Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoa tapaamisoikeus asiassa

Vierailija
26.02.2013 |

Hei!

Voisiko joku ystävällisesti neuvoa mitä teen kun ex mieheni on heittäytynyt hankalaksi ja rikkoo lastenvalvojalla tehtyä sopimusta mutta ei suostu tekemään uutta. Olemme siis lastenvalvojalla käyneet mutta hän ei suostunut mihinkään.

Hän haluaa mennä käräjille jotta saa 1,9kk ikäsen lapsen vuorohoitoon km päähän (toinen päiväkoti yms.) Minä en taas siihen suostu varsinkin kun eromme jälkeen (6kk sitten) hän on nähnyt lasta vain kerran kuussa.

Mihin voin ottaa yhteyttä jotta voimme mennä sovitteluun/ tarvittaessa oikeuteen. Haluan asian pois mahd.pian koska meillä on riitoja asiasta paljon.

Asun espoossa. Olisin todella kiitollinen jos voitte auttaa kun en itse tiedä, ja lastenvalvoja ei oikein osaa sanoa mitään

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin 200km päähän mutta näköjään en huomannut että numerot jäi pois :)

Vierailija
2/13 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tehty tapaamissopimus on sinulle ok niin sinun ei tarvi tehdä mitään. Jos se ei ole miehellesi ok hän voi lähteä käräjille. Sillä että hän ei noudata tehtyä sopimusta sinä et voi mitään. Etävanhemmalla ei ole velvollisuutta tavata lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän haluaa mennä käräjille, jotta saa tyttäreni vuorohoitoon. Hän on työtön ja koditon ja haluaisi kuitenkin odottaa siksi että saa asiat kuntoon. Minä taas en jaksa tätä tilannetta koska tapaamiset ovat epäsäännöllisiä ja hän uhkailee minua kuinka poliisit hakee lapseni yms.jos meillä on joskus menoa yms.

Siksi siis itse haluan tehdä aloitteen käräjille/sovitteluun mahd.pian, mutta en tiedä miten sen teen ja kysyisin siihen neuovoa

Vierailija
4/13 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi poliisit hakisivat lapsen jos teillä on menoa?

Miten rikkoo tapaamissopimusta? Ei tapaa (sille et voi mitään)? Tärkeintä on, että sinä noudatat tapaamissopimusta (annat lapsen sovittuihin tapaamisiin).

Vierailija
5/13 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän itse ei suostu ehdotettuihin päiviin vaan näkee koska haluaa ja jos kieltäydyn jonkun esteen nojalla niin hän vetoaa siihen että en anna hänen nähdä lasta ja pidän heitä erossa.

Yritän aina suostua kun voin mutta olen töissä ja joudun kuljettamaan hänet 100km päähän ´niin en töistä aina pääse kun hän haluaisi.

Siksi haluan sitovat säännöt että voin itsekkin sopia työni sen mukaan

Vierailija
6/13 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teillä ei ole tällähetkellä voimassaolevaa ns sitovaa sopparia? Soitas sitten lakimiehelle, joka sitten hoitaa asian kuntoon.

Vierailija
7/13 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että mikään käräjäoikeus suostuu tuohon. Olisi taaperon kautta kohtuutonta, jos häntä roudataan 200 km päähän vuorohoitoon. 

Tärkeintä on, että sinä noudatat tapaamissopimusta eli annat lapsen miehelle sopimuksessa lukevana ajankohtana. Muina ajankohtina ei tarvitse antaa. Jos se ei ole exällesi ok, niin hän voi haastaa sinut oikeuteen. 

Vierailija
8/13 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. fonecta ja sieltä lakiasiat.

Vierailija
9/13 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan mennä oikeuteen jotta tähän tilanteeseen saadaan selvyyttä. Kysyisinkin mihin voin ottaa yhteyttä?

Vierailija
10/13 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2013 klo 12:31"]

Minä haluan mennä oikeuteen jotta tähän tilanteeseen saadaan selvyyttä. Kysyisinkin mihin voin ottaa yhteyttä?

[/quote]

se lakimies olis hyvä alku, edelleen

Vierailija
11/13 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos avusta, en huomannut viestiäsi, mutta saanko vielä kysyä että maksaako lakimies minulle? vai voiko saada jostain ilmaiseksi tai pienellä summalla?

Vierailija
12/13 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeiles sitten oikeusaputoimistoa, jos rahaton olet.

Vierailija
13/13 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkin, äitiys on valtion tukema oikeus.  Totta kai, lakimies on sinulle ilmainen! Älä sinä lapsi kulta murehdi. Menenkää vaikka pulkkamäkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme