Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta vapaaehtoisesti lapsetonta

Vierailija
23.02.2013 |

kuuluu tuttavapiiriisi? Minulla työkavereista 2, toinen teki st:n jo reilu 20v-iässä. Yksi ystäväni päätti jo lukiossa, ettei halua koskaan lapsia ja on pysynyt siinä.

Itselläni on kolme lasta ja olen aina halunnut lapsia. Arvostan kuitenkin  näitä valintojakin elää ilman omia lapsia. Aivan yhtä hyvät valinnat kuin omani.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ja omasta suvustani tunnen neljä muuta. Varmaan on useampiakin, siis muitakin kuin sukulaisia, mutta minulla ei ole tapana kysyä lapsettomilta, onko se tahallista vai tahatonta.

Vierailija
2/24 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään vapaaehtoisesti lapsetonta. Olen kouluttautunut N40 ja niin ovat pääosin kaverinikin ja sukulaiset. Tunnen monta ei-vapaaehtoista lapsetonta ja olen itsekin sellainen. Lisäksi tunnen sellaisia useampia, jotka olisivat halunneet kolmannen tai neljännen lapsen, mutta mies vastustaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tunne yhtään vapaaehtoisesti lapsetonta. Kerran tunsin tai uskoin niin. Nainen aina sanoi mulle, ettei missään nimessä halua lapsia ja oli kyllä niin vakuuttava että. No sitten mentiin mieheni kanssa väestöliiton klinikalle ja hups! Siellähän tämä pariskunta odotti omaa vuoroaan ja myönsivät, että he olivat yrittäneet kauan lasta. Sen jälkeen en koskaan ole uskonut jos joku on sanonut olevansa vapaaehtoisesti lapseton. Kyllähän niitä varmaan jokunen on, mutta todella harva.

Vierailija
4/24 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin käynyt näin. Vapaaehtoisesti lapsettomat naiset ovat tulleet kaapista hoitojen kanssa :( Siis toki uskon, että heitä oikeastikin on. Kun ikää alkaa olemaan 40 nimm lapsettomien määrä vähenee.

Ihminen joka ei rakasta lastaan on pahasti häiriintynyt. Kyllä biologia pitää yleensä huolen kiintymyssuhteen jonkinlaisesta muodostumisesta.

Vierailija
5/24 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä voi tietää ikinä varmasti kuka on mistäkin syystä lapseton. Vapaaehtoisesti lapsettomaksi en luokttelisi kolmekymppisiä, joilla perheen perustaminen ei ole vielä tullut ajankohtaiseksi, koska heillähän kutenkin siintää tulevaisuuden suunnitelmissa se perheen perustaminen. Itse kuvittelin, etten halua lapsia, mutta kun huomasin ehkäisystä huolimatta olevani raskaana, ei tullut mieleenkään tehdä aborttia. No kun homma oli polkaistu käyntiin "tehtiin" siihen perään kaksi lasta lisää pienillä ikäeroilla. Enkä tällä tarkoita, että kaikki velat olisivat väärässä kun eivät halua lapsia, kerron vain miten minun oma mieleni muuttui.

Vierailija
6/24 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 16:23"]

En tunne ketään joka katuisi, että tuli tehtyä lapsi. Lasten saaminen on niin kivaa, että moni ryhtyy siihen vielä toistamiseenkin.

[/quote]

Minä tunnen ja olen itsekin yksi heistä. 

Vierailija
7/24 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme, kaikki yli nelikymppisiä tällä hetkellä. Hyviä tyyppeja, arvostan kaikkia naisia todella paljon.

Vierailija
8/24 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveripiirissä 5 kpl noin 30 v vela-naista ja 2 miestä.Muutamien mieli saattaa vielä muuttua, mutta ainakin 3 eivät varmasti aio lapsia hankkia (ovat joutuneet esim. katkaisemaan parisuhteita asian takia ja eivät vain ole tippaakaan äidillisiä).

- osa ei pidä lapsista
- osa ei halua muuttaa elämäänsä
- osa ei halua omia geenejään eteenpäin

Itse ole kahden vaiheilla, en näe itseäni äitinä enkä erityisemmin pidä lapsista, vaikka ne hiljaisina ihan suloisia onkin. Raskaaksi tulo olisi minulle myös hieman hankalaa ja vaatisi ylimääräisiä kommervenkkejä, joten taitaa jäädä lapset hankkimatta jos ei tässä nyt kauhea vauvakuume iske.

Lisäksi olisin kyllä todella paska äiti.

Vierailija
9/24 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 16:05"]

[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 16:02"]

Kaksi pariskuntaa, yksi on niin ja näin vapaaehtoisesti lapseton. Tai siis en usko kyseisen ystävän erityisesti halunneen lapsia, mutta hänelle on kyllä jo teininä kerrottu lasten saamisen olevan kohdallaan epätodennäköistä.

[/quote]

Aika monella velalla on juuri noin: he eivät voi oikeasti saada lapsia, joten esittävät ulospäin että eivät edes haluakaan lapsia.

[/quote]

Kirjoitin vähän epäselvästi, tunnen siis kolme paria, joista yksi niin ja näin. Yhdellä pareista on miehellä vakava sairaus, jonka vuoksi ei ole koskaan halunnut lapsia. Toisella pareista ei kai vain ole  halua.. parin nainen ei vain jotenkaan koe haluavansa ja miehellekään ei kai kovin tärkeä asia. Tosin välillä mietin olisiko heillä ehkä kuitenkin lapsettomuutta, koska hankkivat äskettäin koiran ja kohtelevat sitä kuin vauvaa ja muutenkin mietityttää. En tietenkään tahdo urkkia. Toisaalta ollaan niin läheisissä väleissä, että luulisi heidän sanoneen jotain, kun itse aikoinani omista hankaluuksista avauduin runsain mitoin.

Sitten on tämä kolmas pari, joista naiselle aina sanottu raskautumisen olevan epätodennäköistä.

Itseasiassa vielä neljäskin pari on, jotka eivät halua omaa lasta, mutta haluavat adoptoida ja ovatkin jonossa. Kokevat, että maailmassa riittää lapsia, ettei heillä ole tarvetta siirtää omia geenejään.

Vierailija
10/24 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde, kiitos. Happamia sanoi kettu -teoriasi on epäuskottava.

[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 16:05"]

Aika monella velalla on juuri noin: he eivät voi oikeasti saada lapsia, joten esittävät ulospäin että eivät edes haluakaan lapsia.

[/quote]

Vierailija
11/24 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiokaverini oli lukiossa ehdottomasti vela.... sai toivotun lapsen 25v ;)

Muuten tuttavapiirissä on 2 lapsetonta pariskuntaa... toiset yli 50v enkä tiedä miksi ei lapsia ole, toiset alkoivat seurustella vasta 35(nainen) ja 45(mies) ikäisinä...he saattavat olla veloja...mutta varmaa tietoa asiasta ei minulla ole.

Kaikilla muilla tutuilla ja puolitutuilla tuntuu perhettä tai yritystä olevan.

Vierailija
12/24 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaksi pariskuntaa, jotka ovat vapaaehtoisesti lapsettomia.

Toisen pariskunnan miehellä on edellisestä liitosta lapsia mutta kumpikaan ei halua lapsia tähän suhteeseen. Heillä on kylläkin koiria.

Toinen pariskunta ei ole hankkinut lapsia naisen perussairauden vuoksi. Sairaus ei estä lapsia ja riski siihen, että sairaus vaikuttaisi lapseen, on häviävän pieni ja vaatisi isoja mokia lääkäreiltä, mutta eivät silti halunneet ottaa riskiä. En usko, että ovat vauvakuumeilleet, koska suhtautuvat tähän hyvin tyynesti. Tälläkin pariskunnalla on koira. :)

Vierailija
13/24 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tunnen, toinen pariskunta jossa molemmilla st. tehty. Toinen sinkku mutta st. tehty. Sitten liudan homoseksuaaleja joista ei voi tietää. Ehkä haluavaisivat lapsen jos olisi mahdollista ehkä eivät. Koiria on kaikkilla

Vierailija
14/24 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden, mutta silläkin on koira lapsen korvikkeena, joten lasketaanko sitä edes?

Vierailija
15/24 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse vapaaehtoisesti lapseton ja varmuudella tiedän kaksi ystävääni, jotka on myös. 

Vierailija
16/24 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös vapaaehtoisesti lapseton, tiennyt jo nuorena etten halua lapsia. 

Vierailija
17/24 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi pariskuntaa, yksi on niin ja näin vapaaehtoisesti lapseton. Tai siis en usko kyseisen ystävän erityisesti halunneen lapsia, mutta hänelle on kyllä jo teininä kerrottu lasten saamisen olevan kohdallaan epätodennäköistä.

Vierailija
18/24 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 16:02"]

[/quote]

Vierailija
19/24 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vapaaehtoisesti lapseton. Tunnen ehkä parikymmentä muuta, ystäviä, tuttavia, sukulaisia, työtovereita.

Vierailija
20/24 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden tai ehkei heitäkään voi laskea vapaaehtoisesti lapsettomiksi. Heillä riski saada perinnöllisesti sairas lapsi niin suuri etteivät halua sitä ottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä