Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyään lapsiperheissä on niin paljon ongelmia?

Vierailija
02.03.2019 |

On kaikilla lapsilla autismiaspergerkehityshäiriöviivästymä super hyper diagnoosi, isä on työtön tai äiti mt-ongelmainen nyssykkä. Mutta uusia lapsia vaan yritetään, vaikka hedelmöityshoidoilla jos ei muuten tärppää. Sit ollaan lastensuojelu n ja sossun asiakkaita, mut kun meillä on oikeus Hei!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä joku "fiksu" vela varhaiskasvattaja taas vauhdissa? Jospa muuttaisit pois sieltä lähiöstä ja ottaisit pään pois perseestäsi. Lopeta myös ne aiheettomat lastensuojeluilmoitukset

Vierailija
2/27 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään? Aina on ollut ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva varmaan janoaa sossun tai lasun asiakkaaksi ”koska mulla on oikeus” mun täytyy päästä.

Vierailija
4/27 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Sun lapsuudessa varsinkin.

Vierailija
5/27 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään mm. mielenterveysongelmat ja lasten käytöshäiriöt ovat räjähtäneet käsiin. Syyksi epäilisin sitä, että lapsiperheiden sisäiset valtasuhteet on käännetty päälaelleen ja lapsista on tullut perheen johtajia. Vanhemmat eivät sossun ja demonisoinnin pelossa uskalla astua perheen johtoon ja laittaa mukuloitaan kuriin.

Vierailija
6/27 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva varmaan janoaa sossun tai lasun asiakkaaksi ”koska mulla on oikeus” mun täytyy päästä.

Ei, kun tarkoitin että on oikeus väsätä niitä lapsia, vaikka elämänhallinta on hukassa. Ap

Vierailija
7/27 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja sitten kuntaan Facebookin Arjen Apureissa tavaraa

Vierailija
8/27 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverin tytär 17v ja paksuna. Käyny peruskoulun. Mikähän asiakas siitä on tulossa. Se ei todellakaan mene opiskelemaan enää ja töihinkään se ei pääse, kun ei ole opiskellut

Vierailija
9/27 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään mm. mielenterveysongelmat ja lasten käytöshäiriöt ovat räjähtäneet käsiin. Syyksi epäilisin sitä, että lapsiperheiden sisäiset valtasuhteet on käännetty päälaelleen ja lapsista on tullut perheen johtajia. Vanhemmat eivät sossun ja demonisoinnin pelossa uskalla astua perheen johtoon ja laittaa mukuloitaan kuriin.

Näin usein väitetään, mutta minkä tilaston perusteella lasten mt-ongelmat ovat nykyään räjähtäneet käsiin?

Vierailija
10/27 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä veikkaan, että sodan traumatisoimat isvanhempani olivat aika ongelmissa lasten kasvatuksen kanssa. Samoin heidän kasvattamat vanhempanikin tietysti, tosin eivät yhtä pahasti. Ennen monelle asialle ei oltu vain vielä keksitty edes nimeä. Toki joku nykyäiti hakee lapselleen rauhoittavia ADHD:n vuoksi vaikkei niitä aina tarvittaisi vaan muutakin olisi keksittävissä. Mutta onko se pahempi kuin fyysinen kuritus yleisenä kasvatusmetodina?

Vierailija
11/27 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin usein väitetään, mutta minkä tilaston perusteella lasten mt-ongelmat ovat nykyään räjähtäneet käsiin?

Nykyisin sekä niin kutsuttujen erityislasten että niin kutsuttujen syrjäytyneiden määrä on todella iso. Kumpaakaan näistä ongelmista ei mainittavasti ollut olemassa vaikkapa 1970-luvulla.

Vierailija
12/27 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverin tytär 17v ja paksuna. Käyny peruskoulun. Mikähän asiakas siitä on tulossa. Se ei todellakaan mene opiskelemaan enää ja töihinkään se ei pääse, kun ei ole opiskellut

Miten se lapsi opiskelua estää? Harva 17 v on opiskellut. Ja samoja p*skaduuneja, joita sinä teet, terve, reipas ja yhteistyökykyinen, mukava nuori saa varsin helposti ilman koulutusta. Tytön elämä on siis ohi, olisipa tehnyt abortin. Eikun "jättänyt haaransa levittämättä!!!" No tuopa häntä ja lasta nyt auttaa, häpeä!

Vierailija
13/27 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä perheenperustamisiässä on 90-luvun laman lapset. Ja juurikin ne ongelmatapaukset hankkivat lapsia eniten, kun korkeakoulutetut eivät näe sitä niin houkuttelevana.

Vierailija
14/27 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin sekä niin kutsuttujen erityislasten että niin kutsuttujen syrjäytyneiden määrä on todella iso. Kumpaakaan näistä ongelmista ei mainittavasti ollut olemassa vaikkapa 1970-luvulla.

Edelleen kaipaisin niitä lähteitä. Erityislasten määrän kasvun voi selittää se, että ennen tiettyjä lasten diagnoosiluokkia ei ollut olemassa ja lisäksi lapsia ei tarkkailtu niin tarkasti, paljon meni seulojen läpi. Lisäsi esim oppimishäiriöisten oli helpompi saada töitä, nyt sellaisia töitä ei vaan ole missä he pärjäisivät.

Syrjäytymisestä minä taas olen lukenut että se on itse asiassa vähentynyt; että suurimmalla osalla lapsia ja nuoria menee hyvin, mutta niillä joilla menee huonosti menee hyvin huonosti ja huono-osaisuuden periytyminen on vahvistunut. Ei että syrjäytyneiden määrä olisi lisääntynyt 70-luvulta.

Vierailija
15/27 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen kaipaisin niitä lähteitä. Erityislasten määrän kasvun voi selittää se, että ennen tiettyjä lasten diagnoosiluokkia ei ollut olemassa ja lisäksi lapsia ei tarkkailtu niin tarkasti, paljon meni seulojen läpi. Lisäsi esim oppimishäiriöisten oli helpompi saada töitä, nyt sellaisia töitä ei vaan ole missä he pärjäisivät.

Syrjäytymisestä minä taas olen lukenut että se on itse asiassa vähentynyt; että suurimmalla osalla lapsia ja nuoria menee hyvin, mutta niillä joilla menee huonosti menee hyvin huonosti ja huono-osaisuuden periytyminen on vahvistunut. Ei että syrjäytyneiden määrä olisi lisääntynyt 70-luvulta.

Jos syrjäytyneitä oli 1970-luvulla valtavasti, niin aika outoa, että heistä ei puhuttu lainkaan eikä ongelmalle yritetty tehdä mitään.

Vierailija
16/27 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!!!

Vierailija
17/27 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska koulutetut hankkivat yhä vain vähemmän lapsia

Vierailija
18/27 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä just näin. Lapsesta on tehty kuningas, jonka hyväksyntä pitää saada.

Vierailija
19/27 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos syrjäytyneitä oli 1970-luvulla valtavasti, niin aika outoa, että heistä ei puhuttu lainkaan eikä ongelmalle yritetty tehdä mitään.

Siihen aikaan kaikille oli töitä, ja jos ei ollut, niin aina saattoi lähteä Ruotsiin.

Vierailija
20/27 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä veikkaan, että sodan traumatisoimat isvanhempani olivat aika ongelmissa lasten kasvatuksen kanssa. Samoin heidän kasvattamat vanhempanikin tietysti, tosin eivät yhtä pahasti. Ennen monelle asialle ei oltu vain vielä keksitty edes nimeä. Toki joku nykyäiti hakee lapselleen rauhoittavia ADHD:n vuoksi vaikkei niitä aina tarvittaisi vaan muutakin olisi keksittävissä. Mutta onko se pahempi kuin fyysinen kuritus yleisenä kasvatusmetodina?

Adhd:ta ei hoideta rauhoittavilla.