Kuinka monta vapaaehtoisesti lapsetonta
kuuluu tuttavapiiriisi? Minulla työkavereista 2, toinen teki st:n jo reilu 20v-iässä. Yksi ystäväni päätti jo lukiossa, ettei halua koskaan lapsia ja on pysynyt siinä.
Itselläni on kolme lasta ja olen aina halunnut lapsia. Arvostan kuitenkin näitä valintojakin elää ilman omia lapsia. Aivan yhtä hyvät valinnat kuin omani.
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 16:05"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 16:02"]
Kaksi pariskuntaa, yksi on niin ja näin vapaaehtoisesti lapseton. Tai siis en usko kyseisen ystävän erityisesti halunneen lapsia, mutta hänelle on kyllä jo teininä kerrottu lasten saamisen olevan kohdallaan epätodennäköistä.
[/quote]
Aika monella velalla on juuri noin: he eivät voi oikeasti saada lapsia, joten esittävät ulospäin että eivät edes haluakaan lapsia.
[/quote]
Ja sama toisinpäin, moni pamahtaa paksuksi haluamattaan ja sitten esittävät ulospäin että lapsi on rakastettu.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 16:15"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 16:05"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 16:02"]
Kaksi pariskuntaa, yksi on niin ja näin vapaaehtoisesti lapseton. Tai siis en usko kyseisen ystävän erityisesti halunneen lapsia, mutta hänelle on kyllä jo teininä kerrottu lasten saamisen olevan kohdallaan epätodennäköistä.
[/quote]
Aika monella velalla on juuri noin: he eivät voi oikeasti saada lapsia, joten esittävät ulospäin että eivät edes haluakaan lapsia.
[/quote]
Ja sama toisinpäin, moni pamahtaa paksuksi haluamattaan ja sitten esittävät ulospäin että lapsi on rakastettu.
[/quote]
En tunne ketään joka katuisi, että tuli tehtyä lapsi. Lasten saaminen on niin kivaa, että moni ryhtyy siihen vielä toistamiseenkin.
Mikä nyt lasketaan vapaaehtoiseksi lapsettomuudeksi. Olen 30-vuotias ja suuri osa suunnilleen saman ikäisistä tutuista on lapsettomia, koska perheen perustaminen ei ole tullut vielä ajankohtaiseksi. Vapaaehtoista sekin on. Sellaisia, jotka eivät koskaan aio saada lapsia oli tilanne mikä tahansa on ehkä 5. Osa sinkkuja, osa pariskuntia (jotka lasken yhdeksi). Yksi pitkään sinkkuna ollut ja nyt miesystäävän löytänyt juuri pari viikkoa sitten kertoi, että lapset kuuluvat ehkä sittenkin suunnitelmiin tulevaisuudessa.
Minä olen itse vapaaehtoisesti lapseton ja yksi ystäväni on myös.