Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskivaikea masennus ja sairasloman välttämättömyys

Vierailija
24.02.2013 |

Hei, sain viime viikolla suorilta käsin diagnoosiksi keskivaikean (lähes vaikean) masennuksen. Lääkäri kirjoitti alkuun kolme viikkoa sairaslomaa ja psykoterapian aloitan heti tulevana viikkona.

Mutta pelottaa. Toi sairasloma nimittäin. Olen määräaikaisessa työssä pienellä paikkakunnalla, uteliaassa työympäristössä. "Helpompaa" olisi mennä huomenna ihan pokkana töihin, mutta sisimmissäni tiedän, että en ole työkunnosssa. Sen verran kun sain lääkärikäynnillä avattua asioitani sai sisukset vereslihalle. Lääkärintodistus on kuitenkin annettava esimiehelle, mutta pelkään suunnattomasti sitä, että saan leiman otsaan ja töilleni ei enää tule jatkoa. Ja jos työt ei jatku niin talous entistäkin enemmän kuralla.

Te, jotka olette sairastaneet/sairastatte masennusta miten tärkeäksi ja voimaannuttavaksi koette sairasloman? Työni on kyllä raskasta ja olen viimeisen vuoden ajan mitoittanut jaksamiseni pelkästään työni suorittamiseen. Järki sanoo, että saikkua ei ole turhaan kirjoitettu, mutta silti... Kiitos asiallisista kommenteista.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin nyt itse itseäni... ehkä sairaslomassa pelottaa myös se, että jäisin kokonaan "ulkopuolelle". Mies on luvannut kyllä pitää huolen, että potkii mut pihalle ulkoilemaan säännöllisesti ym... mutta silti. Erakoidunko entuudestaan...

ap

Vierailija
2/3 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulle noin nopeasti psykoterapia lohkesi? Vai tarkoitatko keksustelukäyntejä mtt:ssä? Tsemppiä sulle! Otat sairasloman nyt vain ja ainoastaan levon kannalta. Sulla on nyt siihen oikeus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lekuri puhui kriisiterapiasta ja aloitan nyt yksityisellä, ja joo - ei ole halpaa.. olisi kuulema vuosia sitten pitänyt aloittaa. No niin kai useasti, jos tähän pisteeseen itsensä päästää.. Olen aina huolehtinut muista, ihan lapsesta asti, ei siinä ole sitten ymmärtänyt peiliin katsoa.

Kiitos tsempeistä.