Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teen asiantuntijatyötä korkealla palkalla, mutta asiakkaani osaavat työni paremmin kuin minä

Vierailija
03.03.2019 |

Hävettää. Olen siis valmistunut yliopistosta ja työskentelen asiantuntija nimikkeellä. Työkokemusta omalta alalta vuoden verran. Mutta asiakkaani osaavat työni paremmin ja tietävät alastani paremmin. Tälle on toki syynsä: tein koulun ohessa kahta eri ei -oman-alan työtä, ja tutkintoni suoritin rimaa hipoen huonoilla arvosanoilla.

Olen yrittänyt paikata huonoa tietopohjaani opiskelemalla itsenäisesti omaa alaani kotona työpäivän jälkeen, mutta sekin on liian raskasta. Stressaa niin paljon, minulla ei ole enää mitään omaa aikaa, kaikki aika kuluu työn tekoon ja sen jälkeiseen omaehtoiseen opiskeluun. Enkä edes tiedä onko mahdollista paikata itsenäisesti jälkeenpäin kotona sitä, että kävin monen vuoden koulun niin huonosti.

Ja asiakkaiden tapaaminen ahdistaa, osa jopa ihmetellyt tai v*ttuillut ääneen, miten näin huonolla tietämyksellä olen päässyt työhöni. Mitä tässä enää on tehtävissä, onko alanvaihto ainoa ratkaisu?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun kannata kantaa morkkista että olet opiskellut "kevyesti". Vaikka olisit ollut millainen pinko tahansa, et vuoden työkokemuksella päihitä osaamisessa pitkän linjan osaajia (asiakkaita). Olet kuitenkin valinnut oikean tien, eli työn tekeminen ja sen ohessa opiskelu. Käytännössä kannattaa varautua siihen että tuo kestää lopun työuran, mikäli haluat toimia asiantuntija -tittelillä.

nimimerkillä yli 20 vuotta työn ohessa opiskellut asiantuntija...

Vierailija
2/8 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ehkä vähän alasta ja työnantajasta. Voisitko pyytää että pääsisit jollekin kurssille?

Omalla alalla on ainakin niin paljon nippelitietoa, että ei niitä voi AMK/yliopistokoulutuksen perusteella yksistään tietää. Niitä oppii käytännössä ja sitten on lyhyitä kursseja, joissa käsitellään jotain yksittäistä nippelitietoa.

Olen kirjanpitäjä/controller.

Vierailija
4/8 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vastavalmistunut voi olla huippuosaaja, koska työkokemus puuttuu. Eiköhän se näy palkassasi?

Vierailija
5/8 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi asiantuntijatyötä on lyhyt aika - kaikki sen ymmärtää. Asiakasrajapinnassa toimiminen on myös hyvää koulutusta. Näet mitä ja miten asiakkaat tekevät. Monesti toimintamallit on asiakaskohtaisista ja voit poimia parhaita käytäntöjä omaa ”tietopankkiin”

Vierailija
6/8 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomasin vasta viisissä kymmenissä, että nythän vasta kunnolla osaan ammattini ja työ sujuu kuin tanssi. (Tässähän olisi ikärasisteillekin mietinnän paikka.) Ei kukaan ole seppä syntyessään ja työ tekijäänsä opettaa. Epäilevällä asenteella olet oikealla tiellä. Jatka opiskelua ja paneudu tilanteisiin niin ajan kanssa täytät paikkasi.

7/8 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule,joo,mä jäin just eläkkeelle ja osaan työni vasta nyt! Koulutusta koulutuksen perään,mene kaikille mihin suinkin vaan voit ja muista ottaa todistus kaikista! Jos vaihdat paikkaa niin on hyvä näyttää että mulla on tämmönen.

Yks hyvä paikka on avoin yliopisto! Ota sieltä kursseja,eivät ole kalliitajkaan.

JA kuuntele niitä asiakkaita,sieltä saat kanssa hyvää oppia,

Jos joku aukoo päätään niin älä provosoidu!

Vierailija
8/8 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet omituinen otus. Konsultti, jolla on omatunto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi