Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas suositeltiin ravitsemusterapeuttia

Vierailija
22.02.2013 |

Olen huomattavan ylipainoinen. Tänään kävin uudella lääkärillä, joka taas kerran suositteli käyntiä ravitsemusterapeutilla. Vastasin, että osaan pitää itse saman luennon, jonka terapeutti pitäisi. Painoni ei johdu tiedon puutteesta vaan siitä kuinka saada teoria käytännön tasolle. Sitä paitsi olen pari kertaa elämässäni laihduttanut itseni normaalipainoiseksi.

Ravitsemusterapeutti ei kuulemma pidä luentoa vaan on ikään kuin personal trainer. Jos pitäisin ruokapäiväkirjaa, niin terapeutti kertoisi mikä siinä on väärin. Ikään kuin en sitä itse tietäisi!

*huoh*

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot saamaton läski ja läskinä pysyt.

Vierailija
2/9 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 14:43"]

Olen huomattavan ylipainoinen. Tänään kävin uudella lääkärillä, joka taas kerran suositteli käyntiä ravitsemusterapeutilla. Vastasin, että osaan pitää itse saman luennon, jonka terapeutti pitäisi. Painoni ei johdu tiedon puutteesta vaan siitä kuinka saada teoria käytännön tasolle. Sitä paitsi olen pari kertaa elämässäni laihduttanut itseni normaalipainoiseksi.

Ravitsemusterapeutti ei kuulemma pidä luentoa vaan on ikään kuin personal trainer. Jos pitäisin ruokapäiväkirjaa, niin terapeutti kertoisi mikä siinä on väärin. Ikään kuin en sitä itse tietäisi!

*huoh*

[/quote]

Samaa mieltä minäkin, korvien välissä se on. Lisäksi kaikilla ei toimi nuo terapeuttien neuvot, itselläni ahmiminen lähti käsistä niiden myötä. Karppaus toimii, mutta se ei toimi kaikilla ja kyllä minäkin lipsun vähän väliä...paino sentään laskee tasaisesti ja olo on hyvä, joten parempi näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on sieltä korvien välistä kiinni.. jos sä olet jo 2 kertaa pystynyt siihen niin miksi et kolmatta kertaa ja päättäisit vielä tehdä siitä pysyvän olotilan muuttamalla elintapojasi.

Jätä turhat sokerit, leivät, pastat, perunat ja riisi pois ruokavaliostasi ja syö muuten normaalisti. Varmasti paino putoaa.

Vierailija
4/9 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joku ongelmahan sulla on kun aina lihot takaisin.  Mene sinne ravitsemusterapeutin juttusille ja selitä ystävällisesti, että tiedät kyllä perusasiat aivan hyvin ja tiedät mikä mättää syömisissäsi. Sitten siltä pohjalta yhdessä ravitsemusterapeutin kanssa mietitte, mikä sua auttaisi. Voi toki olla, ettei sua auta kuin psykologi tai psykoterapeutti.

Jos et ota apua vastaan, et sitä saakaan, sitten olet yksin ongelmasi kanssa.

Vierailija
5/9 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologista voisi olla apua. Olen kyllä analysoinut asian tarkkaan ja kirjoittanut ajatuksiani paperille viiden sivun verran mutten ole näyttänyt niitä kellekään. Tiedän kyllä mikä auttaisi, mutta siihen tarvitsisin mieheni apua eikä hän halua auttaa. Ehkä psykologi voisi auttaa miettimään millä korvaisin makean himon ja turhat välipalat ja napostelut, koska nuo ovat suurin ongelma. -ap

Vierailija
6/9 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan sama tilanne on ollut minulla. Kaikki kokeiltu ja tietoa piisaa. Kaikkien näiden vuosien jälkeen on joku "naksahtunut" päässä ja olen alkanut laihtumaan. Aloin merkitsemään kaikki syömiset kiloklubiin (ilmainen) mutta en kuitenkaan ottanut sen ihmeempiä paineita syömisistä. Ajatuksella että fiksusti syön mutta jos herkkuja otan, niin otan eikä siitä sen ihmeempää. Se ruoka kun ei syömällä maailmasta lopu!
Olen myös alkanut liikkumaan enemmän, raittiissa ilmassa lepää myös mieli!
Kyllä se vaan niin on että itsestä se lähtee, kukaan ei voi tehdä sitä sun puolesta eikä vaikuttaa siihen mitä suuhusi pistät. Itse olet vastuussa - itsellesi.

Vierailija
7/9 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Kiloklubia myös. Sen kanssa todella oppii syömään kunnolla ja säännöllisesti, verensokerin tasaisena pitäminen on yllättävän tärkeä juttu. Sitä ei vaan uskota mutta se on ihan olleellista. Pikkuhiljaa. Aloita vaikka sillä että laitat ekaksi aamiaisen kuntoon, sitten lounaan ja niin edelleen. Ruoan kanssa ihan oikeasti hallinta kasvaa harjoittelemalla!

Vierailija
8/9 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et voi sysätä vastuuta ongelmastasi miehellesi. Miehesi ei ole millään tavalla vastuussa lihomisestasi tai laihtumisestasi, sinun pitää itse tehdä valinnat ja ratkaisut oman terveytesi eteen.

Vierailija
9/9 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 16:14"]

Ap, et voi sysätä vastuuta ongelmastasi miehellesi. Miehesi ei ole millään tavalla vastuussa lihomisestasi tai laihtumisestasi, sinun pitää itse tehdä valinnat ja ratkaisut oman terveytesi eteen.

[/quote]

Ei niin, mutta viime kerralla kun pudotin 48kg, hänestä oli eräällä tavalla kovasti apua. Kun nyt jälkeen päin analysoin, niin juuri tuo apu oli se ratkaiseva tekijä, jonka avulla onnistuin. Nyt hän ei halua auttaa. Enkä keksi muuta yhtä tehokasta apua vaikka olen kuinka miettinyt.- ap 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän