Mitä leipoisin?
Kommentit (16)
Suolaisia muffinsseja. Pistä fetaa ja jotain vihreää, esmes pinaattia.
Mä just ajattelin tehdä banana breadia noista mustista banaaneista. Eipä tarvi heittää meneen
Tänään on laskiainen eli luonnollinen valinta on laskiaispullat.
Laskiaispullat munkin ehdotus!
Toinen vois olla mutakakku.
Laskiainen on sellainen päivä jota ei tiedä edes olevan olemassa ellei joku asiakseen siitä kerro.
Vierailija kirjoitti:
Laskiainen on sellainen päivä jota ei tiedä edes olevan olemassa ellei joku asiakseen siitä kerro.
Miten laskiainen eroaa muista juhlapäivistä siinä suhteessa?
Mites vaikka sun meheviä "munkkejasi".
Laskiaispullia on vaikea tehdä itse, jotta niistä saa kuohkeita niistä pullista. Pullan pitää olla kevyt ilmava, jotta puraisulla ei aiheuta hillon tai mantelimassan ja kermavaahdon purskautumista ulos sisuksista.
Hedelmäsalaattia tehdessä alkoi tehdä mieli muhkeaa kääretorttua, jossa olisi sitruunainen makeahko rahkatäyte ja pehmeitä säilykehedelmien (esim persikka) viipaleita.
Ja vaniljavaahtoa vatkatessa herahti vesi kielelle kun mieleen tupsahti suklaamousse, sellainen oikeasta suklaasta tehty. Mutta suklaamoussea nyt ei varsinaisesti leivota... sen voisi kyllä laittaa täytekakun väliin, tehdä vaikka kolmen suklaan kakun 😋.
Vierailija kirjoitti:
Laskiaispullia on vaikea tehdä itse, jotta niistä saa kuohkeita niistä pullista. Pullan pitää olla kevyt ilmava, jotta puraisulla ei aiheuta hillon tai mantelimassan ja kermavaahdon purskautumista ulos sisuksista.
Ylimääräinen kerma ja hillo nuollaan pois. 😋 Ei ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylimääräinen kerma ja hillo nuollaan pois. 😋 Ei ongelmia.
Sormet sotkussa, ei kiva.
Paistoin tänään karjalanpiirakoita, kääretorttuja, voisilmäpullia.
Oli leipomispäivä.
Sitruunatorttua. Eilen tein ja hyvää tuli.
Tällä ohjeella tein : https://www.valio.fi/reseptit/raikas-sitruunatorttu/
Mokkapaloja