Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jäsenkorjaus- kokemuksia?

Vierailija
02.03.2019 |

Olin äskettäin jäsenkorjaajalla. Hieno kokemus. Jännitystä lähti kehosta, yksi alue on johon toivon vielä apua.
Se on erityisen kipeä.
Kehoitin somessa yhtä ihmistä hakeutumaan tähän hoitoon, se teilas heti.
Pitäkööt sitten kipunsa ja vaivansa..

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri ei suosittele, jätän siis menemättä. Tosin selkäni kuntoutui leikkauksella ja jumpalla.

Aijaa. Minä olen lääkäri ja eksyin tähän ketjuun kun hain keskusteluja kalevalaisesta jäsenkorjauksesta. Selkä kipeä jo yli kuukauden eikä mikään tunnu auttavan. Suunnitelin varata ajan jäsenkorjaajalle.

Veljeni oli kuukausia sairaslomalla selkänsä vuoksi, kävi fysioterapiassa yms. ilman apua. Sitten kerta pari jäsenkorjaajalla ja palasi työhönsä.

Mulla oli alaselkä ihan hirveän kipeä. Lääkäri antoi erilaisia särkylääkkeitä, ei kauheasti auttanut. Lähetti fyssarille, joka totesi SI-nivelen olevan vähän huonossa asennossa, että koitahan vahvistaa vatsalihaksia. Sitten yksi kerta jäsenkorjaajalla (hyvällä sellaisella, valitettavasti se eläkkeelllä oleva, joten en voi antaa suosistusta) ja särkylääkkeet jäivät siihen kerralla. 

Vierailija
22/28 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

JJ abrams kirjoitti:

Kyseessäsähn on samankaltainen uskomushoito, kuten kiropraktia, hieronta ja akupunktio. Plasebo-efekti on valtaisia kun noissa käy, tosiasiassa korjaantuu tyhmän rahat koijarin taskuun.

Ihan sama sille, onko hoito humpuukia vai ei, kunhan vaiva korjaantuu. Hyvällä jäsenkorjaajalla on paljon parempi hinta/laatu-suhde kuin huonolla fysioterapeutilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko syöpää sairastava käydä jäsenkorjaajalla? Hierontaa kai ei silloin suositella.

Vierailija
24/28 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Humpuukia. Kyllä te mammat nyt taas.. hehe.. 

Kato aivonsa juonut hehe-hullu taas linjoilla

Vierailija
25/28 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko olo kropassa vetreytyi käsittelyn jälkeen. Erittäin hyvä, pehmeä mutta tehokas hoito. Menen toistekin ja harmittaa etten tajunnut tätä jo aiemmin. Kannattaa kokeilla ainakin kerran.

Vierailija
26/28 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin. Suosittelen. Mulla on rinta- ja kaularangassa vaurioita eli en ole helppo tapaus. Tämä jäsenkorjaaja hieroi perusteellisesti. Lonkkien jumit auki ym.

Vierailija
27/28 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huono kokemus Kalevalaisesta jutusta. Vastasi lähinnä hierontaa. Rentoutti yhden illan. Mutta selkävaivaan ei mitään apua.

Vierailija
28/28 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

JJ abrams kirjoitti:

Kyseessäsähn on samankaltainen uskomushoito, kuten kiropraktia, hieronta ja akupunktio. Plasebo-efekti on valtaisia kun noissa käy, tosiasiassa korjaantuu tyhmän rahat koijarin taskuun.

Kävin aikoinaan selkään osuneesta iskusta johtuneesta pitkällisestä selkäkivusta johtuen ja  erään asiaansa osaamattoman lääkarin diagnoosin jälkeen aikansa tunnetuimmalla (80-luku) kiroprakolla Hannes Karppisella, jota urheiluseuramma puheenjohtaja suositteli, hän hoiti paljon liikuntavaivoista kärsineitä urheilijoita. Hänen opissaan oli tuolloin myös eräs tunnettu kirurgi ja ortopedi, jonka nimeä en tässä mainitse ja jonka hoitoon silloin päädyin. Hän totesi käsikopelolla että mulla on sellkänikama pois horisontista ja naksautti paikalleen.

Kysyinkin miksi hän kirurgina on päätynyt kiropraktiikan pariin. Hän totesi vain että kun hän hoitaa kiroprkatisin menetelmin potilas kävelee vastaaotolta samantien ulos, jos ottaa veitsen niin potilas makaa päivätolkulla sairaalassa. Nykyisin ei toisin enää makuuteta.  (totesi myös että  liian usein tartutaan veitseen kun asiat hoituu kevyemmilläkin hoidoilla)

Samaan syssyyn hoidettiin vasen polveni jossa oli nestettä ja jolle oli jo varattu varjoainekuvaus. Kirurgi totesi että ei tässä mitään varjoainekuvauksia tarvita. Pyysi Hanneksen pitämää reidestä kiinni ja itse venytti jalka terää niin että sai vinoon menneen kierukan paikalleen. Siihen loppui selkäkivut ja polvikin tulis samalla kertasa hoidettua. Se kiropkratiikan käytännön kokemuksesta. Kun oli osaavat ihmiset asialla. Kalevalaisesta jäsenkorjauksesta samanlaiset kokemukset ja itsekin siihen perehtyneenä. Kalevalaisen jäsenkorjauksen etiikkaan kuuluu jo peruskoulutuksessa se perussääntö että  hoito tehoaa enimäisellä hoitokerralla niinkuin useimmiten käykin. Jos ei onnitus niin maksimissaan 2-3 hoitokertaa jonka jälkeen ohjataan lääkäriin. Tarkoitus ei ole myydä hoitosarjoja se on vastoin alan perusideologiaa. Käymälläni Kalevalaisen jäsenkorjauksen peruskurssila oli myös yksi lääkäri mukana laajentamassa tietämystään. 

Kalevalainen jäsenkorjaus menetelmä on Kuopion yliopiston läketieteen laitoksen seurannassa ja tekevät tutkimusyhteistyötä. Seurantatulokset ovat olleet pääsosin hyviä. Alan toimintaa ja sääntöjen noudattamista seurataan Kansanlääkintäseuran ja Kuopion yliopisto lääketieteen laitoksen taholta.

Molemmista omaa kokemusta.  Perinteinen kokemusperäinen Kansanlääkintä  ja tutkimuksellinen lääketiede oppivat toinen toisiltaan eli kokemusperäinen tieto ja tutkimustieto  täydentävät toisiaan. Ennakkoluulottomat lääkärit ja lääketieteen tutkijat ovat usein myös perehtyneet myös kansanlääkinnän perusteisiin, joista on  usein hyötyä tieteellisen tutkimuksen tekemisessä. 

Plasebo on myös itseasiassa erittäin tehokas "uskomushoito" koska ihminen on itse itsensä paras lääkäri. Kannattaa tutustua plaseboon. ;)