Lue keskustelun säännöt.
Melanooman sairastaneita paikalla?
22.02.2013 |
Poistatin taas isot määrät luomia.Niitä vaan tulee koko ajan lisää ja pelkään kyllä ihosyöpää.Olen lapsesta asti ollut paljon auringossa mutta en onneksi ole polttanut itseäni kuin vasta aikuisiällä.Ärsyttää vaan tuon aurongonpuutteen haitta vaikutukset ihmiseen vaikka aina lupaan itselleni että tänä vuonna en mene ottamaan aurinkoa niin pakko se on päästä jokaisena aurinkoisena päivänä ulos.Miten muut?
Kommentit (2)
Multa on leikattu 26 vuotta sitten melanooma. Olin silloin 27-vuotias. Rusketuin lapsena ja nuorena todella helposti enkä ole palanut koskaan. Mutta 26 vuoteen en nyt sitten ole kuitenkaan aurinkoa ottanut. Enpä kyllä sitä kaipaakaan.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
No en ole koskaan mikään auringonpalvojia ollut, päinvastoin, nuorena tuli helposti aurinkoihottumaa ja aikuisena olen viihtynyt varjossa tai muuten suojattuna, koska muutin vain punaiseksi, en edes rusketu. Kaksi vuotta sitten huomasin ihomuutoksen, eli ei ollut kyse luomista, jonka takia menin lääkäriin ja melanoomahan se oli. Leikkauksella saatiin kaikki pois ja etäpesäkkeitä ei löytynyt, mutta kyllä entistä varovaisemmaksi tulin, etenkin lasten suojaamisen suhteen.