Miksi monet blogit ovat niin hiton maireita??
En jaksa sitä ihkutusta ja tekopyhyyttä. Missä on kaikki huumori ja hauskuus? Sanavarastoon ei kuulu ilmiesesti muut sanat, kuin ihana ja mahtava ja upea. Sitten nää bloginpitäjät kommentoi toisilleen, että "voi kun ihania kuvia teillä, tosi ihana löytö noi verhot, oot söpis <3<3<3" tähän kuuluu sitten vastata että "voi kiitos kehuista, tykkään myös tuosta verhojen hopeaan taittavasta valkoisen sävystä, oot ihana kun kehut muru <3<3<3" Puhuuko siis ihmiset oikeasti toisilleen tolleen??
Ei sillä, että haluaisin lukea, miten huonosti ihmisillä elämässä menee.. Mutta jotenkin tuo meininki menee vähän yli..
Kommentit (23)
Sama muakin ällöttää. Mutta ehkä jos blogisti olisi kulmikkaampi, hän saisi hirveesti negatiivista postia. Kyllähän täälläkin heti kaakatetaan valtavasti jos joku blogisti on sanonut jotain kärkevää. Mut hyväksynnän ja ihailun kalastelustahan monessa blogissa selvästi on kyse.
Unohdit yhden tärkeän sanan: täydellinen. Täydellinen aamu, täydellinen viikonloppu, täydellinen loma!
Joo kappas niin taisin unohtaa.. Tosi ihanaa kun muistutit muru!! Pus <3
Käsittämätöntä!! Mä en voisi vakavalla naamalla krijottaa tollasta kenellekään :D
Kaikilla myös samat täydlliset löydöt sisustukseen =), täydellisen ihanat "pakkosaada" matot, sohvatyynyt ja lamput.Valkoisessa olkkarissa, tietysti... Ja niitä "kotiutetaan" aina kauhealla paniikilla ja massahysterialla, ettei sitten vaaaaan jää ilman sitä blogimattoa.
Ja ne pakkosaada välikausivaatteet joita on vaan ihan pakko alkaa jo ekojen pakkasten tultua suunnittelemaan ja hypettämään. Vähän kollaaseja ja silleen... kilpailua, että kuka ehtii ensin julkaista kuvia uusista mallistoista ;-) Ja sitten kilpaa kehutaan niitä ihania pakkosaada takkeja ja settejä. Käytetään pari viikkoa stressaamalla asusteiden sävyjä... Ja sitten sivellään sitä siirappia toisten kommenttiboxeihin ja kilpaa kehutaan toisten lasten settejä. Niitä on tietty hyvä kehu kun omallakin lapsella on se sama mini rodinin keltainen takki.
Ja ne "isimiehet", ei hyvää päivää... miten ihqun söpöä. Pus <3
Tossa sulle blogi joka ei ole maireaa ihkutusta
Tuota... miksi te sitten luette niitä blogeja, jos ette tykkää niistä?
[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 21:16"]
Kaikilla myös samat täydlliset löydöt sisustukseen =), täydellisen ihanat "pakkosaada" matot, sohvatyynyt ja lamput.Valkoisessa olkkarissa, tietysti... Ja niitä "kotiutetaan" aina kauhealla paniikilla ja massahysterialla, ettei sitten vaaaaan jää ilman sitä blogimattoa.
Ja ne pakkosaada välikausivaatteet joita on vaan ihan pakko alkaa jo ekojen pakkasten tultua suunnittelemaan ja hypettämään. Vähän kollaaseja ja silleen... kilpailua, että kuka ehtii ensin julkaista kuvia uusista mallistoista ;-) Ja sitten kilpaa kehutaan niitä ihania pakkosaada takkeja ja settejä. Käytetään pari viikkoa stressaamalla asusteiden sävyjä... Ja sitten sivellään sitä siirappia toisten kommenttiboxeihin ja kilpaa kehutaan toisten lasten settejä. Niitä on tietty hyvä kehu kun omallakin lapsella on se sama mini rodinin keltainen takki.
Ja ne "isimiehet", ei hyvää päivää... miten ihqun söpöä. Pus <3
[/quote]
Nappiin! Blogit onkin masokismiviihdettä.
Mä en voi sietää kun kaikki on superjotain. Superkivaa, superpehmoista, superihanaa.
Kaikista säälittävin oli se yksi bloggaaja joka laittoin vuoden ikäisen lapsensa viikoksi mummolaan ja ilmoitti että ovat superläheisiä. Huoh!
[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 21:25"]
[/quote]
No mä en oikeastaan luekaan, mutta joskus joku laittaa linkin niihin ja sitten vähän selailen ja ymmärrän taas miksi tosiaan en lue niitä. Välillä luen kyllä niitä ihan vaan sen takia, että mulle on niin käsittämätöntä, miten aikuiset ihmiset kirjottelee toisilleen sellaista lässytystä! Ja eikö ne itse huomaa sitä ällöttävyyttä ja siirappia? Tai no, on mulla pari sellaista kaveria, joiden sähköpostit on täynnä noita ilmaisuja, mutta kun heidän kanssaan keskustelee, niin heo vat kyllä ihan normaaleja eivätkä sössötä niitä murujaan ja ihanuuksiaan. Joku voisi tehdä oikein kunnon parodian noista tietyntyyppisistä blogeista! Se olisi superhauskaa <3
On niilläkin huonot päivät, aivan kuten kaikilla muillakin. Kuka haluaisi lukea päivästä toiseen kun on niin perseestä kaikki.... Ottakaa ideoista kaikki irti ja ei tarvi aina samaa blogia lukea.
Kaikki sitä samaa. Poistin lukulistaltani kaikki ihqusöpöt blogit ja jäljelle jäi kaksi:-(
[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 21:42"]
On niilläkin huonot päivät, aivan kuten kaikilla muillakin. Kuka haluaisi lukea päivästä toiseen kun on niin perseestä kaikki.... Ottakaa ideoista kaikki irti ja ei tarvi aina samaa blogia lukea.
[/quote]
Mutta kun ne ideat on kaikki samoja :( Kaikki väritkin on samoja!! Oikeastaan en tiedä, voiko niitä edes kutsua ideoiksi, kun kaikki on kopioitu jostain toisesta blogista..
Niin kuin alussa sanoin, niin tykkään kyllä positiivisesta, mutta positiivinen voi olla myös ilman maireutta ja ällösiirappia!
[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 21:25"]
[/quote]
Mä luen niitä, sillä haluan ärsyyntyä! Välillä kyllä mietin, että vastaavatkohan nuo blogistit itselleen, sillä en voi uskoa että löytyy kymmeniä aikuisia (?) naisia jotka kifjoittavat tuohon tyyliin. Mä en pysty edes kirjoittamaan tähän esimerkkiä!
Samalla tavalla haluan ärsyyntyä parista fb-kaveristani enkä siksi piilota heidän raivostuttavia päivityksiään.
En itse hirveästi lue blogeja, Enimmäkseen vaan vilkaisen mielenkiinnosta, kun täällä on joku uuttera laittanut linkin johonkin blogiin. Minusta on kiva välillä ihailla kauniita koteja (vaikka useinkaan eivät ole tyyliltään niin moderneja, mistä itse pidän eniten) ja fiilistellä sitä elämäntyyliä (vaikka tiedostan, että blogi on vain pieni kaunisteltu osa blogistin elämää). Välillä on hauska naureskella nasevasti kantaaottaville teksteille. Eilen unohduin lukemaan Iholla-Venlan inhorealistista (ja sairaan hauskaa) ruokablogia.
Eihän sitä tarvitse lukea (ja ärsyyntyä) sellaista blogia, joka ei ole omaan mieleen. Minun mielestä on aika itsestäänselvää, että blogissa "liioitellaan" johonkin suuntaan. Söpöilijät söpöilevät, humoristit heittäytyvät kunnolla pelleilemään, kyyniset kirjoittajat ottavat "maailma on paska paikka"-asenteen kaikkeen, jne. Puolustellakseni näitä maalaisromanttisesti kotinsa/lapsensa/elämänsä koristavia, niin minun mielestä se kuuluu tavallaan tyyliin, että kaikki on niin ihanaa ja suloista. Ei niistä haluakaan lukea mistään kukkapenkistä sisään leijailevasta kananpaskan hajusta.. Ja onhan blogi vähän sellainen elämänsä esittelypaikka, jossa ei nyt välttämättä halua esitellä pimeitä puoliaan, sotkujaan ja ongelmiaan.
Tänne oli äskettäin linkitetty yksi blogi, jossa oli tehty ruoaksi jotakin tosi tavallista ja laitettu esille tosi arkisesti (eli tehty just niin kuin aika monet normaaliarkena tekevät oikeasti) ja sitten kehuttu, että oli hyvää ja helppoa ruokaa. Ja kylläpä siitä nousi hirveä haloo, kun on niin KAMALA blogi. Eli ei sekään miellyttänyt kaikkia, että oli ilmeisesti niin tavallista ja realistista ja vaatimatonta.
Siis en todellakaan ymmärrä ihmisiä, jotka valittavat toisten ihmisten positiivisuudesta! Minua on joskus haukuttu päin naamaa feikiksi - kukaan kun kuulemma ei voi luonnostaan olla näin positiivinen ja hyväntuulinen. Toki minullakin on huonoja päiviä, jolloin saatan kiukutella aikani, mutta yleisesti on mielestäni tyhmää keskittyä aina niihin huonoihin ja negatiivisiin asioihin sen sijaan, että voisi löytää iloa ja kauneutta elämän ihanista pikkuasioista! Ihanaa ja suloista illanjatkoa kaikille <3
Minulle blogimaailma edustaa vähänkuin ikuisesti jatkuvaa lomaa. Haluan uppoutua johonkin rentouttavaan ja seesteiseen. En halua blogissa lukea mistään arjenpuudutuksesta, likaisista lattioista ja lasten kiukuttelusta. Haluan nähdä ihania sisustuksia, hyviä ostoslöytöjä, kauniita lastenvaatteita, ja herkullisia ruokajuttuja. Blogin ei pidä olla realistista tositeeveetä.
Oma arki, omat elämän vitutukset, ja työstressi multa löytyy ihan omastakin takaa. En tarvitse näihin mitään vertaistukea, kiitos vain. Haluan blogeissa sukeltaa ihanaan höttömaailmaan, jossa aurinko aina paistaa, kodit ovat siistejä, ja lapset kauniisti puettuja. Siksi tykkään monien inhoamista blogeista joissa on se "täydellinen maailma" joka jostakin tuntuu feikiltä.
Onhan sitä nyt muitakin kuin sisustus- ja muotiblogeja. Lukekaa välillä niitä.
Yksi sana: meemi. Kaikki tekee sitä mitä kaikki muutkin tekee.