Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä kiusaamista?

Vierailija
02.03.2019 |

Tyttäreni haluaisi järjestää juhlat hevostallilla.Kutsuisi mielellään kaikki luokan tytöt,jotka kaikki heppatyttöjä.Luokalla yksi tyttö, jonka käytös aiheuttanut häiriötä ja vaaraakin muille.Tyttäreni miettii,voiko jättää pelon vuoksi tuon temperamenttisen ja ennalta-arvaamattomasti käyttäytyvän tytön kutsumatta?Miten itse toimisitte?Mielestäni juhlan järjestäjä päättää miten juhlansa järjestää, ketä kutsuu ja vastaa tavallaan myös turvallisuudesta.Toisaalta,omatunto kolkuttaa jo nyt.Ja niin kolkuttaa pelkokin,miten käy noissa juhlatiloissa jos yksi ei osaa kontrolloida käytöstään..

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen sellainen vaarallinen luokkakaveri oikein onkaan?! Miten vielä voi olla normaaliluokalla?

Minkälaista vaaraa aiheuttaa, ja miksi juuri siellä hevostallilla? Kuulostaa todella omituiselle.

Eikö siellä tallilla kumminkin ole myös aikuisia jotka valvovat järjestystä ja turvallisuudesta?

Ettei vain ole yksi joka halutaan pois  joukosta? Se on kiusaamista.

Omasta mielestäni joko kutsutaan kaikki eikä yhtä jätetä ulkopuolelle. Jos niin kamalasti pelottaa, järjestäkää sitten valvoja paikalle!

Vierailija
2/12 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnassamme ei ole erityisluokkia.Nyk.opetussuunnitelmassa korostetaan sitä että kaikki yritetään sopeuttaa tavalliseen luokkaan.Vaikka sitten löisi,purisi,tuuppisi,heittelisi tavaroilla jne.Heppatallilla on yksi hevosten hoitaja ja tytöt ovat jo niin vanhoja,ettei ole erityistä syytä pitää ylim.aikuisia paikalla,esiteini-ikäisen mielestä se että paikalla on kaikkien vanhemmat,olisi vain ikävää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika kutsui kolmosluokallakin vielä kaikki synttäreille, myös ne jotka ei häntä olleet vuosiin kutsuneet (pieni kunta, samassa tarhassakin olleet vuosia aikanaan). Kummasti aina juhlat kelpasi kaikille...nelosella sanoin, että voi kutsua vain ne jotka on tärkeimpiä. Ja näin on nyt tehty. Mutta teillä tuo ongelma on vähän kinkkinen, kun vain yksi jäisi kutsumatta...toisaalta oon itse koittanut opetella siihen nykyää, että voin ajatella vain omankin lapsen parasta enkä muiden lasten parasta.

Vierailija
4/12 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poika kutsui kolmosluokallakin vielä kaikki synttäreille, myös ne jotka ei häntä olleet vuosiin kutsuneet (pieni kunta, samassa tarhassakin olleet vuosia aikanaan). Kummasti aina juhlat kelpasi kaikille...nelosella sanoin, että voi kutsua vain ne jotka on tärkeimpiä. Ja näin on nyt tehty. Mutta teillä tuo ongelma on vähän kinkkinen, kun vain yksi jäisi kutsumatta...toisaalta oon itse koittanut opetella siihen nykyää, että voin ajatella vain omankin lapsen parasta enkä muiden lasten parasta.

Kiitos!Tämäpä juuri,aina on kaikki kutsuttu ja mietitty juhlapaikka kompromissien pohjalta.Olisi mahtavaa olla kaikille kiva,mutten halua nyt maksaa maltaita juhlista,jotka voivat päätyä eläinrääkkäykseen tai raipalla riehumiseen.Yhteiset säännöt ja niistä kiinnipitäminen kun ovat se haaste tuolle yhdelle tapaukselle..Keskustelemmekin siis,kutsuako muutenkin pienempi porukka,ettei yhtä kiusata.Aika naurettavaa periaatteessa,mutta omatunto puhdistuu kyllä kun ei syrji ketään yhtä :D

Vierailija
5/12 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiusaamista, jos vain yksi jätetään pois. Itse olisin synttäreillä valvomassa järjetystä. Jos kerran muut jo osaavat käyttäytyä, liikenisi aikaa ja huomiota tämän yhden vahtimiseen.

Vierailija
6/12 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on kiusaamista, jos vain yksi jätetään pois. Itse olisin synttäreillä valvomassa järjetystä. Jos kerran muut jo osaavat käyttäytyä, liikenisi aikaa ja huomiota tämän yhden vahtimiseen.

Eli jos aiheuttaa vaaraa niin eristän muista juhlilla,eikö se olisi "kiusaamista" kun joutuisi vierestä katsomaan muiden touhuja?Vaikka hyvä vaihtoehtohan tämäkin on,soitan hänelle sitten noutajan.Menee vain vuokra hukkaan siinä tilanteessa..

Vierailija
7/12 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiusaamista, jos vain yksi jätetään kutsumatta. Ja vanhempien pitää vahtia sen verran, että vaaratilanteita ei tule ja säännöt pitää selittää niin, ettei kenenkään tarvitse käytäytyä Rvaamattomasti.

Vierailija
8/12 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko kutsua ketään ketä ei halua. Kutsuu vain parhaat ystävät. 

Vierailija
9/12 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamista on tuokin, jos pilaa toisen juhlat. Hankala tilanne, mutta voisiko tytön vanhemmlle sanoa, että tytölle tulisui huoltaja mukaan vahtimaan?

Vierailija
10/12 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se on kiusaamista että joku omille synttäreilleen pakotetaan kutsumaan ihmisiä ketä ei sinne halua. En minäkään omiin juhliin kutsu sitä työpaikan pahanilmanlintua!

Vierailija
11/12 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos aiheuttaa vaaraa niin eristän muista juhlilla,eikö se olisi "kiusaamista" kun joutuisi vierestä katsomaan muiden touhuja?Vaikka hyvä vaihtoehtohan tämäkin on,soitan hänelle sitten noutajan.Menee vain vuokra hukkaan siinä tilanteessa..

Nimenomaan. Tallilla on säännöt ja hevoset voivat säikkyä ja aiheuttaa vaaratilanteita. Jos sääntöjä ei noudata, joutuu katsomaan vierestä tai lähtemään kotiin. Tätä on hyvä korostaa myös vanhemmille, että tallilla noudatetaan tallin sääntöjä tai muutoin juhlat keskeytyy sen osalta joka niitä rikkoo. Tallin paikalla olevalle hoitajalle sanoisin myös etukäteen, että yksi tyttö on impulsiivinen, joten häntä tietää pitää silmällä. Parempi kutsua ja jos ongelmia ilmenee, niin sitten poistaa. Vanhempien yhteystiedot sinulla varmaan on.

Yhden ulos jättäminen porukasta on kiusaamista. Mutta itsehän päätät miten toimit.

Vierailija
12/12 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämän yhden tytön huonosta/vaarallisesta käytöksestä selkeitä ennakkotapauksia, jotka ovat yleisessä tiedossa? Jos kyllä, sitten on mielestäni perusteltua jättää kutsumatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän