Hullu maailma! Rikosilmoitus päiväkodin muksuista!
Kyllä suututtaa tämä nykyajan maailma!!!! Tuossa jopa alakoulun ja päiväkodin muksuista on tehty RIKOSILMOITUKSIA!!!! Mikä teitä ihmiset vaivaa? Alakoulun ja päiväkodin lapset eivät ole rikosoikeudellisesti vastuussa teoistaan. Mitä suoraan sanottuna vittua te idiootit teette rikosilmoituksia jopa jostakin kaksivuotiaasta ta kolmevuotiaasta ipanasta? Tai ala-astelaisesta?
Ja jos ootte vielä päiväkodin tai koulun työntekijöitä niin ootte mielisairaita idiootteja. Ei pikkulapset ymmärrä oikean ja väärän eroa!!!! Jos pikkulapsi tekee väärin niin esim koulussa hänet voi laittaa jälki-istuntoon siitä mitä teki. Mutta ei mitään rikosilmoituksia. Ja jos lapsi tekee jotakin tosi vakavaa niin lastensuojeluilmoitus on tehtävä eikä rikosilmoitusta.
Ei lapsi ymmärrä asioita siten kuin aikuinen eikä myöskään esim kehitysvammainen eikä mielisairas aikuinenkaan ymmärrä. Mihin on kadonnut kyky tajuta lapsen ja aikuisen välinen ero tai terveen ja sairaan välinen ero ja kyky asettua jonkun käytöksen yläpuolelle se tietäen ja huomioiden että henkilö on lapsi tai sairas yms eikä todellakaan tasaväkinen vaan HEIKOMPI ja siksi sen kanssa ei toimi samat keinot kuin tasaväkisen ja terveen aikuisen kanssa?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Anna esimerkki, mistä lasten teosta on tehty rikosilmoitus?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/halyttava-ilmio-saanut-poliisin-huo…
No, jos lapsi on tehnyt rikoksen, josta on aiheutunut korvattavaa vahinkoa, niin kyllä se rikosilmoitus nyt vaan täytyy tehdä, jotta saa ne korvaukset maksuun. Toki voi ajaa myös vaihtoehtoisesti siviilikannetta, mutta jos rikos on tapahtunut niin kyllä se rikosilmoitus on parempi, niin poliisi ja syyttäjä tutkivat asiaa. Muuten pitäisi itse hankkia kaikki todistusaineisto.
Se, että lapsi ei vielä ole rikosoikeudellisessa vastuussa, ei tarkoita sitä, ettei rikosilmoitusta pitäisi tehdä. Poliisi myös laittaa lastensuojeluasian eteenpäin. Luuletko, ettei vaikka lasten tekemiä tappoja pidä poliisin tutkia?
No just. Poliisit ei viitsi hoitaa hommiaan, vaan tykkää että pahoinpitelytkin pitäisi kuitata jälkkärillä. Hohhoijaa.
Totta kai pitää tehdä rikosilmoitus, jos lapsi hakkaa, puree, potkii. Jospa sitten oppis vanhemmat kasvattamaan kakaransa.
Vierailija kirjoitti:
Mä tein kun pojan päälle käytiin koulussa 7-luokalla. Olisit itsekin tehnyt kun 8 ma m ua hyökkää varoittamatta ja hakkaa. Mieluummin olisin tietysti mennyt näiden kotiin haulikon kanssa mutta olen älykkäämpi kuin näiden apinoiden vanhemmat.
Et kovin paljon, jos ollenkaan.
Eipä juuri mitään muuta vaihtoehtoa jää. En kyllä ala-asteella tekisi, mutta isommista kyllä. Hyvä ennaltaehkäisykin tuo uhka. Ja teon pitäisi olla tahallinen.
Vierailija kirjoitti:
Mä tein kun pojan päälle käytiin koulussa 7-luokalla. Olisit itsekin tehnyt kun 8 ma m ua hyökkää varoittamatta ja hakkaa. Mieluummin olisin tietysti mennyt näiden kotiin haulikon kanssa mutta olen älykkäämpi kuin näiden apinoiden vanhemmat.
Oliko poika niitä, jotka hakkuu toisia kunnes toisten kuppi menee nurin? Se on niin nähty. Toivottavasti poliisi kyselee laajemminkin asiasta.
Ja lisään vielä, että vaikka kuinka tajuaisi esim. sairaan ja terveen välisen eron, niin ei sairaus ole mikään ilmaispassi, jonka varjolla saa rikkoa lakia. Niin lapsia, kuin sairaitakin koskevat samat lait. Ja nimenomaan, koska lapsi ei itse ole teostaan vastuussa, ainakin rikosilmoituksen tehtyä vanhemmat joutuvat jollain tapaa kohtaamaan seuraukset.
Otetaan ap esimerkki, että lapsi käy varastamassa autosi ja ajaa sen lähimpään ojaan tai polttaa talosi. Tyytyisitkö oikeasti kärsimään ja maksamaan itse kaikki viulut etkä tekisi rikosilmoitusta?
Vierailija kirjoitti:
Mitä siitä seurasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko poika niitä, jotka hakkuu toisia kunnes toisten kuppi menee nurin? Se on niin nähty. Toivottavasti poliisi kyselee laajemminkin asiasta.
8 tulee joukolla yhden kimppuun ja se yksi on susta siinä iso syyllinen? Valoja nyt vähän päälle. Onhan siinä voinut olla huutelua, mutta ei kahdeksalla yhtäaikaa napsahda siihen malliin. Vaikea uskoa että yksi muutenkana itsekseen kahdeksalle huutelee.
Ajankohtainen virsi!
Tämä jos mikäsopii tähän aikaan kun jo päiväkotilapsista tehdään rikosilmoituksia vaikkeivat he ymmärrä vielä tekojaan siten kuin aikuiset ja ovat syyttömiä niin nykyään viattomia lyödään ja vainotaan, niin tämä jos mikä tähän aikaan sopii ja siihen kuinka nykyajan paha maailma kohtelee lapsia, köyhiä, heikkoja ja sairaita ja JOS joku tunnollaan tuntee noin kohdelleensa lasta tai jotakin lapseen verrattavissa olevaa vammaista tai sairasta niin tee parannus ja pelkää Jumalaa ja karta pahaa koska vanhurskaus sinut korottaa mutta synti on häpeäsi ja synti vie sinut kurjuuteen ja vanha sanomahan tämä on mutta tosi sillä Jumala ei muutu vaikka aika muuttuu:
1. Jo vääryys vallan saapi
se huutaa taivaaseen,
se turmaa ennustaapi
vie kansat kurjuuteen.
Ken Herran oikeutta
nyt täällä julistaa,
ja ken vanhurskautta
nyt tahtois puolustaa?
2. Nyt viekas vilppi täällä
on noussut kunniaan,
on valhe vallan päällä
ja vääryys voimissaan.
Ei kuulla kurjan ääntä
ja köyhää sorretaan,
ja lainkin rikkaat vääntää
vääryyttä puoltamaan.
3. Kas, köyhän leivän syövät
nuo jumalattomat.
He viatonta lyövät
ja häntä vainoovat.
He kurjaa ahdistaapi
kuin käärme kiukussa,
korvansa tukkeaapi
tuon raukan huudoilta.
4. He armotonna veivät
osuudet orpojen.
He söivät lesken leivät,
on Herra nähnyt sen.
Hän vanhurskaasti kostaa
vääryydentekijät,
rankaisee ansiosta
nuo viekkaat ryöstäjät.
5. Vaan voitonpäivän kerran
vaivaiset näkevät,
vanhurskaus kun Herran
lyö väärät, väkevät.
Oi Herra, voimas näytä,
kansaasi armahda
ja hurskaan pyynnöt täytä
ja päästä vaivasta.
Vierailija kirjoitti:
Ja lisään vielä, että vaikka kuinka tajuaisi esim. sairaan ja terveen välisen eron, niin ei sairaus ole mikään ilmaispassi, jonka varjolla saa rikkoa lakia. Niin lapsia, kuin sairaitakin koskevat samat lait. Ja nimenomaan, koska lapsi ei itse ole teostaan vastuussa, ainakin rikosilmoituksen tehtyä vanhemmat joutuvat jollain tapaa kohtaamaan seuraukset.
Otetaan ap esimerkki, että lapsi käy varastamassa autosi ja ajaa sen lähimpään ojaan tai polttaa talosi. Tyytyisitkö oikeasti kärsimään ja maksamaan itse kaikki viulut etkä tekisi rikosilmoitusta?
Artikkelissa poliisi kertoi että ennenkin oli vaan jälki-istunnot. :D
Olen tehnyt työni puolesta sekä rikos- että lastensuojeluilmoituksen alakouluikäisestä lapsesta, joka kuristi toista lasta niin, että tälle toiselle tuli tilapäinen vamma. Toimintaohjeen saimme suoraan koulupoliisilta, sillä kyseessä oli pahoinpitely, ei siis edes lievä pahoinpitely. Myös uhrin vanhemmat halusivat, että koulu tekee rikosilmoituksen.
Selvitimme asiaa koululla poliisin kanssa, mutta en tiedä mitä asiassa tapahtui seuraavaksi, sillä jatko ei kuulu enää minulle. Kyseinen lapsi oli koetellut koulun rajoja jo pidempään, mutta näin vakava väkivallanteko oli kuitenkin yllätys.
Vierailija kirjoitti:
Ajankohtainen virsi!
Tämä jos mikäsopii tähän aikaan kun jo päiväkotilapsista tehdään rikosilmoituksia vaikkeivat he ymmärrä vielä tekojaan siten kuin aikuiset ja ovat syyttömiä niin nykyään viattomia lyödään ja vainotaan, niin tämä jos mikä tähän aikaan sopii ja siihen kuinka nykyajan paha maailma kohtelee lapsia, köyhiä, heikkoja ja sairaita ja JOS joku tunnollaan tuntee noin kohdelleensa lasta tai jotakin lapseen verrattavissa olevaa vammaista tai sairasta niin tee parannus ja pelkää Jumalaa ja karta pahaa koska vanhurskaus sinut korottaa mutta synti on häpeäsi ja synti vie sinut kurjuuteen ja vanha sanomahan tämä on mutta tosi sillä Jumala ei muutu vaikka aika muuttuu:
1. Jo vääryys vallan saapi
se huutaa taivaaseen,
se turmaa ennustaapi
vie kansat kurjuuteen.
Ken Herran oikeutta
nyt täällä julistaa,
ja ken vanhurskautta
nyt tahtois puolustaa?2. Nyt viekas vilppi täällä
on noussut kunniaan,
on valhe vallan päällä
ja vääryys voimissaan.
Ei kuulla kurjan ääntä
ja köyhää sorretaan,
ja lainkin rikkaat vääntää
vääryyttä puoltamaan.3. Kas, köyhän leivän syövät
nuo jumalattomat.
He viatonta lyövät
ja häntä vainoovat.
He kurjaa ahdistaapi
kuin käärme kiukussa,
korvansa tukkeaapi
tuon raukan huudoilta.4. He armotonna veivät
osuudet orpojen.
He söivät lesken leivät,
on Herra nähnyt sen.
Hän vanhurskaasti kostaa
vääryydentekijät,
rankaisee ansiosta
nuo viekkaat ryöstäjät.5. Vaan voitonpäivän kerran
vaivaiset näkevät,
vanhurskaus kun Herran
lyö väärät, väkevät.
Oi Herra, voimas näytä,
kansaasi armahda
ja hurskaan pyynnöt täytä
ja päästä vaivasta.
Et oo sitten tajunnut näemmä yhtään mistä tuossa virressä puhutaan, tai tässä ketjussakaan ei sen puoleen. No, eipä kyllä yllätä kun tuota muuta sepustustasi katsoo. Mene tuudittamaan sitä viatonta pienokaistasi vaan, vaikka se hakkaisi ja ryöstäisi muita lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8 tulee joukolla yhden kimppuun ja se yksi on susta siinä iso syyllinen? Valoja nyt vähän päälle. Onhan siinä voinut olla huutelua, mutta ei kahdeksalla yhtäaikaa napsahda siihen malliin. Vaikea uskoa että yksi muutenkana itsekseen kahdeksalle huutelee.
Koulussa näkee kuvion. Yksi kaveriporukan johdossa huutelee ja kiusaa kaikkia. Sitten joskus saa sen takaisin niiltä kaikilta. No voihan se olla ollut toisinpäin kun. Ma mujengi kiusaa muita. Mutta kielenkäytöstä tein analyysin, että asetelma on juuri toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Miten asia siutä eteni?
Kullannuppus sitten kalautti kaverilta hampaat sohjoksi?
Totta kai tehdään rikosilmoitus ja poliisi sitten käsittelee korvausvaateet ja ohjaa tiedon lasuun.