Onko mielestäsi ok varastaa tamponeita?
Pidätkö pahana, jos varastaa siteitä ja tamponeita? Miehillä kyseistä menoa ei ole ja vuosikymmeniä naiset ovat joutuneet maksamaan tämän menon. Tuottajat ovat tienanneet miljoonia, samoin verotuloja on kerätty naisten epävapaaehtoisesta vuotamisesta.
Kommentit (41)
Huonoakin provoa näköjään kannattaa jonkun mielestä yrittää.
Ei oo ok varastaa mitään. Tamponien+muiden kuukautissuojien kohdalla kuukautisköyhyys voidaan ajatella korkeintaan lieventäväksi asianhaaraksi. Jos niitä ei ole varaa kaupasta hankkia, niin varaton ja köyhä tuskin on etteikö kuitenkin esim paperia, pyyhkeitä tai vaatteita omista. Kotitekoisia korvikkeita hygieniatuotteille on olemassa, se ovatko ne yhtä hyviä kuin ostetut, on käyttäjän päänvaiva.
Itse varastaisin dildon ihan sen varalta jos jään kiinni niin komea vartijapoju työntää sen mun tiukkiin reikiini.
Jos varastaa sen hyllystä eikä pinpistä.
Miesten on ok varastaa ruokaa, koska miesten energiantarve on suurempi.
Ei varastaminen ole koskaan ok.
Mutta itse olen tehnyt töissä niin, että kun meillä on naisten vessan seinällä avolokerikko, jossa ihmsiet säilyttävät esim. meikkipussejaan, kuukautistarpeitaan jne, niin olen laittanut omaan tamponipakettiini post-it lapun, että hätätapauksessa saa ottaa :) Näin ihan siksi, että joskus voi naisella niinkin käydä että menkat alkaa yllättäen ja ei tarvi sitten edes harkita varastavansa, tai sulloa epätoivoissaan jotain vessapaperia housut täyteen suojaksi, kun on luvallisesti otettava suoja tarjolla. Muutama kerta useamman vuoden aikaan on otettu sieltä tamponeja joten ihmiset ei selvästikään käytä luvallista ottamismahdollisuutta väärin.
Käytetyn tamponin varastaminen on mielestäni ok.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo ok varastaa mitään. Tamponien+muiden kuukautissuojien kohdalla kuukautisköyhyys voidaan ajatella korkeintaan lieventäväksi asianhaaraksi. Jos niitä ei ole varaa kaupasta hankkia, niin varaton ja köyhä tuskin on etteikö kuitenkin esim paperia, pyyhkeitä tai vaatteita omista. Kotitekoisia korvikkeita hygieniatuotteille on olemassa, se ovatko ne yhtä hyviä kuin ostetut, on käyttäjän päänvaiva.
Ei kaikilla riitä joku paperi suojaksi ja pyyhkeen kanssahan sitten istut monta päivää hievahtamatta kotona. En pidä vääränä näiden viemistä, jos todellakin on köyhä. Enempi valtio näissä varastaa kun pitää alvit, vaikka välttämättömät hygieniatuotteet voisi pistää sidetarpeiden luokkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla riitä joku paperi suojaksi ja pyyhkeen kanssahan sitten istut monta päivää hievahtamatta kotona. En pidä vääränä näiden viemistä, jos todellakin on köyhä. Enempi valtio näissä varastaa kun pitää alvit, vaikka välttämättömät hygieniatuotteet voisi pistää sidetarpeiden luokkaan.
Halvimmat sidepaketit maksaa alle 2 euroa. Jos siihen ei ole varaa, ei pitäisi olla hengissäkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten istuu kotona. Jos ei ole varaa kuukautissuojiin, ei suurella todennäköisyydellä ole syystä tai toisesta työelämässä, joten äärimmäisen pakottavaa syytä poistua kotoa juuri kuukautisten aikana ei välttämättä ole.
Mun pointti oli se, että vaihtoehtoja ostetuille suojille kuitenkin on.
Nuo paholaisen pienet puuvillasormet.. syntiinhän ne johtavat.
Minulle on tehty takatamponointi. :( Olen mies. Runsas nasaalinen verenvuoto tukittiin niin.
Vaikka varastaisit tulitikun, se on varastamista. Kaikki mikä on toisen omaa.
Joo, pointti oli lähinnä se, että onko oikein että ne on maksullisia. Ja onko oikein, että köyhä nainen istuu kotona askartelemassa pyyhesuojia jos ei ole varaa puuvillasormiin ja rätteihin.
Vierailija kirjoitti:
Joo, pointti oli lähinnä se, että onko oikein että ne on maksullisia. Ja onko oikein, että köyhä nainen istuu kotona askartelemassa pyyhesuojia jos ei ole varaa puuvillasormiin ja rätteihin.
Joku nekin valmistaa. Jos ne jaettaisiin kaikki ilmaiseksi pois, mistä saataisiin rahaa valmistuksessa käytettäviin materiaaleihin, siinä kuluvaan energiaan, työntekijöiden palkkoihin yms?
Ei ole ok varastaa kaupasta.
On ok ottaa toisen vessasta hätätilanteessa eikä sitä tarvitse selitellä. Ei tietenkään myöskään tarkoituksella hyväksikäyttöä.
Mä en kyllä keksi yhtään syytä miksi lähikauppiaan pitäisi maksaa naapuruston akkaväen kuukautissuojat.
Hävikki maksatetaan sitten kaikkien tuotteiden nousevissa hinnoissa, joten valtio ei todellakaan ole se joka jää vaille verojaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok varastaa kaupasta.
On ok ottaa toisen vessasta hätätilanteessa eikä sitä tarvitse selitellä. Ei tietenkään myöskään tarkoituksella hyväksikäyttöä.
Ei ole kyllä ok mennä kaivelemaan toisten kaappeja omatoimisesti.
Onko ok varastaa mitään?