Annanko vauvan (7 kk) nukkua mahallaan kun on itse siihen kääntynyt?
Uskallanko antaa?
Vauva ei osaa kääntyä kovin hyvin mahalta selälleen.
Lähinnä tuo kätkyt-kuoleman riski mietityttää...
Joo, esikoinen kyseessä...
Kommentit (9)
Minä antaisin.
Tosin nukutin vatsallaan vielä pienempänä koska vauva nukkuin paremmin niin kun ilma pääsi paremmin pihalle...
Eikö kätkytkuoleman riski muutenkin pienen huomattavasti 4kk:n jälkeen? Että sitä ei tarvitse muutenkaan tonikäisen kanssa murehtia?
Tiedäks, että mulla on kaikki neljä lasta nukkuneet mahallaan heti vastasyntyneestä. Hui!
Samaa ollaan vuosia sitten mietitty!
Kai me vauvaa muistaakseni selälleen käännettiin kunnes joku sanoi, että ihan turhaa hommaa :)
Meidän lapset ovat kaikki nukkuneet vain mahallaan, peppu pystyssä, siinä vaiheessa kun ovat alkaneet liikkumaan ja myllertämään sängyssä. Ja ihan hengissä nuo kaikki neljä ovat... Kuopus 1v herää ja suuttuu jos yrittää asentoa vaihtaa!
Vauva saa itse valita nukkuma-asentonsa. Jos kääntyy vatsalleen on kyllin vanha nukkumaan vatsallaan.
Me käänneltiin vaikka meille sanottiin, että jos vauva osaa kääntyä mahalleen, ei pitäisi vaaraa olla. Mutta kesti kauan ennen kuin vauva oppi kääntymään toiseenkin suuntaan...
Kiitos vastauksista! :)
Ehkäpä uskallan antaa toisen sitten nukkua mahallaan.
-ap
Minä kans kääntelin 7kk vauvaa jonkin aikaa ja käpyhän siinä neidillä paloi joka kerta. Nyt nukkuu vattallaan mitä mainioimpia unia
Annat. Annoin oman lapseni nukkua mahallaan päivisin ihan vastasyntyneenäkin, koska se helpotti vatsavaivoja. Monesti vauva nukkuu paremmin vatsallaan. Ja kyllä tuon ikäinen osaa ainakin ylävartaloa kohottaa ja pään kääntää jos joku peitto tms. tulee tielle.