa työntekijän olemaan valmiina tulemaan työhön ilman ennakkoilmoittamista eli varallaolo. Sinun työntekijät eivät ole velvoitettuja tulemaan, koska voivat sanoa, että ei halua tulla tai voivat olla vastaamatta.

Niin Sinccis, sä et vaan tajuu.

Vierailija
15/29 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppoa.

Sinccis

Ei tuommoista ole laissa olemassakaan.

Oman korviesi välissä voi olla.

Sinccis

Vierailija
16/29 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä päivystää. Mökiltä voi vain kestää kauan tulla töihin ;)

Sinccis

Vierailija
17/29 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun työmatkakin voi olla vaikka 1000 km. Ei sitä mikään laki kiellä.

Sinccis

Se on sun oma asiasi.

Vierailija
18/29 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppoa.

Sinccis

Sinccis

Käyppäs Sinkkiläinen putsaamassa omia korviasi. Voit samalla lukea työaikalakia, 2. luku, 5. pykälä.

Vierailija
19/29 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ollut tuolla lailla passissa. Joko menen pyydettäessä töihin, jos se sopii minulle tai en mene, jos se ei sovi minulle. Useimmiten se tosin sopi, ei minulla silloin ollut elämää töiden ulkopuolella.

Vierailija
20/29 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppoa.

Sinccis

Sinccis

Käyppäs Sinkkiläinen putsaamassa omia korviasi. Voit samalla lukea työaikalakia, 2. luku, 5. pykälä.

En

Sinccis

(putsaa korvia, koska korviin muodostuu vahamainen pinta, joka putsaa itse itseänsä, kun sinne ei mene sörkkimään! Nero tietää tämänkin)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä