Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä lapsellani voi olla? Lääkäri sanoi ettei ole vesirokkoa?

Vierailija
22.02.2013 |

Koska tauti on ollut kuumeeton. Näpyt ovat aivan saman näköisiä kuin vesirokossa. Diagnoosiksi tuli kuitenkin "muu virustauti"?? Itseäni huolettaa koska olen raskaana.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän pojalla ollut kuumetta kun oli vesirokko. Näppyjä oli ihan julmetun paljon, jopa pippelissä ja kankkujen välissä, siis ihan joka paikassa.

Hae toinen mielipide jos huolettaa.

Vierailija
2/7 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lievässä välttämättä ole kuumetta tai se kuume menee nopeasti ohi.

Etkö itse ole sairastanut vesirokkoa vai miksi huolettaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut vesirokon, huoli tulikin siitä kun lääkäri sanoin että olisi jotain muuta. En vaan tiedä mistä muusta vesirakkulan näköisiä näppyjä tulisi. Olen lastenhoitoalalla itse ja nähnyt paljon vesirokkotapauksia. Tämä tk lääkäri sai kyllä pääni pyörälle.

Vierailija
4/7 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko molluskoita?

Vierailija
5/7 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole molluskoita

Vierailija
6/7 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesirokko ei välttämättä nosta kuumetta, tai ei välttämättä pidä kuumetta koko aikaa. Oma lapseni oli kuumeinen yhden illan ja yön ja tauti paljastui seuraavana päivänä vesirokoksi. Eli näppyjen aikaan ei ollut kuumetta ollenkaan.

Enterorokko on kyllä yksi rokkovaihtoehto myös, mutta siinä näpyt pääasiassa ovat vähän soikeampia. Ja ainakin kai Oulun seudulla on ollut enteroa liikkeellä.

Vierailija
7/7 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on paljon rokkoja, joita ei pystytä luokittelemaan. Rokkoja on siis monia muitakin kuin ne yleisimmin tunnetut. Ne hoidetaan oireiden mukaan, kun ei sillä oikeastaan ole juuri väliä, minkä niminen rokko se on. Duodecimin terveyskirjasto sanoo saman näin:

Lapset sairastavat edelleen nk. rokkotauteja, joihin tyypillisesti liittyy kuumetta ja erilaisia iho-oireita. Rokkotaudit ovat tulirokkoa lukuun ottamatta virusten aiheuttamia ja paranevat ilman lääkitystä ilman jälkitauteja. Rokotusten laajentaminen on muuttanut tilannetta niin, että perinteiset rokkotaudit – vihurirokko, sikotauti ja tuhkarokko– on Suomesta käytännössä hävitetty. Rokkotauteja tunnetaan kuitenkin monia muita, ja eräiden aiheuttaja on selvitetty ja oireisto tullut paremmin tunnetuksi vasta viime vuosina. Lisäksi monien virusten tiedetään voivan aiheuttaa satunnaisesti erilaisia iholöydöksiä. Niinpä kuumeeseen liittyvä ihottuma saattaa lääkärissäkäynnillä jäädä ilman omaa nimeään. Kyse on kuitenkin lähes poikkeuksetta itsestään paranevasta taudista, eikä tarkempi selvittely verikokein ole yleensä tarpeellista.