Inhokkiruuat/inhokkimaut.
Eli, mikä on ruoka, elintarvike mistä et kertakaikkiaan pidä?
Minulla sipuli.
V*tutti koko lapsuus ja teiniajat kuunnella sitä "tykkäät sitten aikuisena"-löpinää. Olen 28 ja edelleen jätän sipulit kauppaan. Jos olen kylässä ja ruuassa on sipulia, syön kyllä, mutta en pureskele ja yritän olla makustelematta. Se vaan on pahaa! Olen tosi kaikkiruokainen, maistelen uusia makuja ym., mutta sipulia en syö vapaaehtoisesti. Ja saan jatkuvasti kuulla, että olen lapsellinen, kun en siitä pidä. Että lapsethan ei siitä tykkää, mutta oppii sitten aikuisena. Aha. Joskus ruokapaikoissa hävettää seurassa olla se, joka tilaa aina ilman sipulia kiitos...
Mun mies rakastaa sipulia, mutta meillä jätetään sipuli pääsääntöisesti ruuasta pois. Minä kun olen se, joka melkein aina kokkaa. Joskus suostun paistamaan miehelle erikseen sipulirenkaita, mutta saisi tehdä sen kyllä itse. Mulla kun ällöttää se hajukin.
Ainoa ruoka, johon laitan sipulia, on karjalanpaisti. Siihen se jotenkin kuuluu. Mutta laitan sen niin pirun isoina paloina, että on helppo nyppiä omalta lautaselta pois.:P
Mitkäs on teidän inhokkeja?
Kommentit (7)
Mausteena korianteri. Minulla on se geenivika mikä saa sen masitumaan saippualta. Ja jostain syystä sitten maistan sen pienissäkin määrin, joten aina tiedän jos ruuassa on korianteria.
Toinen tuollainen kaikesta läpitunkeva maku on alkoholi. Enkä pidä siitä mausta, joten en juo ollenkaan, poikkeuksena joku tervetulomalja.
Vuohenjuusto. Olen elämän varrella oppinut tykkäämään monista mauista, joita olen ennen vierastanut, mutta vuohenjuusto on aina vain pahaa minusta. Juuston kuuluu olla maultaan täyteläistä, "pyöreää", mutta vuohenjuusto on "litteää".
Toinen on minullakin alkoholi. Se maistuu ihan liuottimelta, ja sitähän se onkin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Kookos on minulle ällötys, jo sen haju on karmea. Mauste- ja suolakurkut, on ihan sama kumpaa lajia edustavat, mutta yök. En pidä myöskään kahvista.
Ihan vaan maun perusteella kahvi, feta, piimä, härkis, kauramaito ja "kumikarkit" esim Haribon.
Rajatapauksia on maito, jalopeno ja homejuusto. Riippuen miten ne on ruuassa ja maito menee kaakaona.
Kookos on ehdoton inhokki. Pelkkä hajukin saa jo yökkimään, suuhuni en ole sitä enää vuosiin laittanut pienissäkään määrin.
Muita pahanmakuisia ovat ainakin oliivit, minttu ja avokado.
Koostumuksen vuoksi taas välttelen katkarapuja. Jotenkin sellaisia sitkeitä ja jänteviä.
Rakuuna (mauste). Sitä hajua ja makua ei vaan pysty sietämään. Takuuvarma salaattikastikkeen pilaaja.
Hillosipulit. Liukkaita, kuitenkin kovia ja rapsakoita, täynnä kitkerää nestettä. Pahimmillaan lämpiminä jossain lihapadassa, kylmänä ihan ok jos ne silputtaa johonkin majoneesikastikkeeseen. Makua enemmän inhottaa kokonaisten hillosipuleiden koostumus.
Silakat. Ne pienet ruodot :(