Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketkä käyvät ns. hienommissa raintoloissa?

Vierailija
25.02.2013 |

Mietin aina, kuka oikeasti käy vaikkapa täällä Helsingissä sellaisissa ravintoloissa, kuin Muru, Farang, Chez Dominique, Olo ym. mitä noita nyt on. Karkeasti sanottu Stokkasta etelään. Eihän noihin kehtaa tällainen juntti jalkaansa sisään pistää. Vaikka harvoin muutenkin käy ravintolassa syömässä. Vai pörrääkö niissä etelä-Helsingin urbaani väki ja muualta parempaa sakkia tulee sinne. En tiedä...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä esim. olen käynyt kaikissa noissa mainitsemissasi paikoissa ja vielä lukuisissa muissakin. En pidä itseäni mitenkään "parempana väkenä", tykkäänpä vain hyvästä ruoasta ja ravintolassa syömisestä ja kokeilen mielelläni uusia paikkoja ja makuelämyksiä. 

Jos osaat käyttää veistä ja haarukkaa ja käyttäytyä muutenkin siivosti, en ymmärrä miksi arastelisit tuollaiseen ravintolaan menemistä.

Vierailija
2/15 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä käy porukkaa bisneslounailla, tavallisia ihmisiä juhlaillallisilla, varakkaampia ihmisiä ihan muuten vaan syömässä, turisteja käy myös paljon ainakin Chez Dominiquessa jne..

Kyllä sinne kehtaa kuka tahansa mennä. Yleensä paremmissa ravintoloissa on myös hyvät tarjoilijat, jotka auttavat, jos jokin mietityttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mekin yleensä käydään tuon tasoisissa paikoissa silloin harvon kun päästään syömään kahdestaan. Emme ole hienoa emmekä urbaania väkeä. Ei niihin tarvitse pukeutua erityisen hienosti eikä käyttäytyä erityisen hienosti, ihan normaalisti. Noissa saa yleensä vain parempaa vastinetta rahalle kuin joissain S-ketjupaikoissa ja vastaavissa. Mene ap seuraavalla kerralla vaan rohkeasti johonkin parempaan ravintolaan. Mutta pöytävaraus on hyvä tehdä.

Vierailija
4/15 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh, tuntuu että kaikki siellä on jotenkin liian hienoa ja hipsteriä. Ehkä joskus kokeilen.

-ap

Vierailija
5/15 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn toisinaan. Olen 38-vuotias akateemisesti koulutettu naissinkku. Hyvin syöminen on mulle ihan harrastus ja elämän kohokohtia. Valitsen ulkomaan matkakohteitakin toisinaan sillä perusteella, missä olisi ravintoloita joissa haluan syödä. En koe olevani mitään "parempaa väkeä" kuitenkaan, olenpa vaan makunautiskelija.

Vierailija
6/15 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan ole ajatellut, että pitäisi vältellä joitakin paikkoja. Kuka vaan (puhdas) ihminen voi mennä mihin ravintolaan vaan. Itse asun kaupungin vuokratalossa ja olen yh, joskin aika hyvin toimeentuleva. En pelkää sosiaalisia tilanteita ja osaan käyttäytyä joten astun sisään ovesta kuin ovesta. Sinä voit tehdä samoin.

Vierailija
7/15 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan nelikymppinen pariskunta ja syödään vähintään kerran viikossa ulkona, usein noissa mainitsemissasi "hienoissa". Ollaan työssäkäyviä, rakastetaan hyvää ruokaa ja uusia ruokakokemuksia ja -elämyksiä. Matkoillakin ekaksi suunnitellaan ruokapaikkoja ja varataan pöytiä kuukausiakin etukäteen.  

Vierailija
8/15 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista olen käyny Farangissa ja Chez Dominiquessa. Farang oli minusta aika rento paikka. Ainakin niinä parina kertana kun olen käynyt, oli paikalla aika "normaalia" sakkia, vaatetus tasoa toimistotyöntekijän peruskuteet. Itseasiassa aika sama Chez Dominiquessa sillä ainoalla käyntikerralla, tavallisen näköisiä ihmisiä. Itsehän olen osa-aikatyötä tekevä, yleensä melko PA opiskelija. Etelä-Helsingin urbaaniin väkeen en kuulu enkä edes kotikaupungissani taida olla sitä parempaa sakkia :D

Vierailija
9/15 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole juuri noissa käynyt (aion kyllä), mutta olen ollut Postresissa, Luomossa ja Demossa. Näistä Postres oli täydellinen nautinto, Luomo pääsi myös aika lähelle, mutta Demo oli hienoinen pettymys. Ollaan miehen kanssa suht hyvätuloinen pariskunta. Silloin, kun saadaan jälkikasvu hoitoon, niin yleensä hemmotellaan itseämme laadukkaalla ravintolaillalla.

Vierailija
10/15 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä, että mitä tarkoittaa, että näihin pukeudutaan "normaalisti". Kysyn siis ihmisenä, joka ei käytä töissään jakkupukua, eli sitä kautta ei ole mitään normaalia puvustoa, joka varmaan muilla ihmisillä on.

Lounasaikaan käy varmaan vähän rennompikin vaatetus, mutta entä iltaisin?

Vierailija
11/15 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 23:24"]Pakko kysyä, että mitä tarkoittaa, että näihin pukeudutaan "normaalisti". Kysyn siis ihmisenä, joka ei käytä töissään jakkupukua, eli sitä kautta ei ole mitään normaalia puvustoa, joka varmaan muilla ihmisillä on. Lounasaikaan käy varmaan vähän rennompikin vaatetus, mutta entä iltaisin? [/quote]

Ihan hyvin siellä käy farkut ja joku siisti villapaita tai trikoopaita. Toki, jotkut on siellä iltapuvuissakin, mutta ei sellaista tosiaan vaadita. Kaikki asiallisesti käyttäytyvät asiakkaat on tervetulleita.

Vierailija
12/15 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa. Itsekin käyn vaikka olenkin ns. duunari, ravintola-alalta. Työpaikkani on mainittu tässä ketjussa ;) Nykypäivänä ihmiset arvostavat laadukasta ruokaa (ja kokemusta).

Vierailija
13/15 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt noissa murua lukuunottamatta, mutta sinnekin olen menossa. Olen myös syönyt Savoissa ja Sundmanin yläkerrassa. 

"Hienoille" ravintoloille on ominaista hyvä palvelu ja esim. ystävällinen neuvominen ruuan ja juoman suhteen jos asiakas sitä kaipaa. En ole koskaan kokenut että ketään olisi katsottu nenänvartta pitkin. 

Viimeksi olin Olossa lounaalla. Siellä oli lähinnä liikemiesseurueita. Onko se Etelä-Helsingin "urbaania väkeä"?

Ap:n osoittana sosiaalien alemmuudentunne on aika turha taakka, mutta jos haluaa olla ennakkoluuloinen, niin siitä vaan. 

Vierailija
14/15 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa käymme vain jos on joku 2 yhden hinnalla diili - hintalaatusuhde on niin persiillään täällä. Tänään menossa yhteen mun lemppareista (Mange Sud) ja ensviikolla Groteskiin:) Siinä ne sitten tän vuoden ravintolakäynnit Suomessa onkin!

Muru oli muuten hyvä!! Juuresta en pitänyt - annokset oli minimaalisset hintaan nähden - tosi nolot. Ruoka (se 50g lihaa mitä saatiin) oli kyllä maukasta. Tampereella pisteet menee Berthalle!!

Em lisäksi matkustetaan ulkomailla 5 vkoa vuodessa ja joka reissulla pyritään käymään Mich* tai muuten Michelin rankatussa ravintolassa. Muitakin kriteerejä on - eihän tuo ole absoluuttinen totuus paremmuudesta. Meille huippuravintoloita on mm jokun kaupungin vanhin, asikkaiden suosittelema, persoonallinen, erikoisruokaa tekevä tai vaikka erikoisessa paikassa oleva.

Viimekesän löytöjä oli mm Bretagnen rannikolla pienen kylän rantahotellin ravintolan ruuat ja Baskimaan vuoristossa ihan Ranskan ja Espanjan rajalla keskellä lehmihakaa ollut entiseen maataloon tehty (Mich rankattu) ravintola. Ihan käsittämätön - ja 3 rl lounasmenu 29€/ henki!!!

Vierailija
15/15 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kolmikymppinen akateeminen pariskunta, käydään usein syömässä "paremmin" koska molemmat pidämme hyvästä ruoasta. Oikeasti noita paikkoja ei kannata arastella! Esimerkiksi mieheni, kunnon it-nörtti, tulee aina farkuissa. Jos vain tykkää makuelämyksistä ja on muutama kymppi siihen laittaa, niin lähde katsomaan menoa, ap :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi