Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lyhentynyt kuukautiskierto

Vierailija
23.02.2013 |

Mistähän voi johtua, että nyt varmaan jo puolen vuoden ajan kuukautiskiertoni on lyhentynyt täsmällisestä 28 päivästä 24-26 päivään? Voiko liittyä stressiin, elämäntilanteeni on kyllä muuttunut tässä välillä. Olen alle 30 joten en luultavasti vielä kärsi vaihdevuosista..? :) Usein ennen menkkoja on kovia kipuja ja paineen tunnetta munasarjojen alueella, jopa sellaisia että kaikki vatsalihaksia vaativat liikkeet (vessakäynti, makuulta nouseminen jne) sattuu aivan tajuttomasti tai ovat mahdottomia.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, en tiedä mistä johtuu, mutta mulla on ollut samaa. Välillä lyhenee välillä pitenee, kuitenkin niin, että monet kuukautiset tulevat säännöllisesti peräkkäin ja sitten kierto lyhenee/ pitenee pikkuhiljaa.  Pääsääntöisesti kierto on 27 päivää, mutta esim. ennen ensimmäistä raskautta oli puolisen vuotta 24 päivää, th ei ilmeisesti uskonut minun osaavan laskea kierron pituutta kun huomasin hänen merkinneen neuvolakorttiin 30 päivää. Esikoisen jälkeen kierto oli 26-28 päivää, kolmatta yrittäessä oli 29 päivää hyvinkin kalenterin tarkasti. Ja nyt viime kierto olikin taas sen 24 päivää, jotenkin alkaa tuntua, että minulla olisi talviaikaan lyhyempi kierto kuin kesällä. Ikinä ei ole olleet peräkkäiset kierrot 24 ja 29 päivää, vaan peräkkäisissä on ollut korkeintaan kaksi päivää eroa pituudessa.

Vierailija
2/4 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen lisää vielä, että kuukautisten kesto aina 5 päivää ( paitsi hormonaalisen ehkäisyn  kanssa n.14 päivää).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla muuttui kierto 23:een 28:sta eka lapsen syntymän jälkeen. Sain esikoisen 28-vuotiaana. Kierto oli tuon 23 vrk niin kauan kuin kuukautiset mulla oli. Ne loppuivat viime syksynä kohdun ja munasarjojen poistoon, 52-vuotiaana. Mullakin oli viime talvesta syksyyn paineen tunnetta ja kovia kipuja ennen menkkoja ja mulla oli todella iso kysta munasarjassa.

Vierailija
4/4 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kilpirauhasen liikatoiminta aiheutti sen että kuukautiset venyivät tulivat tiuhemmin ja taas lääkityksellä kun meni vajaatoiminnan puolelle niin kuukautiset jäi pois kokonaan. Kannattaa pyytää tarkistaa kilpirauhasarvot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä