Onko kenelläkään ollut vahatulppaa korvassa?
Kertokaa.
Minun korviani ei ole puhdistettu ikinä lääkärin tai hoitajan toimesta. Olen tumpannut kuivaa vaikkuani pumpulipuikolla syvemmälle jo yli kymmenen vuotta. Lähteeköhän Oro Cleanilla, jos on joku vahatulppa muodostunut?
Kommentit (12)
Osta apteekista tippoja ja sellainen ruutta millä ruuttaat korvaan lämmintä vettä.
Pumpulipuikko on väärä keino. Käytä mielummin vaikka Removaxia.
Puikkoja ei saa työntää korvaan. Removaxilla lähtee jos ja kun sinne möhnää kertyy.
Kyllä, jollain on ollut vaikkua korvassa: https://hymy.fi/uutiset/ala-katso-ellet-kesta-nyt-oli-vahan-vaikkua-kor…
Oli kerran lapsena. Se oli tosi kipeä ja poistettiin terveyskeskuksessa (kooltaan noin rusina).
Aikuisena oli kerran tärykalvon puhkeaminen, silloin vaha poistui korvakäytävästä itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Pumpulipuikko on väärä keino. Käytä mielummin vaikka Removaxia.
Removaxia korvaan, kyljelle makamaan n. tunnin ajaksi ja sitten huuhtelet korvan 5-6 kertaa lämpimällä vedellä ja sellaisella 20-millilitraisella injektioruiskulla. Isompi saattaa rikkoa tärykalvon. Huomaat että joka huuhtelukerran jälkeen vedessä on sellaisia pieniä muruja ja lopulta saattaa tulla hyvinkin iso klöntti.
Mulla oli lapsena ja nuorena taipumus, että vahaa kertyi korviin paksut klöntit. Kyllä ne poistettiin terveyskeskuksessa. Joskus parikymppisenä oli siinä lääkärikin hääräämässä ja sanoi, ettei ole kellään nähnyt niin paljon vaikkua yhdellä kertaa. Vaikutti tietysti kuuloonkin ja vasta kuulon huononeminen vei sinne terveyskeskukseen. Jostain syystä aikuisena tuo vaikun kertyminen loppui ja se alkoi tulla normaalisti ulos päin korvasta niin kuin kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, jollain on ollut vaikkua korvassa: https://hymy.fi/uutiset/ala-katso-ellet-kesta-nyt-oli-vahan-vaikkua-kor…
Ooh, nyt sai finninpuristusvideot kovan kilpailijan!
Ei ole, mutta perzeezzä on tälläkin hetkellä Pihkatappi. Ja se se kuule vasta gutaa tekeekin ! Vähänkö sopisi myös sinulle. Match :äisi kivasti sun silmien kanssa.....
Ajatus pumpulipuikon työntämisestä korvakäytämään saa ihokarvani pystyyn, pahemman kerran.
Apteekista saa tulppaa liuottavia tippoja.