Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äh, tätä ylipainoa :o(

18.05.2006 |

Pikkukakkoselle on nyt annettu lupa tulla, mutta oma paino mietityttää. Kun tulin raskaaksi esikoisen aikana ylipainoa oli viitisen kiloa, nyt sitä on 13 kg. Tarkoitus oli laihduttaa ennen yrityksen aloittamista, mutta... no joo. Mulla kesti raskaaksi tuleminen esikoisen aikana 5 kk, joten sen verranhan tässä olis aikaa vielä pienentyä...

Helpottakaa nyt ihmisen mieltä! Onko täällä ylipainosta huolimatta raskaaksi tulleita (onhan)? Kauanko kesti ennen plussaa?

A.A.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sulla ylipainoa muhun verrattuna VÄHÄN.

BMI taisi olla ennen raskautta 41-luokkaa.

Esikoinen tärppäsi 2. kierroksen aikana kun yritettiin, sitä ennen olin laihduttanut noin 13 kg. Kun aloitettiin toista yrittämään niin noista kiloista oli tullut takaisin noin 4-5. Tokakin tärppäsi 2. kierrolla eli kauaa ei jouduttu odottamaan.

Tsemppiä!

Vierailija
2/7 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla esikoisen odotuksen alkaessa 20kg ylipainoa. Siis siihen normaalipainon ylärajalle... Raskaus alkoi tokasta kierrosta.

Kakkosen odotuksen alkaessa edellisen raskauden kilot oli tukevasti ja runsaasti tallella, ylipainoa tuolloin 40kg. Taas siihen normaalipainon ylärajalle eli bmi 25:een. Raskaus alkoi, kun esikoinen oli 3,5kk ja täysimetyksellä. Itsekkin yllätyin! Luuluin ja olin varautunut että menee kauan ennenkuin tärppää.

Nyt tämä kolmas raskaus kun alkoi on ylipainoa 20kg jäljellä. Tärppäsi touhutipasta =) Munkin kun piti vielä pudottaa kiloja ennen uutta raskautta. Mutta iloinen yllätys tulikin testistä =)

Että ei se aina suinkaan kiloista kiinni ole, joillakin vaikeuttaa raskaaksi tuloa, mutta ei kaikilla.

Onnea yritykseen =)

Hinpu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eka raskauden alussa lievää ylipainoa ja raskaaksi tuleminen ei kesti 2,5vuotta! Tosin ei varmastikaan johtunut (ainakaan pelkästään) ylipainosta tuo raskaaksi tulemisen vaikeus, koska olin yrittämisen alulla ihan normaalipainoinen.

Nyt on ylipainoa vielä enemmän, kun esikoisesta jäi kaikki 7kg, mutta silti tulin raskaaksi heti toisesta kierrosta:)

Mun mielestä on aika turha ottaa hirveitä paineita painosta. Kannattaa vaan ruveta panostamaan esim. hyötyliikuntaan ja terveelliseen syömiseen. Ja samaa rataahan voi sitten raskaanaollessakin jatkaa, niin ei kiloja välttämättä paljoa kerry...

pricilla 37+2

Vierailija
4/7 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pahalta sanoa, mutta hyvä, että muillakin on ylipainoa :o) Ei siis sillä, että toivoisin ihmisten olevan ylipainoisia, mutta mukavaa, että en ole yksin.

Ajattelinkin tässä, että jos saisi edes 2-3kg pois, niin se voisi jo auttaa raskautumista, jos alkaa näyttämään siltä, että tärppiä ei tuu. Ja ihan totta, että raskausaikanahan sitä voi ja pitää sitten jatkaa terveellistä syömistä, joten nyt siis on mitä parhain aika opetella uusia tapoja. Raskausajan kiloja en pelkää, kun esikoista odotellessa pahoinvointia oli niin pitkään, että lopulta painoa oli synnytykseen mennessä tullut vain noin 6 kg vaikka lapsi painoi 4,6 kg. Ja sitten maitoa tuli ihan hirveästi (luovutettavaksi asti) ja laihduinkin imettäessä kymmenisen kiloa, vaikka söin kyllä kunnolla. Se onkin tämä imettämisen jälkeinen aika se ongelma, kun on tottunut syömään reippaasti.

Mutta nyt siis opettelemaan terveellisempiä elämäntapoja ja odottelemaan mahdollista plussaa. Kiitoksia tsempistä!

A.A.

Vierailija
5/7 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ei tuommoinen paino pitäisi vielä mitään vaikuttaa,vaikka yksilöitä olemmekin,niin sulla tuota ylipainoa on aika vähän moniin odottajiin verraten.

Vierailija
6/7 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos epäilet että tärppiin kestää, niin aika vähällä saa esimerkiksi kilon kuukaudessa pudotettua.. Ylipaino ei toki estä raskautumista, mutta voi vaikuttaa stressin nousuun, mikä taas vaikeuttaa raskautumista. Siis jos siitä omasta painosta stressaa :)

Mutta eipä tuo sun ylikilojen määrä kovin huima ollut, joten älä suotta huolestu :)

Vierailija
7/7 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin painonvartijoihin ja yllätyin iloisesti. Ei se painonpudotus niin kamalan vaikeaa ollut. Painoindeksi ol 36 kun menin. Nyt olen 8 kg laihduttanut ja rv on 5+2