Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitan terapian, mikä suuntaus?

Vierailija
03.03.2019 |

Kunnallisella puolella lähtenyt homma eteenpäin. Pääsen tapaamaan psykologia, ja hänen kanssaan pohditaan mulle oikea terapiasuuntaus.
Itse tiedän nimiltä eri suuntauksia, ja vähän selaillut, ja mielestäni järkevin vaihtoehto olisi ratkaisukeskeinen terapia. Tiedän, että myös terapeutilla ja henkilökemioilla on väliä.
Tavoite olisi opiskelukyvyn ylläpitäminen, toipuminen ja eteenpäin meno elämässä.
Saa laittaa omia kokemuksia eri terapiasuuntauksista ja mielipiteitä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää riippuu aika paljon sun ongelmien syvyydestä, tai laadusta voisi olla oikea sana. Sun persoonasta. Tarkoitan sanoa, että itsellä kokemusta että onnistumisessa vaikuttaa monikin asia yhtä aikaa. Eikä se välttämättä ole helppoa ymmärtää, mikä olisi oikea ratkaisu.. Mulla ei suoraan tule mitään mieleen kun et kerro yhtään tarkemmin sun oireita, diagnooseja, niiden sitkeyttä, elämäntilannetta, lääkityksiä... Mutta jos ratkaisukeskeinen kuulostaa hyvältä, niin ota ihmeessä asia esille ja juttele siitä. Muista myös hakemukseen laittaa tämä opiskelukyky, koska kuuluu kuntoutuspsykoterapian myöntämisen kriteereihin.

Mulla psykodynaaminen oli toimiva suuntaus. Kognitiivinen oli enemmän justustelua, mitä nyt mtt:ssa muutenkin. Näihin on vaikuttanut tietysti myös elämäntilanne, sairauden vaihe, sopimattomat terapeutit.

Ehkä tästä ei ollut mitään apua mutta laitoin kuitenkin.

Vierailija
2/2 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mukaan miten kuvailit tavoitteita niin ratkaisukeskeinen kuulostaa periaatteessa ihan hyvältä. Täällä palstalla en kovasti lähtisi kuitenkaan suosittelemaan, tai suosituksia tai epäsuosituksia kuuntelemaan. Onneksi suunnittelette sitä yhdessä psykologin kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi