kissa kerrostaloon?
okei, haukkukaa vaan. tai kynsikää... :)
olen siis tässä miettinyt, voisinko mahdollisesti ottaa sisäkissan suht pieneen kerrostaloasuntoon. pärjäisikö se? teen työtä paljon myös kotoa käsin, ja muu perhe mukaan laskien kissa ei joutuisi olemaan kovin pitkiä aikoja yksin. epäröin,koska mieleen ovat iskostuneet lapsuusaikojen kesät maalla, ja talon vapaana vaanivat kissat, jotka aamuisin kantoivat ylpeinä hiirisaalinsa keittiön lattialle.
onko kerrotalossa edes periaatteessa mahdollista tarjota kissalle hyviä kissanpäiviä? onko kellään kissaa kerrostalossa? kokemuksia, mielipiteitä puolesta ja vastaan?
Kommentit (6)
Meillä on kaksi kissa.
Aikaisemmin olin samaa mieltä kuin sinä, että kissan kuuluu ehdottomasti päästä ulos jne jne, mutta sitten tulin toisiin ajatuksiin. Tekeehän se kissa paljon tuhoja tuolla ulkona kuitenkin...
Ja meidän kissat ainakin viihtyvät hyvin sisällä, hoikassa kunnossa ovat molemmat kun leikkivät paljon ja jahtaavat toisiaan, kesäisin tykkäävät istua (lasitetulla) parvekkeella mutta eivät ole pyrkineet ulos.
kiitos rohkaisevasta vastauksesta kakkonen :) saanko kysyä, onko sulla ihan maatiaismirri vaiko jonkin sorttinen rotutapaus? mietin tässä, ovatko jotkut rodut ehkä sopeutuvampia ahtaisiin ympäristöihin kuin toiset.
omaa kokemusta on vain maatiaiskisuista, mutta ne kyseiset rontit viettivät päivänsä petoina vaanien pihapiirin talitinttejä. täällä kaupungissa kissa joutuisi olemaan aina sisätiloissa: ulkona se jäisi auton alle tai söisi suihinsa lähipuiston satakielet - kumpikaan vaihtoehto ei tosiaankaan tule kysymykseen ;)
...ja sama kysymys myös kolmoselle: minkä rotuisia kotileijonasi ovat?
-ap
Nr 3 vastaa:
Meillä on ihan perus maatiaisia, vanhempi muutti meille 3kk iässä, oli saanut olla ulkona ihan pentuna mutta sopeutui hienosti heti elämään sisäkissana. Oli oikea lottovoitto, hellyydenkipeä ihana sylikissa =)
Toinen oli puolivuotias kun muutti meille, oli ollut sisäkissana koko ajan jo sitä ennen.
On myöskin erittäin sosiaalinen tapaus.
Meillä on kohta 2-vuotias sisäkissa. Ollut meillä luovutusiästä saakka. Tykkää leikkiä ja tykkää seurasta. Pärjää kyllä pitkiäkin aikoja itsekseenkin. On kyllä käynyt mökillä kanssamme ja ulkoillut siellä itsenäisesti useaan otteeseen ja nauttinut kissana olemisesta, mutta ei ole vaikuttanut täällä kotona olemiseen eli ei hinkua ulos kotona. Parvekkeellamme jahtaa kärpäsiä ym. (meillä on lasitettu parveke). Jos kissalle tarjoaa sisällä tarpeeksi virikkeitä niin viihtyy kyllä.
Eiköhän niitä kissoja ole kerrostalossa yhtälailla kuin maallakin :) itsellänikin on kaksiossa eikä ole ahdistunut mitenkään vaikka ison osan päivästä onkin yksin kun olen töissä, luulisin että se suuren osan päivästä nukkuu kun tulee aina unisena vastaan kun tulen kotiin ja viikonloppuisinkin kun olen kotona nukkuu aamupäivästä monta tuntia. Kunhan kotona ollessa muistat leikittää tarpeeksi, kissakamu olisi tietysti paras. Älä missään nimessä päästä ulkoilemaan vapaana, kerrostalokissan paikka ei ole ulkona!!!