Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko silmien laserleikkaus turvallinen? Netissä hirveitä kauhutarinoita...

Vierailija
03.03.2019 |

Onko jollekin palstalaiselle tehty? Olen lukenut kauhutarinoita sokeudesta, ikuisesta roskan tunteesta silmässä, vuotavista silmistä, pahoista näköhäiriöistä. Päätyipä joku vielä itsemurhaankin, kun ei kestänyt enää oireita. Olen juuri saanut leikkaukseen tarvittavan summan kokoon ja nyt pelottaa ihan hirveästi. Kannattako jättää suosiolla kesken? SMILE tekniikkaa olin ajatellut...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä meneekö samaan osastoon, mutta mulle tikattiin laserilla varmistus verkkokalvon reunoihin lasiaisirtauman vuoksi. Toimenpide tuntui pahalta, ja päivä-pari oli pientä roskan tunnetta, mutta sen jälkeen ei ole ollut häiriöitä tai muitakaan tuntemuksia.

Vierailija
2/11 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kuullut kans vähän huonoja juttuja, ei tule välttämättä kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smilesta hyvät kokemukset

Vierailija
4/11 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on ehkä pari-3 kk kun Daily Mail ainakin uutisoi siitä että todella moni oli päätynyt itsemurhaan ton leikkauksen jäljiltä (n pari v leikkauksen jälkeen). Ne oli kaikki eri paikoissa, ammattimaisesti tehty joten virheistä ei ollut kyse. Yksi heistä oli joku tunnettu uutistenlukija.

Vierailija
5/11 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä leikkauksia tehtäisi, jos onnistumisprosentti olisi 0%. Riskit kyllä ovat melkoiset, epäonnistumisiakin vielä huomattavasti (google varmasti auttaisi tilastojen löytymisessä).

En itse uskaltaisi leikkaukseen jos syynä olisi vain näön korjaus ja tavoitteena lasittomuus. En ainakaan kovin nuorella iällä (heh, olen nyt kolmekymppinen) ja kannattaako sitä vanhana enää moiseen ryhtyäkään. Jos leikkaus tehtäisiin terveydellisin syin, kaihin poisto, silmänpaineen lasku, luomen poisto tms niin silloin leikkausriskien lisäksi vaakakupissa painaa myös terveydelliset riskit. Niin kuin minulla, silmässä oleva luomi saattaa kasvaessaan sokeuttaa silmän (on jo pieni katvealue eikä silmä tarkenna) mutta niin saattaa tehdä poistoleikkauskin.

Vierailija
6/11 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin leikkauksessa 10 vuotta sitten, ei mitään ongelmia. Enkä tunne ketään jolle leikkaus olisi aiheuttanut ongelmia tai haittaa, tuttavapiirissä neljä leikattua.

Ainoa mikä harmittaa on se etten mennyt leikkaukseen jo aiemmin.

Tuttu optikko kyllä pelotteli etukäteen ja kehotti lukemaan netistä kuinka huonosti voi käydä.

Vierailija
7/11 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää, miksi silmälääkärit ja monet muut lääkärit itse käyttävät laseja eivätkä leikkuuta silmiään.

Vierailija
8/11 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle tehtiin tämä jo vuosia sitten. Hänellä oli voimakkaan miinusnäön lisäksi hajataittoa, jota ei pystytty laseilla korjaamaan, mutta leikkauksella tuon hajataitonkin korjaus oli mahdollista. Leikkaus meni muuten hyvin, mutta jostain syystä jälkivaivana ilmeni kyynelkanavan tukkeutuminen josta seurasi silmätulehduksia. Tuon korjaaminen yksityisellä olisi maksanut pari tuhatta euroa, joten mies valitsi odottaa sen 6kk että pääsi leikkaukseen julkiselle puolelle. Sama lääkäri leikkasi sen julkisella kuin olisi leikannut yksityisellä.

Kyynelkanavan avaamisen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia. Leikkauksesta taitaa olla 6-7 vuotta. Silloin itse leikkaus taisi maksaa 4500€ luokkaa. Tuon jälkeen tekniikat ovat tainneet kehittyä entisestään ja hinnatkin tulleet alaspäin. 

Oman mielenrauhan vuoksi kannattaa ehkä panostaa siihen lääkärin valintaan. Minä valitsin miehelle lääkärin, joka oli Suomessa tehnyt noita leikkauksia jo pitkään ja joka oli jonkin verran nimekäskin. Hänen päätoimipisteensä oli Tampereella, mutta hän teki leikkauksia tämän lisäksi myös Helsingissä. Katsele ihan rauhassa ketkä lääkärit leikkaavat ja mitä he kertovat itsestään ja mitä tietoa heistä löytyy muuten. Kokeneet lääkärit kertovat mielellään esittelyssään omasta kokemuksestaan (esim. kuinka pitkään ovat tehneet näitä leikkauksia ja kuinka monta). Itselle on vähän helpompaa kun tietää lääkärin tehneen jo satoja vastaavia leikkauksia. 

Vierailija
9/11 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut katsomassa laserleikkausta ja aika simppelille näytti. Smile on vähän erilainen, siihen en menisi.

Vierailija
10/11 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää, miksi silmälääkärit ja monet muut lääkärit itse käyttävät laseja eivätkä leikkuuta silmiään.

Juuri sitä olen itsekin ajatellut...Ap

Vierailija
11/11 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt, eikä mitään ongelmia. Pari kuukautta leikkauksen jälkeen oli pientä kuivuutta silmissä etenkin aamuisin, mutta se on mennyt ohi. Itsellä oli erinomainen kirurgi, joka tehnyt leikkauksia pitkään. Hänellä oli myös itsellään leikatut silmät. Smilesta en osaa sanoa, itsellä silmät leikattiin femtolasik tekniikalla. Kirurgi osaa kyllä katsoa, mikä tekniikka sopii sinulle. Itse leikkasin vasta nyt kolmekymppisenä silmät ja vähän harmittaa, että miksi en aiemmin leikkauttanut. En ole koskaan tykännyt silmälaseista ja käytin yli kymmenen vuotta lähes pelkästään piilolinssejä. Nyt leikkauksen jälkeen näkö on erinomainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi