Säännöt rakkaudelle: eikö sen nimenomaan voi tulkita
siten, että kertoo taistelusta rakastumista vastaan (avioliiton ulkopuoliseen henkilöön)? Silloinhan siinä nimenomaan toimitaan "oikein", ei lähdetä salasuhteeseen vaan käsitellään tunteet, asetetaan säännöt ja pyritään selviämään ulos rakastumisesta.
Minun mielestäni se ei siis kerro pettämisestä vaan lähes kaikille pitkässä parisuhteessa olleelle tutusta asiasta: tahdosta.
Kommentit (15)
Niin, Puu itse sanoikin, että jokainen tehköön itse tulkintansa sen mukaan minkä kokee:)
Minusta tuo on enempi pettäjien sopimusta.
Ei saa valehdella kotona, ei kertoa kaikkea (riisua) ja varoa paljastumista.
Että rakkaus on heidän välillä mutta se ei saa kasvaa sellaiseksi.
2: Minusta tuo ei poista ehdottamaani tulkintaa :)
3: Siksipä sanoitus onkin loistava! Tykkään kappaleesta, koska kaikki ei ole jauhettu yksiselitteiseksi.
Sanoituksen luonnehan muuttuu kesken kappaleen, ensin vastustellaan ja sitten päästetään se ajatus päähän, että entäpä jos meidän kuuluukin olla yhdessä. Näitähän jokainen vastaavassa tilanteessa miettii, olipa suhde (tai "suhde") edennyt pidemmälle tai vain rakastumista/ihastumista. Katsoin muuten äsken kappaleen videon ja siinä sen luonteenmuutoksen näki (Annalla hymynhäivät tuskallisen ilmeen sijaan).
ap
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 11:56"]
Minusta tuo on enempi pettäjien sopimusta.
Ei saa valehdella kotona, ei kertoa kaikkea (riisua) ja varoa paljastumista.
Että rakkaus on heidän välillä mutta se ei saa kasvaa sellaiseksi.
[/quote]
Mutta eikö ole hienoa, että pyristelevät sitä vastaan, että rakastuisivat? Minä ymmärsin "emme saa riisua"-kohdan niin, että nimenomaan ei saa edetä liian pitkälle. Samoin "emme saa haluta toisiamme". Suurimmat tunteet ovat sinne kotiväkeen päin, heitä ei haluta loukata ja itse ainakin ole vastaavassa tilanteessa ihan järkeillyt, että tää tunne toiseen menee ohi, älä vahvista sitä vaan pyri pois.
ap
Yhtä kaikki, se kappale on kamala. Ja Anna Puun äänellä voi rikkoa kristalleja, sellaista vinkunaa se on.
kyllähän siinä koko ajan teemana on että salaisuutta ei saa paljastaa. Miksi ei saa paljastaa? koska on jo menty jo rajan yli.
Minusta se laulu ei kerro pettämisestä. Pitää elää niin, ettei mene halujen mukaan. Emme saa haluta toisiamme niin, että valehdellaan kotona koskaan rakkaillemme.
Kuitenkin pitää antaa mahdollisuus rakkaudelle, emme saa hylätä toisiamme, entä jos sittenkin rakastumme, jos alussa yhdeksi meidät luotiin, tämä on sääntö viimeinen.
Minä ajattelen että siinä puhutaan kielletystä rakkaudesta jota vastaan yritetään taistella. Että emme saa katsoa toisiamme niin että kumpikin näkee toisen silmistä rakkauden eli totuus paljastuu.
Mielestäni viesti on hyvinkin selvä, eli mitään ei ole tapahtunut koska molemmat osapuolet hillitsevät itsensä. Siksi juuri tuossa sanotaan, ettei koskaan tarvitsikaan valehdella kotona, ei siis ole valehdeltu mistään.
9. siinä myöskin sanotaan ettei paljasteta kaikkia toisillemme. Ei siis puhuta suhteesta jossa tiedetään kaikki toisesta. ;)
Chisun Kolmas pyörä on asiallisempi biisi :)
Minusta siinä ei välttämättä olla vielä suhteessa kenenkään kanssa. Rakkaat kotona voivat olla vaikka isä ja äiti. Tai minä itse. Ettei saa valehdella haluja rakkaudeksi. Että rakkaudelle pitää tehdä säännöt.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 12:09"]
kyllähän siinä koko ajan teemana on että salaisuutta ei saa paljastaa. Miksi ei saa paljastaa? koska on jo menty jo rajan yli.
[/quote]
Siksi ei saa paljastaa, kun välittää perheestään ja puolisostaan niin paljon, ettei halua loukata heitä. Uskoo, että tää toinen tunne menee ohi tai että pystyy elämään sen tunteen kanssa kunhan ei mene pidemmälle.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 13:45"]
Chisun Kolmas pyörä on asiallisempi biisi :)
[/quote]
Mites se tähän liittyy. Siinähän puhutaan kuolemaan johtavasta sairaudesta. Se sairaushan on se kolmas pyörä.
"Me emme saa katsoa toisiamme niin, että totuuden paljastamme."