Mammapalstan suuri eduskuntavaalikysely 2019. Mitä puoluetta todennäköisesti äänestä?
Mitä puoluetta aiot äänestää?
Kirjoittakaa jotakin kommenttikenttään, vaikka äänestämäsi puolue, jotta ketju säilyy pitkään päällä.
Kommentit (490)
Vierailija kirjoitti:
Saataiskohan tämä kysely pysymään niin kauan täällä, että tulisi yli 1000 vastaajaa?
Silloin otos olisi yhtä hyvä kuin Taloustutkimusten kyselyissä.
Otos ei todellakaan olisi yhtä hyvä. Vain määrä olisi sama.
Vierailija kirjoitti:
Persuilla 32% kannatus. Mammapalsta kannattaa naisvihaajia.
Ainakaan se ei kannata miesvihaajia eli feministipuoluetta ;))
Mun mielestä kyllä persut ei ole naisvihaajia, onhan heillä Laura vara pj ! Naisvihaajat eivät hyväksyisi naista varapejiiksi.
Koska kunnon puheenjohtajatentit alkavat?
Vierailija kirjoitti:
Vaaleissa naiset äänestävät vihreitä ja kokoomusta, kuten viime vaaleissakin.
Ei varmasti kun persuja, kuten ennenkin - ja niinpä näkyy tälläkin palstalla persut olevan kirkkaasti johdossa!! Hyvä!!
Itse äänestäisin muuten vihreitä, mutta kun nyt on se Haavisto, joka ei ole käytettävissä edes pääministeriksi, hyppää puolueen johdosta heti vaalien jälkeen pois. Ihan kuka tahansa voi sitten olla puolueen johdossa, vaikka itse Touko Aalto taas.
Siksi en äänestä vihreitä.
Milloin YLE vaalikone aukeaa?
Nyt on ainoastaan Keskisuomalaisen vaalikone auki, sama vaalikone (eri ehdokkaat eri vaalipiireissä) on mm. Helsingin uutisten vaalikoneessa.
Myös kansalaispuolue puuttuu vaihtoehdoista! Eräs vaalikone antoi parhaiksi osumiksi kolme sen edustajaa.
Oho, persut johtaa. Itse äänestän sdp:tä.
Yle ei päästä Paavo Väyrystä tentteihin ollenkaan. Paavo teki valituksen. YLEstä sanottiin, että hallintoneuvosto on asiasta päättänyt.
Sitten kävi ilmi, ettei hallintoneuvoston päätöstä ollutkaan.
Onko se Sipilä joka määrää, ettei Paavo pääse eetterriin?
Vierailija kirjoitti:
Saataiskohan tämä kysely pysymään niin kauan täällä, että tulisi yli 1000 vastaajaa?
Silloin otos olisi yhtä hyvä kuin Taloustutkimusten kyselyissä.
juu, varsinkin persuja mielestä, joiden kannatus tässäkin gallupissa perustuu maaniseen sormettamiseen.
Eiköhän tämä täältä kohta sensu.roida ettei tyhmät mammat saa vääriä ideoita siitä, kuinka suosittu PS on todellisuudessa.
Demareita. Terveisiä persuhuutelijalle!
T:Demari.
Paavon selvittelee Seitsemän tähden liikkeen asemaa YLE vaalitenteissä sivullaan näin:
"
Hallintoneuvoston antama selvitys on yllättävä. Sen mukaan hallintoneuvosto ei ole tehnyt Jokisen kirjeeseen sisältyvää päätöstä.
Sen sijaan hallintoneuvosto teki 4.12. päätöksen ”Ylen vaaliohjelmissa noudatettavat periaatteet”. Sen mukaan:
”Radion ja television erillisissä puoluekohtaisissa vaaliohjelmissa edustettuina ovat eduskuntapuolueet. Eduskunnan ulkopuoliset puolueet pääsevät esittelemään näkemyksiään erillisessä näiden puolueiden vaalikeskustelussa.”
Periaatteet ovat jo useampien vaalien ajan olleet lähes saman sisältöiset. Niissä ei ole nyt eikä niissä ole ollut aiemmin mainintaa eduskuntapuolueiden kansanedustajien lukumäärästä vaaliohjelmiin liittyen.
Jouko Jokinen on siis tehnyt itse sen päätöksen, jonka hän minulle lähettämässään kirjeessä oli kirjannut hallintoneuvoston nimiin. Päätös on ristiriidassa hallintoneuvoston hyväksymien vaaliohjelmissa noudatettavien periaatteiden kanssa.
Hallintoneuvoston päätöksissä ei ole moitittavaa. Sen sijaan hallintoneuvosto on laiminlyönyt velvollisuutensa valvoa tekemiensä päätösten noudattamista.
Olen antanut oikeusasiamiehelle vastineeni. Toivon, että päätös saataisiin nopeasti.
Epävarmuus vaikeuttaa sekä Yleisradion toimintaa että Tähtiliikkeen valmistautumista vaaleihin."
Paavo Väyrysen selvitystä edelleen asiasta:
"Lähetin 18.1.2019 Jokiselle kirjeen:
”Yle arpoi aamu-tv:n lähetyksessä 12.12.2018 eduskuntapuolueiden kesken niiden puheenjohtajien puhe- ja vaalitenttipäivät. Seitsemän tähden liike merkittiin puoluerekisteriin 21.12.2018, jolloin siitä tuli samalla eduskuntapuolue.
Seitsemän tähden liike rp on muodollisesti samassa asemassa kuin Sininen tulevaisuus, jolla ei ole viime eduskuntavaaleissa valittuja kansanedustajia ja joka on merkitty puoluerekisteriin kesken vaalikauden.
Pyydämme kunnioittavasti, että Seitsemän tähden liike rp:lle osoitetaan mahdollisimman pian oma puoluepäivä.”
Jokinen vastasi 22.1.2019:
”Mainitsemanne arvonta tehtiin eduskuntavaaleja ja Yleisradion erityisiä vaaliohjelmia koskevan hallintoneuvoston tekemän päätöksen perusteella. Hallintoneuvoston kokous oli 4. joulukuuta 2018.
Päätös perustui lakiin yleisradiosta, puoluelakiin sekä Ylen ohjelmatoiminnan ja sisältöjen eettisiin ohjeisiin. Päätöksen perusteella arvonnan mukaisiin vaaliohjelmiin osallistuvat hallintoneuvoston päätöksentekohetkellä rekisteröidyt puolueet, joilla on useampi kuin yksi kansanedustaja tämän hetken eduskunnassa.” "
Kysymys kuuluukin... Onko Sipilä määrännyt niin, ettei Paavon Puolue pääse tv-tentteihin?
Aira Samulin hienoti yökylässä ohjelmassa työnti Veitola 5eministille luun kurkkuun !
Hienoa Aira !
Kunpa Aira olisi hieman nuorempi ja lähtisi eduskuntaan.
Saataisiinko äänestys, jossa olisi kaikki puolueet?