Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3-vuotias ei suostu syömään itse, mikä avuksi?

Vierailija
21.02.2013 |

Meidän kohta 3-vuotias ei suostu juuri koskaan syömään itse. Aina pitää syöttää. On muutenkin kovin huono syömään, ei varmaan söisi mitään koskaan jos saisi itse päättää. Osaa kyllä lusikkaa käyttää oikein sujuvasti, jos on esimerkiksi jotain hyvää lusikoitavaa jälkiruokaa, mutta tavallista ruokaa ei syö. Saattaa aterian aluksi hyvänä päivänä ottaa 1-2 lusikallista itse, mutta sitten pitää taas syöttää loput. On koitettu kaikki mahdolliset keinot, uhkailu, lahjonta, kiristys :) , mutta mikään ei tunnu auttavan. Istuu vaan eikä edes koske lusikkaan.  

Onko kenelläkään muulla ollut samaa ongelmaa? Sanokaa nyt mulle että kyllä se vielä kiinnostuu siitä syömisestä! 

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 14:43"]

Meidän kohta 3-vuotias ei suostu juuri koskaan syömään itse. Aina pitää syöttää. On muutenkin kovin huono syömään, ei varmaan söisi mitään koskaan jos saisi itse päättää. Osaa kyllä lusikkaa käyttää oikein sujuvasti, jos on esimerkiksi jotain hyvää lusikoitavaa jälkiruokaa, mutta tavallista ruokaa ei syö. Saattaa aterian aluksi hyvänä päivänä ottaa 1-2 lusikallista itse, mutta sitten pitää taas syöttää loput. On koitettu kaikki mahdolliset keinot, uhkailu, lahjonta, kiristys :) , mutta mikään ei tunnu auttavan. Istuu vaan eikä edes koske lusikkaan.  

Onko kenelläkään muulla ollut samaa ongelmaa? Sanokaa nyt mulle että kyllä se vielä kiinnostuu siitä syömisestä! 

[/quote]

Katat lautasen kuten muillekin ja kutsut hänet syömään. Jos ei syö itse otat lautasen pois ja heität ruuat menemään. Takaan ettei tapahdu montaa kertaa. Kumpi teillä määrää??

4:n äiti

Vierailija
2/2 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä stressaa. Jos syö pari lusikkaa ja lopettaa, syötä 1-2 perään ja jos ei jatka sitten itse niin ei jatka. Anna aikaa, jotkut lapset on aika hitaita,mutta jos ei syö niin sit lautanen pois. Älä tee asiasta liian isoa numeroa. Ei ne kaikki syö niin paljon, ainakaan joka aterialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä