Mun villasukat on rikki. Mistä uudet laadukkaat ja kestävät -Sinccis
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Villasukat pitää neuloa langasta joka kestää kulutusta. Akryylia villan joukossa.
Varsi sellainen että ei valu ruttuun nilkkoihin. ( Ruttusukat erikseen). Kantalapun korkeus oikea.
Tarpeeksi tiukka jalkaosa.
Akryyli kutittaa, taidat trölläillä. Eli ovat epämukavat.
Kyllä minä sekoitekankaista jotain tiedän kun harrastan retkeilyä ja laskettelua.
Niitä on kyllä ihan kutiamattomiakin lankoja.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Onko niistä Helsingin villasukkatehtaan sukista mihinkään?
Kaupassa oli sellaiset, mutta vaikutti aika ohuilta ja oli ruman värisetkin siihen päälle. Näitä edellisiä (jotka reikäisenä ovat jalassa nytkin) olen katsellut jo 10 vuotta. On kivat.
Sinccis
Miehelläni on sellaiset. Hän on muuten niihin tyytyväinen, mutta sukissa on sauma hassussa kohdassa varpaiden päällä. Hiihtäessä se aiheuttaa sen, että mono painaa varpaiden kynsiä ikävästi.
Usko vaan, pelkästä villasta neulottu sukka hajoaa nopeasti. Villasukkalangassa on n. 25% akryylia tai polyamidia. Eivät kutita. Olen törmännyt akryylisiin "villasukkiin", kannattaa varmistaa materiaali.Mummot torilla neulovat yleensä Novitan seiskaveikasta, se on perussukkalanka. Paremmat langat ovat luksusta, niistä neulotut ovat kalliimpia. Miesten sukat maksavat 20-50 e.
Katso, että neulejälki on tasaista ja sopivan tiukkaa, eikä varsi lötkötä eikä sukansuu kiristä. Hyvässä villasukassa on kaksinkertainen kantapää. Kantalapun pitää olla tarpeeksi pitkä. Jalkaosa riittävän napakka.
Tarkista sisäpuolelta, että päättely on tehty hyvin, eikä lankoja ole päätelty jalkapohjan puolelle.
Parsimaan oppisit helposti, jos verkkoja osaat tehdä. :)
Villasukkien neulomista ei kannata opetella, siihen jää niin helposti koukkuun. Sukkia pyörii sitten joka puolella, eikä mikään enää riitä.:(
♡Villasukat!♡
Voin tulla neulomaan sulle uudet.
t. Sinccis 2.0
Villasukka on laadukas kun neulotaan hyvästä langasta jossa osa
Varsi sellainen että ei valu ruttuun. Kantalapun korkeus oikea. Tarpeeksi tiukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita kuukkeliin joku "myydään villasukkia" tms. niin veikkaisin että alkaa löytymään ostopaikkoja ja tekijöitä.
Löytyyhän niitä, mutta onko ne laadukkaita onkin eri asia.
Sinccis
Sitähän tässä kysyttiin.
Kysy äidiltäsi.
Ei se käytä villasukkia, eikä olla väleissä.
Sinccis
Yllättävää, hahahah :D Eikö olisi kannattanut opetella arvostamaan äitiään niin voisi sitten arvostaa muitakin naisia ja jopa saada niitä? Ei tarvitsisi nyt halailla viinapulloa käärittynä rikkinäiseen villasukkaan.
Se varasti multa.
Välit ei lämpene, ennenku maksaa tekosistaan.
Sinccis
Mitä vei?
Mitä sen nyt sinänsä on väliä? Ennenku hoitaa asiat kuntoon, niin ei ole mitään keskusteltavaa sen kanssa.
Kun mä viimeks soitin, niin yritti antaa mulle vaan puhelinnumeroita mistä mun pitäisi yrittää metsästää mun omia kamoja takaisin.
V-tut. Se hommaa ne takaisin tai sitä ennen ei ole mitään keskusteltavaa.
Sinccis
Itse sinä et niitä kamojasi ajoissa hakenut. Et voi olettaa, että kamojasi säilytellään ikuisesti. Joko sinä ne haet silloin kun pyydetään tai ne jatkavat matkaa. Ota vastuu omista kamoistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villasukat pitää neuloa langasta joka kestää kulutusta. Akryylia villan joukossa.
Varsi sellainen että ei valu ruttuun nilkkoihin. ( Ruttusukat erikseen). Kantalapun korkeus oikea.
Tarpeeksi tiukka jalkaosa.Akryyli kutittaa, taidat trölläillä. Eli ovat epämukavat.
Kyllä minä sekoitekankaista jotain tiedän kun harrastan retkeilyä ja laskettelua.
Sinccis
Ole sitten ilman villasukkia. Akryyli kutittaa?
Se miten se villalanga käsitellään merkitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeksi tiukka jalkaosa.Akryyli kutittaa, taidat trölläillä. Eli ovat epämukavat.
Sinccis
Et harrasta kun et edes tiedä mitkä on sukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa oli sellaiset, mutta vaikutti aika ohuilta ja oli ruman värisetkin siihen päälle. Näitä edellisiä (jotka reikäisenä ovat jalassa nytkin) olen katsellut jo 10 vuotta. On kivat.
Sinccis
Miehelläni on sellaiset. Hän on muuten niihin tyytyväinen, mutta sukissa on sauma hassussa kohdassa varpaiden päällä. Hiihtäessä se aiheuttaa sen, että mono painaa varpaiden kynsiä ikävästi.
No mulla on laskettelusukat erikseen. Hiihtoa en harrasta, mutta käsittääkseni hiihtosukkiakin myydään.
Sekä tietenkin kasallinen vaellussukkia, mutta haussa on pehmeät ja paksut villasukat ihan talvi-sisä käyttöön.
Lattiat ovat ovien vieressä vähän vetoisat. Pitäisi vaihtaa tiivisteet, mutta oon laiska ..
Piti vaihtaa jo viime kesänä.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
Juu-u. Kysy keneltä tahansa joka tietää jotain, niin akryyli kutittaa.
Se on halvin sekoite lanka mitä käytetään sen halpuuden takia. Ei sen takia, että se olisi hyvä, vaan halpa.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
Et harrasta kun et edes tiedä mitkä on sukset.
Mulla on jäykät sukset. Käy hyvin punaisiin ja mustiin rinteisiin.
Ne on tarkoitettu nopeaan laskemiseen.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
Kuule kyllä mulla on ihan omat käsittelyaineet.
Sinccis
Sulla ei taida olla.
Se ei kuitenkaan tee huonosta sekoitteesta hyvää. Usko jo.
Vierailija kirjoitti:
Villasukka on laadukas kun neulotaan hyvästä langasta jossa osa
Varsi sellainen että ei valu ruttuun. Kantalapun korkeus oikea. Tarpeeksi tiukka.
Mikä on hyvä lanka?
nöyrästi kyselee,
Sinccis
Sinccis on ihan oikeassa, akryylia ei kannata käyttää mihinkään muuhun kuin maalaushommiin.
Hyvässä sukkalangassa on kolme neljäsosaa villaa ja loput nailonia. Kierrettä pitää olla riittävästi, ja langan tulee olla ohuehkoa.
T. Neulojatar.
Vierailija kirjoitti:
Sinccis on ihan oikeassa, akryylia ei kannata käyttää mihinkään muuhun kuin maalaushommiin.
Hyvässä sukkalangassa on kolme neljäsosaa villaa ja loput nailonia. Kierrettä pitää olla riittävästi, ja langan tulee olla ohuehkoa.
T. Neulojatar.
Kiitos _selvästi_ asiantuntevasta vastauksesta.
Sinccis
Sinccis