Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuiset lapset vanhemmillaan viikonloppuisin ja lomilla?!

Vierailija
21.02.2013 |

Onko normaalia, että jo yli 3-kymppiset ihmiset menevät viikonloppuisin ja lomilla vanhemmilleen useammaksi päiväksi? Sen ymmärrän, että isovanhemmat saavat nähdä lapsenlapsiaan, mutta muuten en ymmärrä moista majailua...

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on ok kaikille osapuolille, niin missä on ongelma?

Vierailija
2/31 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tosi kiinteät suhteet omiin vanhempiin?

Mä en yllä omien vanhempieni luon viihdy kuin max yhden yön.. Mieheni on kotoisin perheestä, jossa isä (mun appi siis) oli maatalon poikia. Appiukko ja anoppi kävivät ihan normitöissä viikot ja aina viikonlopuksi ja lomiksi menivät tuonne appiukon lapsuudenkotiin. 

Tiedän myös yhden vanhapiikaopettajan, joka asuu työnsä vuoksi toisella paikkakunnalla kun lapsuudenkotinsa on, mutta on aina viikonloput ja lomat lapsuudenkodissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

öh, onks tuo paha juttu jos lapsi 23v, asuu toisella paikkakunnalla ja on asuntovelallinen aviomiehensä kanssa? minä nimittäin käyn kyllä ihan joka vkl ja parhaimmillaan pe, la ja su omilla vanhemmilla (yöksi voidaan harvoin jäädä miehen eläinallergian vuoksi, mutta päivät pystyy oleen.) en ole ikinä ajatellut sitä minään majailuna vaan siten, että haluan viettää aikaa vanhempieni kanssa ja he meidän..

Vierailija
4/31 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä kyllä useinkin käyn. Olen 38-vuotias sinkkunainen. Mieluummin olen vanhempieni luona kuin käkin yksin kämpässäni Helsingissä.

Vierailija
5/31 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin niin suomalaista ajatella että sitten kun 18-vuotiaana sulkee oven takanaan, on suuriin piirtein rikos nähdä omia vanhempiaan. Outoa. Mun vanhemmat ainakin odottavat hartaasti että tullaan vähintään parin kuukauden välein viikonlopuksi ja pettyvät jos ei päästä. Olen pahoillani niiden puolesta jotka ei sen vertaa pidä omista vanhemmistaan.

Vierailija
6/31 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo? Onko siellä nyt kitkerä miniä-ehdokas jonka kilpakumppani käy anoppilassa viikonloppuisin?

Vai  miksi sulle on ongelma se, missä kukakin viikonloppunsa viettää?

Aikanaan, kun asuin 400 km:n päässä omista vanhemmistani, me tulimme käymään viikonlopuksi ja osaksi lomaakin vanhempieni luokse. Ennen ja jälkeen lasten saannin. 

En mä oo ikinä ymmärtänyt miksi toisten asiat vaan jaksaa kiinnostaa.

Vierailija
7/31 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ymmärrä, että aikuiset lapset haluavat tavata vanhempiaan. Tai että vanhemmat haluavat tavata aikuisia lapsiaan ja lapsenlapsiaan? Mitä ymmärtämistä siinä on? Mikä on se tapa elää, minkä sinä ymmärrät? Että lähdetään täysi-ikäiseksi tultua kotoa ja seuraavan kerran tavataan omien vanhempien hautajaisissa - paitsi ettei sitä vainajaa siinä enää varsinaisesti tavata...

Vierailija
8/31 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP vastaa.

Kyse on siitä, että mieheni vanhemmat toivoisivat meidän viettävän heillä viikonloppuja ja lomia.

Itse haluan viettää ne mieluiten omassa kodissani, en toisten nurkissa.

Ja tätä anoppini ei tahdo ymmärtää. Koen oloni heillä vaivautuneeksi, ja minulla on tylsää. Kotona olisi vaikka mitä puuhaa jne. Mietin vain, kuinka yleistä tällainen pidempiaikainen kyläily on.

Omille vanhemmilleni matka on niin pitkä, että on pakko yöpyä, mutta en sielläkään viihdy kuin Max sen yhden yön...

Vierailija
9/31 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ihmeellistä tuossa nyt on? Jos on vanhempiensa kanssa läheisissä väleissä, niin tietenkin menee käymään viikonlopuksi ja voi olla lomallakin muutaman päivän. Kannattaa vanhempiensa eläessä nauttia näiden seurasta, ettei tarvitse sitten hautajaisissa parkua, että "olisi pitänyt viettää enemmän aikaa äidin kanssa"...

Minulle vanhempani ovat rakkaita ja heidän kanssaan vietetty aika kallisarvoista. Usein saa hyviä neuvoja ihan tavallisiin arjen askareisiin.

Vierailija
10/31 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom. en puhunut vanhempien tapaamisesta, vaan kyläilystä esim. pe-su tai lomilla koko viikon! Tietenkin nyt muuten näemme vanhempiamme, ilman että päivätolkulla asumme heillä.

Vierailija
11/31 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi kiva jos tullaan niin hyvin toimeen keskenään,että halutaan viettää aikaa yhdessä.Lapsenlapsille ja isovanhemmille se on ehkä kaikkein antoisinta.Eihän sitä aina tarvitse yökaupalla olla jos välimatka ei ole kovin pitkä ja jos ollaan ,pitää tietysti katsoa,ettei yksi passaa isoa porukkaa.Ollaan niin,että kaikki viihtyvät.Mikäs sen antoisampaa.Ihania muistoja jää kaikille eikä kukaan ole yksinäinen.Itse haaveilin aina,että appivanhemmat asuisivat lähempänä,että viikonloppuisin voisimme tavata ja kahvitella yhdessä.

Vierailija
12/31 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole outoa. Siinä vaiheessa on, jos yli komekymppinen muuttaa sinne, on työtön ja asettuu taas vanhempien elätettäväksi.

Vierailija
13/31 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 23-31 vuotiaat lapset kumppaneineen käyvät lähes joka viikonloppu meillä syömässä, anoppi samoin. Mitäs pahaa siinä on?? Kun mun vanhemmat eli ja lapset oli pieniä kävimme heillä samalla tavalla. Ihana perinne, olen onnellinen kun on niin läheiset välit perheen kesken:D

Lomiakin vietämme yhdessä, viimeksi oltiin talvilomalla tammikuun alussa kaikki 7

Vierailija
14/31 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin voisin olla äitini luona, jos eläisi. Ilman lastakin. Olimme tosi läheisiä, ja vietin hänen kanssaan mielellään aikaani.

Jos oltaisiin vaikka Kreikassa tai Espanjassa, ei olisi mitenkään ihmeellistä, että sen ikäinen vielä asuisikin kotona;)

Mutta tässä maassa vaan äkkiä omilleen ja selviytymään yksin kele! turha itkeä kellekään, ennemin hirteen vaan.

Vierailija
15/31 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos he asuvat pitkällä jolloin on pakko jäädä yöksi ymmärrän että lapsenlapsia viedään sinne kyläilemään ja siinä samalla aikuiset tietysti mukana.

Mutta en ymmärrä sitä että esim 1 työkaverini joka on reilu 50v ja hänen lapset muuttaneet jo omilleen, käy edelleen äitinsä luona joka toinen viikonloppu toisella paikkakunnalla.. ja kun hänen jutuista saa vielä sen kuvan että äiti haluaisi olla välillä rauhassa eikä sellasta hulinaa taloonsa (tämä äiti asuu siellä yhdessä aikamiespoikansa kanssa)

Kyllä me lomilla käydään mökkeilemässä isovanhempien kanssa ja tapaamassa tosia isovanhempia toisella paikkakunnalla ja vietetää siellä vaikka viikko kerralla mutta että mä lähtisin äitini nurkkiin passattavaksi siinä vaiheessa kun lapset on isoja.. tuskin :)

Vierailija
16/31 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika käy lähes joka viikonloppu, avovaimonsa ei ole mukana. Tosin poika tekee viikonloput töitä, joten miniäkokelas olisi varmaan aika yksinäinen.

Vierailija
17/31 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi viettää  vaikka viikkoa. 

Äitini on leski ja nauttii siitä kun lomilla vietämme aikaa hänen luona. Kesällä olen ollut jopa kaksi viikkoa kun mies oli töissä. Äidin kanssa on hyvät välit ja aika kuluu kivasti. Siellä on hyvät uima-ja marjapaikat ja aika menee keveästi mamman hoiteissa. Äiti taas pääsee minun kanssani eri tavalla kauppoihin ja muualle, kun hänellä ei ole autoa.

Älä ap huolehdi turhaan. Me muut voimme viihtyä vanhempiemme kanssa useamman päivän, vaikka sinä et viihdy. Meille muille vanhempiemme seura ei ole vastenmielistä

[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 23:24"]

Huom. en puhunut vanhempien tapaamisesta, vaan kyläilystä esim. pe-su tai lomilla koko viikon! Tietenkin nyt muuten näemme vanhempiamme, ilman että päivätolkulla asumme heillä.

[/quote]

Vierailija
18/31 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja minä olen jo 50v ja loisin äitini luona murrosikäisten lasten kanssa joskus jopa 2 viikkoa :)

Ja äitini on tosi tyytyväinen ja onnellinen siitä, mitä kauemmin viivymme.

Kun täällä aaveella joskus käy, huomaa aina, että kuinka onnellinen olen, kun on hyvät välit sukulaisiin ja elää ihan normaalia elämää ja elämä helppoa.

[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 09:09"]

Miksi ei saisi viettää  vaikka viikkoa. 

Äitini on leski ja nauttii siitä kun lomilla vietämme aikaa hänen luona. Kesällä olen ollut jopa kaksi viikkoa kun mies oli töissä. Äidin kanssa on hyvät välit ja aika kuluu kivasti. Siellä on hyvät uima-ja marjapaikat ja aika menee keveästi mamman hoiteissa. Äiti taas pääsee minun kanssani eri tavalla kauppoihin ja muualle, kun hänellä ei ole autoa.

Älä ap huolehdi turhaan. Me muut voimme viihtyä vanhempiemme kanssa useamman päivän, vaikka sinä et viihdy. Meille muille vanhempiemme seura ei ole vastenmielistä

[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 23:24"]

[/quote]

[/quote]

Vierailija
19/31 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai! Olen 29v. nainen ja menen useinkin äitin luo kylään viikonlopuks. Vaihtoehtoisesti menen 18v. siskon luokse, jotka kummatkin asuu naapurikaupungissa. Joskus olen äitin luona, vaikka itse ei olisi kotonakaan. Olen siellä täysin kuin kotonani, yleensä siivoilen ja ainakin tiskaan ja vähän korjailen pikkuveljen jälkiä sillä aikaa kun äiti on töissä. 

Mä itse asun mun miehen kanssa ja mieskään ei oo koskaan kyseinalaistanu mun kotivierailuja, miks olis?

Vierailija
20/31 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lomailen kerralla useamman päivän vanhemmillani. Minä asun nykyisin Turussa ja he kotiseudullani Rovaniemen yläpuolella. Päiväseltään siellä ei käydä. Aivan yhtä lailla he tulevat sitten useammaksi päiväksi tänne. Hyvissä ajoin aina varaan teatterilippuja ym kun ovat tulossa jotta pääsevät haluamiinsa "rientoihin".

Kaikki eivät asu niin lähekkäin vanhempiensa kanssa ja silti läheiset välit. Ihmiset ovat erilaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan