Mikä teitä harmittaa muiden matkailussa?
Miten se on teiltä pois? Tätä ihmettelen palstaa lukiessa ja myös oman lähipiirin ihmetellessä. Me matkustamme usean matkan vuodessa. Kyse on kuitenkin meidän valinnoista. Teemme ja menemme meitä kiinnostaviin paikkoihin yms. Maksamme itse juttumme.
Kommentit (22)
Se tyyyylsien matkajuttujen pakkokuunteleminen harmittaa. Oikeasti ketään ei kiinnosta miten hirveän kuuma teidän matkakohteessa on, eikä kukaan jaksa katsella niitä tusinakuvia iltapäivän auringosta hotellin ikkunan näköalasta. Kuitenkin moni matkailija kiduttaa tuttavapiiriään tuntien matkakertomussessioilla. Ja kyllä, se harmittaa.
Lisäksi harmittaa se, että näihin tylsyyssessioihin tuntuu aina liittyvän pakkokäännyttämistä, "meidän matkakohteet on parempia kuin teidän, teidän pitäisi myös matkustaa tänne". Ei se mitään jos ne on teidän mielestä kivempia, mutta meidän mielestä ihan toisenlaiset kohteet on kivempia.
Nämä seikat herättävät passiivisagressiivisuutta. En jaksa kiinnostua enkä viitsi sietää.
Mua harmittaa ainoastaan se, että muut pääsee matkalle ja minä en:( (ja juu, aion vielä hankkia paremman koulutuksen ja lapsikin jonka harrastuksesta maksan 300 euroa kk varmasti lopettaa sen lähivuosina, joten sitten matkustan) mutta puhun tästä hetkestä:)
Oi, mikä harrastus on noin kallis?
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 09:09"]
Se tyyyylsien matkajuttujen pakkokuunteleminen harmittaa. Oikeasti ketään ei kiinnosta miten hirveän kuuma teidän matkakohteessa on, eikä kukaan jaksa katsella niitä tusinakuvia iltapäivän auringosta hotellin ikkunan näköalasta. Kuitenkin moni matkailija kiduttaa tuttavapiiriään tuntien matkakertomussessioilla. Ja kyllä, se harmittaa.
Lisäksi harmittaa se, että näihin tylsyyssessioihin tuntuu aina liittyvän pakkokäännyttämistä, "meidän matkakohteet on parempia kuin teidän, teidän pitäisi myös matkustaa tänne". Ei se mitään jos ne on teidän mielestä kivempia, mutta meidän mielestä ihan toisenlaiset kohteet on kivempia.
Nämä seikat herättävät passiivisagressiivisuutta. En jaksa kiinnostua enkä viitsi sietää.
[/quote]
mun tuttavapiiriin ei kyllä kuulu ketään, joka tylsistyttäisi muut matkajutuillaan.
Ja, on ihan aikuisten oikeasti kohteliasta olla edes pikkuisen kiinnostunut toisen reissusta. Huonoja toisiaan toistavia kuvia on kieltämättä tylsä katsoa, mutta maailmassa on monta muutakin hirveämpää asiaa, ja tämmöiseen ei kuole
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 08:45"]
Ei mikään, koska asumme puolet vuodesta aina Sveitsissä.. Matkustamme myös aika paljon täällä Etelä-Euroopassa. Pääsiäisenä Lappiin mökille!!
[/quote]
mauton vastaus
terveiset Singaporesta
Minua harmittaa se, että jotkut ajattelee kuin tämä yhteinen pallo olisi heidän yksityisomaisuuttaan. Matkailu kuluttaa luonnonvaroja täysin kestämättömällä tavalla. Minua harmittaa itsekkyys. Itse yritän säästää luontoa jälkipolville, mutta jotenkin tuntuu turhauttavalta se, että jotkut ei piittaa pätkääkään, kunhan itsellä vain on hauskaa.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 09:24"]
Minua harmittaa se, että jotkut ajattelee kuin tämä yhteinen pallo olisi heidän yksityisomaisuuttaan. Matkailu kuluttaa luonnonvaroja täysin kestämättömällä tavalla. Minua harmittaa itsekkyys. Itse yritän säästää luontoa jälkipolville, mutta jotenkin tuntuu turhauttavalta se, että jotkut ei piittaa pätkääkään, kunhan itsellä vain on hauskaa.
[/quote]
aika hieno ja varmasti turhauttava ajatustapa. Mitä teet työksesi?
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 09:24"]
[/quote]
aika hieno ja varmasti turhauttava ajatustapa. Mitä teet työksesi?
Aasia ei ole ikinä kiinnostanut matkakohteena tai asuinpaikkana. Eurooppa ja E-Amerikka on ok.
Sveitsi on verotuksellisesti minulle järkevin asua ;-)
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 09:20"]
[uote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 08:45"]
Ei mikään, koska asumme puolet vuodesta aina Sveitsissä.. Matkustamme myös aika paljon täällä Etelä-Euroopassa. Pääsiäisenä Lappiin mökille!!
[/quote]
mauton v
astaus
terveiset Singaporesta
[/quote]
Älä kadehdi sen ihmisen onnea jonka vastoinkäymisiä et tunne. Kateus ei muutenkaan hyödytä, se mitä toisilla on ei ole otettu sinulta pois.
Kateus liittyy omaan itsetunto-ongelmaan, eli jos huomaa olevansa kateellinen ensimmäiseksi kannattaa katsoa peiliin ja lähteä ratkomaan oman huonon itsetuntonsa solmuja auki ja miettiä miten oma elämä voisi olla onnellisempaa. Mitä asioita itse arvostaa ja pitää elämässä tärkeinä? Mitä voisi itse tehdä asialle?
Tsemppiä.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 09:38"]
Älä kadehdi sen ihmisen onnea jonka vastoinkäymisiä et tunne. Kateus ei muutenkaan hyödytä, se mitä toisilla on ei ole otettu sinulta pois.
Kateus liittyy omaan itsetunto-ongelmaan, eli jos huomaa olevansa kateellinen ensimmäiseksi kannattaa katsoa peiliin ja lähteä ratkomaan oman huonon itsetuntonsa solmuja auki ja miettiä miten oma elämä voisi olla onnellisempaa. Mitä asioita itse arvostaa ja pitää elämässä tärkeinä? Mitä voisi itse tehdä asialle?
Tsemppiä.
[/quote]Korulauseita tyhjiä sanoja, kuka niitä tarvitsee:)
Inhoan matkustelua.
Enkä halua myöskään kuulla kenenkään toisen matkakertomusta tai katsoa heidän tusinaturistikuviaan. Se tylsää. Ihan oikeesti. Ymmärrän, että se teille hirveän jännää mutta ajatelkaa nyt joskus kavereitannekin. Eräs tuttuni on keksinyt loistavan koston: hän kertoo yksityiskohtaisesti pelaamistaan shakkipeleistä, joka ikisen siirron. Voitte uskoa, että se on tylsää.
Teidän jättämä hiilijalanjälki. Rahallakaan ette saa maksettua sitä, että jokaiselle lennolla syötte lastenlastenne tulevaisuutta ja maapalloa.
Se on ainoa asia, mikä nyppii. lapsenlapsenne tuskin kiittävät siitä, vaan sen aikaiset sukupolvet tulevat kiroamaan syvimpään helvettiin meidän sukupolvemme, joka saastutti heiltä maapallon ja käytti vähäiset öljyvarat lentämiseen.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 08:36"]
Miten se on teiltä pois? Tätä ihmettelen palstaa lukiessa ja myös oman lähipiirin ihmetellessä. Me matkustamme usean matkan vuodessa. Kyse on kuitenkin meidän valinnoista. Teemme ja menemme meitä kiinnostaviin paikkoihin yms. Maksamme itse juttumme.
[/quote]
"Suomi on niin perseestä, pakko päästä pois täältä! Miten jaksat asua täällä vaan/olla koko talven Suomessa?" Tuollainen asenne on rasittava. Tuttavapiirissä useat ajattelevat ja toitottavat kovaan ääneen noin, ja kuitenkaan eivät ole sitten loppujen lopuksi sen tyytyväisempiä missään muuallakaan.
Mua ei harmita mikään muiden matkustelussa. Tai korkeintaan yksi tapaus, joka aina soittelee lainaa, kun omat rahat on jo reissulla kulutettu ja pitäisi saada ruokaa loppureissun ajaksi. Kun se takaisinmaksu vielä aina venyy, niin on kerran käynyt niinkin, että oma reissu jäi vähän pienelle budjetille, kun siihen varatut rahat makasivat kaverin hallussa. Kyllä hän toki maksaa velkansa, mutta aikaa kuluu välillä liikaa.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 10:09"]
Teidän jättämä hiilijalanjälki. Rahallakaan ette saa maksettua sitä, että jokaiselle lennolla syötte lastenlastenne tulevaisuutta ja maapalloa.
Se on ainoa asia, mikä nyppii. lapsenlapsenne tuskin kiittävät siitä, vaan sen aikaiset sukupolvet tulevat kiroamaan syvimpään helvettiin meidän sukupolvemme, joka saastutti heiltä maapallon ja käytti vähäiset öljyvarat lentämiseen.
[/quote]
Olen jättänyt lapset tekemättä, joten oikeuteni hiilijalanjälkeen on suuruudeltaan sama, kuin lapsellisen ja hänen jälkensä yhteensä ;)
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 08:36"]
[/quote]
[/quote]
Siinäpähän pentusi ihmettelevät. En itse tee lapsia, matkustelen itse mieluummin.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 10:20"]
[/quote]
Olen jättänyt lapset tekemättä, joten oikeuteni hiilijalanjälkeen on suuruudeltaan sama, kuin lapsellisen ja hänen jälkensä yhteensä ;)
[/quote]
Ai noinko se meneekin?