Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilasin sairaalasta lokitiedot.

Vierailija
23.02.2013 |

Kiva plaraaminen, 72 sivua käyntejä sairaskertomuksissani...

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos se kurkkija onkin sieltä tietohallinnosta? Siivoavat itse käsin lokit... Et pysty millään estämään noita urkkimisia, vaikka kuinka haluaisit. Maailma on sellainen. Elä sen kanssa. Idioottivarmaa järjestelmää ei olekaan. Aina on henkilöitä, jotka pystyy peittämään jälkensä.

Vierailija
2/40 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 17:54"]

Ap, jos se kurkkija onkin sieltä tietohallinnosta? Siivoavat itse käsin lokit... Et pysty millään estämään noita urkkimisia, vaikka kuinka haluaisit. Maailma on sellainen. Elä sen kanssa. Idioottivarmaa järjestelmää ei olekaan. Aina on henkilöitä, jotka pystyy peittämään jälkensä.

[/quote]

Huoh. Tiedän siis tasan missä "osastolla" mahdollinen urkkija on. Ei minulla ole tuttavia tietohallinnossa ja näinollen ihan sama vaikka joku tietojani siellä katsoisikin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomessa menee joka vuosi yli sata tapausta poliisitutkintaan. Taitavat olla hoitajia nämä jotka leimaavat potilastietojen tilaajat vainoharhaisiksi."

Oliko se nyt jonkun julkkiksen tiedot kun satakunta poliisia niitä katseli ilman syytä...

Vierailija
4/40 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse hoitaja ja olen ollut todistamassa useammankin kerran, kun toinen hoitaja on avannut potilaan lausuntoja, kun on halunnut tietää, että "mikä stä vaivasikaan" tai  syynä voi olla, että potilas asusteleemeillä päin.

Turha jonkun eukon tuolla aiemmissa viesteissä kiillottaa sädekehäänsä, että ei oo aikaa semmoseen, kun on ne omatkin potilaat hoidettavana.

Sitä varten on onneksi potilaalla oikeus tarkistuttaa tietonsa, että onko joku utelias huuskaja nuuskinu tietoja, hyeenoja riittää haaskalla.

Terveydenhuollon yksiköissä tehdään nykyään myös pistokokeita, että onko joku ulla utelias käyny tsekkaamassa tietoja. Hyvä niin. 

Vierailija
5/40 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös hoitajana haluan sanoa, että tarkistakaa ihmeessä niitä tietoja! Ihmisellä on oikeus voida luottaa, ja koko terveydenhuollon henkilöstöllä on velvollisuus olla tuon luottamuksen arvoisia. Ihan inhottaa ajatellakin, miten törkeästi jotkut väärinkäyttävät asemaansa.

Vierailija
6/40 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän myös tapauksen sairaalasta, jossa eräs ex-potilas nousi lööppeihin. Kun tuli ilmi, missä ko. ihminen oli ollut hoidettavana, oli hoitaja(-typerykset) käyneet katsomassa hänen tietojaan. Eivät siis ymmärtäneet, että siitä jäi kiinni. Koska tapaus oli niin esissä julkisuudessa, jäivät kaikki katselijat kiinni ja kurinpidolliset toimet hoidettiin sairaalan sisällä.

Vierailija
7/40 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyikö mielenkiintoista?

Vierailija
8/40 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä sun sairauskertomuksessa vaan on pakko käydä, jos itse meinaat, että asiasi hoidetaan kunnolla. Sinua hoitaneet lääkärit ja hoitajat käyvät ja jokaisesta käynnistä tulee heille uusi merkintä. Myös toimistohenkilökunta on voinut joutua käymään esimerkiksi ajanvarauksessa, laskutuksessa ym. tarkoituksissa. Tuskin kukaan sinua urkkii, jos et nyt sitten ole ihan erikseen vakuuttunut siitä, että joku tuttusi on päässyt ja juorunnut asiasi eteenpäin.

Vierailija
9/40 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottahan, jos olet ollut vaikkapa osastohoidossa niin tuleehan niitä päivässäkin jo ties miten monta.

Vierailija
10/40 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, sinkin olet näitä vainoharhaisia tyyppejä...

Vierailija
11/40 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 15:02"]

Kyllä siellä sun sairauskertomuksessa vaan on pakko käydä, jos itse meinaat, että asiasi hoidetaan kunnolla. Sinua hoitaneet lääkärit ja hoitajat käyvät ja jokaisesta käynnistä tulee heille uusi merkintä. Myös toimistohenkilökunta on voinut joutua käymään esimerkiksi ajanvarauksessa, laskutuksessa ym. tarkoituksissa. Tuskin kukaan sinua urkkii, jos et nyt sitten ole ihan erikseen vakuuttunut siitä, että joku tuttusi on päässyt ja juorunnut asiasi eteenpäin.

[/quote]

Sanoinko jossain että ei olisi pakko käydä. Selvä väärinkäytösepäily tässä nyt kuitenkin on, mutta en ole ainakaan vielä löytänyt viitteitä siitä.

ap

Vierailija
12/40 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 15:05"]

Ai, sinkin olet näitä vainoharhaisia tyyppejä...

[/quote]

En ole vainoharhainen, ajatus siitä että joku katselee luvatta tietojani tuli ihan muualta kuin itseltäni.

ap

Vierailija
13/40 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsitko erikseen mainita syytä miksi haluat ne niitä tilatessasi? Mistä ne tilataan?

Mulla ei epäilyksiä vaan varma tieto, jos haluaa syytteen nostaa täytyy hankkia todisteet, ja mulla jäi siihen. Mutta nyt vois olla voimia jo jatkaa. 4 vuodessa ei taida vanheta rike vielä.

Vierailija
14/40 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua olla töykeä tai mitään, mutta mikä pointti tässä keskustelussa on?

Vierailija
15/40 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 15:10"]

Tarvitsitko erikseen mainita syytä miksi haluat ne niitä tilatessasi? Mistä ne tilataan?

Mulla ei epäilyksiä vaan varma tieto, jos haluaa syytteen nostaa täytyy hankkia todisteet, ja mulla jäi siihen. Mutta nyt vois olla voimia jo jatkaa. 4 vuodessa ei taida vanheta rike vielä.

[/quote]

Ei tarvita syytä erikseen. Laki riittää.

ap

Vierailija
16/40 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niissä lokitiedoissa siis käytännössä näkyy? Tietoja katselleen nimi? Titteli? Kellonaika, milloin on katsellut? Miten kauan on katsellut? Työntekijän yksikön nimi?

Vierailija
17/40 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 15:11"]

En halua olla töykeä tai mitään, mutta mikä pointti tässä keskustelussa on?

[/quote]

Mikis tarvii olla joku "pontti"? Minua ainakin on kiinnostanut tämä asia ja nyt kun joku avasi aiheesta, luen mielnkiinnolla mitä tästä jutellaan. Esim tuo että ei tarvita syytä oli minulle uusi tieto. Mikä pointti koko tällä palstalla on? Keskustelu?

Vierailija
18/40 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menitkö vaan ajanvaraukseen tai johonkin missä luukulla pyysit lokitiedot vai mistä ne tilataan?

Vierailija
19/40 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 15:14"]

Mitä niissä lokitiedoissa siis käytännössä näkyy? Tietoja katselleen nimi? Titteli? Kellonaika, milloin on katsellut? Miten kauan on katsellut? Työntekijän yksikön nimi?

[/quote]

Ei näy nimeä, yhden henkilön tekemät toimenpiteet on listassa peräkkäin ja tiedot mitä näkyy: titteli, aika, paikka missä avaus tehty, toimenpiteet eli onko vain katseltu ja mitä vai myös päivitetty tietoja.

ap

Vierailija
20/40 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 15:16"]

Menitkö vaan ajanvaraukseen tai johonkin missä luukulla pyysit lokitiedot vai mistä ne tilataan?

[/quote]

Riippuu varmasti sairaalasta, oman sairaalasi nettisivuilta löytyy varmasti ohje. Meillä arkistosta tietosuojavaltuutetulta tilattiin, kirjallinen lomake oli sairaalan sivuilla sitä varten.

ap