Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksi lapsi maksaa 130 000 euroa

Vierailija
23.02.2013 |

Puheet lapsiperheiden kasvavasta ahdingosta eivät ole liioittelua. Sen tilastot paljastavat nopeasti.

Lapsen hankkiminen on kallista kenelle tahansa. Rakkaan piltin saattaminen vauvasta täysi-ikäisyyteen tekee vanhempien rahapussiin yli 128 000 euron loven.

Eikä sekään välttämättä riitä, sillä kustannukset nousevat jatkuvasti. Viimeisten reilun kymmenen vuoden aikana yhden lapsen täysi-ikäiseksi elättämisen hinta on noussut lähes 23 000 euroa.

Tilastokeskus ja Stakes laskivat vuonna 2007, että lapsesta kertyi vanhemmilleen 105 600 euron kulut ennen täysi-ikäisyyttä. Arvio perustui Tilastokeskuksen kulutustutkimukseen, jonka tiedot kerättiin vuosina 2001 ja 2002.

Tietojen keräämisestä on nyt kulunut kymmenen vuotta. Kun yhden lapsen hinnan päivittää elinkustannusindeksillä, lapsen hinta on noussut jo 128 300 euroon.

Lapsesta aiheutuvat kustannukset saatiin laskemalla yhteen lapsen henkilökohtaiset kulutusmenot ja lapsen osuus kotitalouden yhteisistä kulutusmenoista.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos.Olen yh-äiti kahdelle.

Vierailija
2/4 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä lapset köyhdyttää siis 680 000 eurolla. Elämä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun siis 650000. En osaa laskea enää kun varmenteissa ei tarvitse enää harjoitella yhteenlaskua.

Vierailija
4/4 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän on vanha juttu.Oma isäni osasi mainostaa miten kalliiksi minä ja veljeni tulemme.Ei ehkä kannata mainita lapselle koko asiaa.Kanadalaisen tutkimuksen mukaan jonka luin kanadalaisesta lehdestä kertoi että lapsi on kalleimmillaan 0-5vuotiaana ja halvimmillaan siis vaatteet ym kun pituuskasvu tyrehtyy 12-13vuotiaana.Silloin ei kuulema tartte paljon vaatteita eikä uusi kenkiä ostaa.Meillä kyllä on nyt tapahtunut just toisinpäin että on tullut kasvupyrähdys.Ja kaikki vaatteet jääneet pieneksi.Ehkä pysähdys on tullut jo aiemmin.ja olen siis kahden lapsen yh-äiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme