Miten te-toimistoon saa yhteyden tiettyyn virkailijaan, muuten kuin soittamalla?
Virkailija sanoi käydessäni, että voin jättää viestiä sähköisesti tunnistautumalla tilanteestani (vaihtaisin koulutuspaikkaa), mutta en tuolta "sähköiseltä" puolelta löydä mitään kohtaa, jonne pääsisi kirjoittamaan mitään.. puhelinlinjat pitkään varattu ja lasku juoksee jonottamisestakin..
Kommentit (29)
Hiljattain meilasin yhden virkailijan nimellä ja mol.fi, heitti takaisin
ei niitä varmaan saa kiinni lainkaan
(ei ap)
Kiitos, mutta ei minulla ole virkailijalle osoitetta. Laitanko vaan omaan te-toimistoon sähköpostia ja osoitan sen virkailijalleni? Toisaalta, olisin tarvinnut siihen kyllä vastauksenkin.. miksi yhteydenpito on tehty noin hankalaksi..
Minä ainakin olen lähettänyt sähköpostia "omalle" virkailijalleni. Hänen sähköpostiosoitteensa on muotoa etunimi.sukunimi@te-toimisto.fi. Olettaisin että muillakin virkailijoilla on samanlainen sähköpostiosoite.
Kuules nyt..sen laitosken sais..piip!! Asiakkaita otetaan vastaan tiettyyn kellonaikaan ja tiettyinä päivinä. Ovet ja puhelimet ovat säpissä Valtion rahoja uppoaa 200 miljoonaa vuodessa näennäistyöhön. Työpaikkojen välityksen hoitaa vuokrafirmat.
Sinä olet käynyt läpi työnhakuinfon, jossa aika selkeästi kerrottiin, miten mol.fi -sivuilta pääset kohdasta sähköinen asiointi asioimaan TE-toimiston kanssa. Omalle virkailijalle ei ole tarvetta tiedottaa, tuolta saat viestin perille.
Ja kuutoselle tiedoksi: työkkärin virkailijan lähtöpalkka on 1900 e/kk ja siihen saa noin 8% ns. henkilökohtaisia lisiä. Asiakkaita otetaan vastaan virka-aikana eli jopa pitempään kuin pankissa tai sairaalan labrassa. Ilman työkkäriä et saisi kassasta tai Kelalta rahaa vaan joutuisit sossuun.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 21:06"]
Sinä olet käynyt läpi työnhakuinfon, jossa aika selkeästi kerrottiin, miten mol.fi -sivuilta pääset kohdasta sähköinen asiointi asioimaan TE-toimiston kanssa. Omalle virkailijalle ei ole tarvetta tiedottaa, tuolta saat viestin perille.
Minulle ei kyllä kerrottu yhtään mitään, eikä ohjeissakaan ole varmaa tapaa viestittää omalle virkailijalle. Suunnitelmakseni laitettiin, kuten olin itse suunnitellut koulutuksen osalta, mitään neuvoja tms. en saanut. Käynti oli lähinnä, hmm, no, ainakaan sen aikana ei kummoista ammattitaitoa virkailijan osalta tarvittu.
Mutta kiitos viesteistä, taidan kokeilla laittaa sähköpostia tuolla etunimi.sukunimi -vinkillä ja sitten vaan ilmeisesti soittaa jos vastausta ei kuulu.
ap
Ja kuutoselle tiedoksi: työkkärin virkailijan lähtöpalkka on 1900 e/kk ja siihen saa noin 8% ns. henkilökohtaisia lisiä. Asiakkaita otetaan vastaan virka-aikana eli jopa pitempään kuin pankissa tai sairaalan labrassa. Ilman työkkäriä et saisi kassasta tai Kelalta rahaa vaan joutuisit sossuun.
[/quote]
Ei kun pointti on siinä, että sen sun viestin EI tarvitse mennä kenellekään tietylle virkailijalle. Sun pitää vain lisätä tämä uusi suunnitelma omiin tietoihisi. Sitten sen voi sieltä kuka tahansa virkailija käydä klatsomassa - "oma virkailijasi" tai joku muu, joka hoitaa hänen hommaansa kiireen, sairasloman, loman tai jonkun muun syyn takia.
Ei sillä virkailijalla ole väliä, se on vaan virkailija. Tärkeää on , että se uusi tieto on sun tiedoissa nähtävillä.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 10:30"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 21:06"]
Minulle ei kyllä kerrottu yhtään mitään, eikä ohjeissakaan ole varmaa tapaa viestittää omalle virkailijalle. Suunnitelmakseni laitettiin, kuten olin itse suunnitellut koulutuksen osalta, mitään neuvoja tms. en saanut. Käynti oli lähinnä, hmm, no, ainakaan sen aikana ei kummoista ammattitaitoa virkailijan osalta tarvittu.
Mutta kiitos viesteistä, taidan kokeilla laittaa sähköpostia tuolla etunimi.sukunimi -vinkillä ja sitten vaan ilmeisesti soittaa jos vastausta ei kuulu.
ap
[/quote]
[/quote]
Työnhakuinfossa on takuuvarmasti kerrottu ko. asia! TE-toimistossa ongelmana ovat asiakkaat, jotka väittävät käyneensä infon läpi netissä, mutta tosiasiassa eivät niin ole tehneet. Olet saanut ohjeet sähköisestä asioinnista, toimi niiden mukaan. Yksittäinen virkailija ei halua tai tarvitse sähköpostilla tietojasi, asiat tulee hoitaa tuon oma työnhaku -palvelun kautta.
Omaa virkailijaa ei tavallisella työnhakijalla enää ole, joten kuulut johonkin pieneen erityisryhmään, jos pääset aina samalle virkailijalle.
Sähköposti ei ole "sähköisesti tunnistautumalla" vaan kyllä se virkailija tarkoitti mol.fi -sivulta löytyvää sähköistä palvelua. Siellä on omissa tiedoissa montakin paikkaa, jonne pääsee suunnitelmiaan kirjaamaan ja TE-toimistossa jo kirjoitetut tarkistamaan. Virkailija ei tee tiedoillasi mitään eikä välttämättä edes lue sähköpostiaan, koska ohjeistuksen mukaan sitä ei asiakastyössä käytetä.
Tuli sattumoisin kirje te-toimistosta joltain poikavirkailijalta. Kirjeessä ei ollut edes tervehdystä, kahden huonosti muotoillun lauseen möläytys vain ja alhaalla nimi, pilkku, nimike. Mistään kirjeen asettelusta ei tietoakaan. Mitähän tekstarityyliä nuo te-virkailijat kuvittelevat voivansa soveltaa viralliseen kirjeenvaihtoon? Ilmeisesti ovat lisäkoulutuksen tarpeessa. Siihen mukaan tapakoulutus.
Vai ei sähköpostia käytetä asiakastyössä? Opiskelen itse työttömänä ns. omaehtoisena koulutuksena, ja KAIKKI yhteydenpito TE-toimiston virkailijan kanssa (kyllä, tietty henkilö hoitaa opintojeni seurannan) tapahtuu sähköpostitse.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 11:29"]
Tuli sattumoisin kirje te-toimistosta joltain poikavirkailijalta. Kirjeessä ei ollut edes tervehdystä, kahden huonosti muotoillun lauseen möläytys vain ja alhaalla nimi, pilkku, nimike. Mistään kirjeen asettelusta ei tietoakaan. Mitähän tekstarityyliä nuo te-virkailijat kuvittelevat voivansa soveltaa viralliseen kirjeenvaihtoon? Ilmeisesti ovat lisäkoulutuksen tarpeessa. Siihen mukaan tapakoulutus.
[/quote]
Kirjeen lähettää järjestelmä, ei yksittäinen virkailija. Jos sen sanamuoto tai rivitys ei miellytä, ota yhteyttä suoraa työ- ja elinkeinoministeriöön.
Kyllä niitä sähköposteja ja jopa kirjeitäkin edelleen lähetetään TE-toimistoista tietyissä tilanteissa! Ainakin itse olen sellaisia saanut (Pirkanmaalla), ja ihan ovat oman yhteyshenkilöni laatimia. Tiedän tämän 100% varmaksi.
t. ei tuo "poikavirkailijasta" kirjoittanut
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 11:38"]
[/quote]
Kirjeen lähettää järjestelmä, ei yksittäinen virkailija. Jos sen sanamuoto tai rivitys ei miellytä, ota yhteyttä suoraa työ- ja elinkeinoministeriöön.
[/quote]
Samoin on minulla.
Vai ei sähköpostia käytetä asiakastyössä? Opiskelen itse työttömänä ns. omaehtoisena koulutuksena, ja KAIKKI yhteydenpito TE-toimiston virkailijan kanssa (kyllä, tietty henkilö hoitaa opintojeni seurannan) tapahtuu sähköpostitse.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ko. kirjettä ei suinkaan lähettänyt mikään "järjestelmä", vaan nimenomaan ko. virkailija. Minähän sen parhaiten tiedän.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 11:44"]
[/quote]
[/quote]
TE-toimiston yksittäinen virkailija ei lähetä kirjeitä asiakkaille ellei sitten kyse ole yksityiskirjeestä, jonka olet saanut yksityishenkilöltä, joka on töissä TE-toimistossa.
Ko. kirjettä ei suinkaan lähettänyt mikään "järjestelmä", vaan nimenomaan ko. virkailija. Minähän sen parhaiten tiedän.
[/quote]
Suurin osa asiakkaista ei osaa käyttää nettiä, siksi on pakko edelleen pitää yhteyttä kirjeillä. Asiakkaan tiedoissa voi olla, että haliitsee tavallisimmat toimistosovellukset, mutta tosiasiassa ei löydä edes te-toimiston sähköisiin palveluihin.
"TE-toimiston yksittäinen virkailija ei lähetä kirjeitä asiakkaille ellei sitten kyse ole yksityiskirjeestä, jonka olet saanut yksityishenkilöltä, joka on töissä TE-toimistossa."
Mitähän tuossa nyt avaudutaan?
Taidat olla te-toimistossa töissä, koska et millään ymmärrä selvää suomea, et usko kun sanotaan ja luulet tietäväsi paremmin asian jota et tiedä paremmin. Mene jo hoitoon.
---
Kerro nyt muillekin, minkälainen ghost-in-the-machine siinä "järjestelmässä" lähettelee omin päin kirjeitä kansalaisille? Minä ainakin olisin kovin huolestunut, jos työpaikkani atk-järjestelmä muuten vain muotoilisi omin pikku sormin kirjeitä ja minun selkäni takana räppäisi niihin minun nimeni alle.
laita e-maili- toimii!!!!