Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3kk synnytyksestä ja verinen valkovuoto

Vierailija
02.03.2019 |

Onkohan tämä nyt ihan normaalia?
Jälkivuotoa kesti muistaakseni n. 6vko ja sen jälkeen ollu viikko taukoa, pientä tiputtelua juurikin valkovuodon seassa. Sitten oli mun mielestä menkat, mut ei todellakaa semmoset mihin olen tottunut vuosien saatossa. Vuoto oli veristä valkovuotoa, limaista. Tuo kun loppui, meni viikko ja taas alko samanmoinen vuoto.
Jt lääkäri totesi kaiken olevan fine, neuvola käski seurailla vuotoa. Mitähän tässä pitäisi tehdä? Onko tää ihan normaalia vai mitä häh täh?
Kipuja ei ole, eikä kuumettakaan. Eikä vuoto haise miltään.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama homma molempien synnytysten jälkeen. Lopputulema oli että jotain pientä ripettä oli jäännyt jota ei havaittu ultraäänellä, mutta kohtunäytteellä voitiin osoittaa, että jotain istukkasolukkoa oli jäännyt istukan kiinnitymiskohtaan. Tämä aiheutti sahailevaa vuotoa pitkään symnytyksen jälkeen. Noin 4 kuukaudessa vuoto viimein loppui. Tulehdusta ei tullut. Kaavintaa suunniteltiin, mutta sitten vuoto loppui viimein.

Vierailija
2/13 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tommonen kohtunäyte sit oikein otetaan? Pelottavan kuullonen juttu. Kaavintaa pelkään vielä enemmän.

Toivottavasti olis vaan jotain hormonaalista tämä vuotelu. 😞

Kuitenkin osaimetän lasta ja mulla on kohdussa myös myoma, jolla kait kans voi olla oma osuutensa?

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tommonen kohtunäyte sit oikein otetaan? Pelottavan kuullonen juttu. Kaavintaa pelkään vielä enemmän.

Kuitenkin osaimetän lasta ja mulla on kohdussa myös myoma, jolla kait kans voi olla oma osuutensa?

-ap

Noh, ikävä sanoa, mutta se kohtunäytteenotto oli lieveästi sanottuna aika hirveää. Mutta jos olet jo synnytyksestäkin selvinnyt, niin selvinnet siitäkin. Kaavinnasta ei ole kokemusta.

Vierailija
4/13 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain raskausmateriaalia on jäänyt kohtuun. Joku jo kertoi, ettei välttämättä tulehdu (sinulla ei ilmeisesti kipuja, kuumetta, vuoto ei haise?) Lääkäriin, ei kuulu asiaan kuitenkaan.

Vierailija
5/13 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Muistaakseni minulla myös aina kun imetin tuli sinä aikana vuotoa .Imetyshän kutistaa kohtua normaali mittoihin ehkä johtuu siitä.

Vierailija
6/13 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiks... noh, täytyy nyt toivoa, et vuodot loppuis piakkoin. Synnytys jo itessään aiheutti traumat mulle enkä mieluusi lekuriin enää tän takia haluais mennä. Mut pakkohan se on, jos ei vuodot ala loppumaan. Tai sit tää on vaan hormonaalista vuotelua. Ehkä epätoivosta toivomista, mut silti haluan siihe tukeutua enempi.

-ap

Vierailija
7/13 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain raskausmateriaalia on jäänyt kohtuun. Joku jo kertoi, ettei välttämättä tulehdu (sinulla ei ilmeisesti kipuja, kuumetta, vuoto ei haise?) Lääkäriin, ei kuulu asiaan kuitenkaan.

Juu ei ole mitään noita oireita ole. Neuvolaan kun soittelin asian tiimoilta niin sieltä sanottiin et voisi olla myös hormonaalista vuotelua imetyksen takia. Tiedä sit mitä olis. Ens viikolla varmaa soiteltava taas neuvolaan sit jos ei ala vuoto tokeentumaan.

-ap

Vierailija
8/13 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Muistaakseni minulla myös aina kun imetin tuli sinä aikana vuotoa .Imetyshän kutistaa kohtua normaali mittoihin ehkä johtuu siitä.

Mulla ilmeisesti kohtu on normaalin kokoinen ollut jo hyvän tovin aikaa. Jt lekuri ei ainakaa sanonu mitää, et olis jotenki iso edelleen. Mut tottahan tuo, et imetys supistaa kohtua.

-ap

Vierailija
9/13 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tuota kesti melkein 6 kk. :( Meni ohi ilman toimenpiteitä eikä tullut infektiota, mutta hiukka stressasi kyllä. Jaksamista!

Vierailija
10/13 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä tuota kesti melkein 6 kk. :( Meni ohi ilman toimenpiteitä eikä tullut infektiota, mutta hiukka stressasi kyllä. Jaksamista!

Kiitos!

Vaan kävitkö lääkärissä ja mitä siel tehtiin?

-ap

Vierailija
11/13 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kuumetta, hajua tai kipua niin ei tarvitse lääkäriin lähteä, jos noita kohtutulehduksen oireita alkaa olla niin sitten päivystykseen.

Vierailija
12/13 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Noh, ikävä sanoa, mutta se kohtunäytteenotto oli lieveästi sanottuna aika hirveää. Mutta jos olet jo synnytyksestäkin selvinnyt, niin selvinnet siitäkin. Kaavinnasta ei ole kokemusta.

Sellaisen näytteenoton ei tule tuntua miltään. Kohtu pitää puuduttaa tai nainen nukuttaa näytteenoton ajaksi. Hyvä tavaton tätä naisten kiduttamista.

Vierailija
13/13 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Sellaisen näytteenoton ei tule tuntua miltään. Kohtu pitää puuduttaa tai nainen nukuttaa näytteenoton ajaksi. Hyvä tavaton tätä naisten kiduttamista.

Suomessahan tää on ihan normaalia, et ihmisiä kidutetaan sairaaloissa näytteidenoton yms hoitojen takia. "Kyllähän sä nyt tän kestät. Ei tää vie ku X minuuttia. Ihan turhaa tässä nyt aletaa puuduttelee/nukuttaa tämmösen pikku jutun takia."

Ei yllätä yhtään. Jenkeissä kun humautetaan pienenkin tutkimuksen takia, jos sen yhtää tiedetää aiheuttavan isompaa kipua.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi