Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaisitko takaisin paikkakunnalle josta muutit pois,jos saisit sieltä töitä?

Vierailija
20.02.2013 |

siis kotikaupunkisi?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.

Lähdin sieltä yli 10 vuotta sitten ja sen jälkeen elämä on vienyt vähän sinne ja tänne. Siellä on kaikki pysynyt samana, samat kaverit ovat edelleen kavereita, samat kuviot, sama elämä. En usko, että enää yksinkertaisesti sopeutuisin sinne. Joutuisin aloittamaan kaiken alusta ja samaan aikaan en pystyisi, koska menneisyys olisi koko ajan kuitenkin läsnä.

Vierailija
2/18 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en!

Ahdasmielisempää pikkukuntaa saa hakea. Aina ja kaikessa piti olla miettimässä, että mitä ne ihmiset tästä sanoo. Rippikouluun oli pakko mennä, kukaan ei saanut poiketa mistään.

Nykyisimme en kuulu kirkkoon, lapsiamme ei ole kastettu ja mieheni on sivari. Oltaisiin koko kylän silmätikkuja.

Vierailija
4/18 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. Siinä on yksi asia, josta voin sanoa aivan satavarmasti että en ikinä. En milloinkaan muuttaisi sinne takaisin, en vaikka se kuviteltu työpaikka olisi kuinka hyvä ja kiinnostava.

Vierailija
5/18 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, siis jos töitä olisi saatavilla muualtakin. Halusin muuttaa pois pk-seudulta ja ihan samoista syistä olen sieltä pois pysynytkin, opiskelu-ja työasiat eivät ole mitenkään vaikuttaneet. 

Vierailija
6/18 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN.

Pyrin välttämään koko paikkakunnan ajatteluakin... En ymmärrä niitä jotka ovat jääneet tuohon takapajuiseen, jumalanhylkäämään punaniskojen paratiisiin sen jälkeen kun täysi-ikäistyivät. 

Enkä muuten muuttaisi sinne vaikka se työpaikka olisi viimeinen mahdollisuus saada laillista rahaa. Ennemmin alan vaikka huoraamaan.

Vierailija
7/18 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, ehkä. Ongelma olisi se, että vaikka saisikin töitä, olisi suuri riski muuttaa sinne. jos työt loppuisivat, uutta työtä olisi huonosti tarjolla. Työnantajat siellä tietävät sen, joten työntekijöitä voi kohdella miten sattuun.

Vierailija
8/18 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin stadista n 30 km päähän eikä paluuta ole:) Olen 3. polven stadilainen mutta en kaipaa sinne enää, joskus käyn kaupoissa tai syömässä ja sitten kiireellä kotiin tänne kehä 3 taakse:D Töissä tuossa puolimatkassa.

Vierailija
9/18 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei. Nyt kun on asunut sieltä poissa 20 vuotta eikä ole enää mitään muita siteitä sinne kuin omat vanhemmat (ja heitäkin käyn katsomassa vain noin kerran vuodessa), alkaa lapsuus- ja nuoruusmuistot himmetä niin paljon, että voisin harkita takaisin muuttamista. Onhan tuo kaunis maalaiskunta ja isoja kaupunkeja ympärillä, joten varmaan töitäkin olisi tarjolla myös miehelle. Vielä 10 vuotta sitten olisin sanonut ehdottomasti ei. Tosin voisin kyllä muuttaa sille seudulle johonkin naapurikuntaankin. Ei minulla ole kotipuolessa enää ketään kavereitakaan jäljellä, kun kaikki ovat muuttaneet sieltä pois, joten olisin ikään kuin uuspaikkakuntalainen enkä paluumuuttaja. Ei kyllä ole tarvetta muuttaa nykyiseltä paikkakunnaltani pois, kun molemmilla on täällä vakituinen työpaikka ja vastavalmistunut omakotitalo asuttavana, ja miehen sosiaalinen piiri on täällä, kun tämä on hänen kotikuntansa.

Vierailija
10/18 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä olisi odottamassa unelmatyö, niin mikä ettei. Pieni, nurkkakuntainen kylähän se on, mutta mukava paikka asua kuitenkin. Ja äitini asuu siellä. Nyt asun miehen takia isommassa kaupungissa, josta ei minulle töitä löydy :(

Vierailija
11/18 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin:( Sairaanhoitajan palkalla ei sieltä saa hyvää kämppää, ellei ota aivan järkyttävää asuntolainaa. Mutta kaipaan sinne kyllä kovasti. Nyt on perhe ja työt monen sadan kilometrin päässä.

Vierailija
12/18 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi "kotipaikkakunnalleni" (lainausmerkit siksi, kun olen asunut useammassa paikassa mutta yhtä niistä pidän kotipaikkakuntanani vaikka olen muuttanut sinne alakoululaisena). En muuttaisi sen takia, että asun naapurikunnassa ja pystyisin aivan hyvin käymään töissä nykyisestä kodistani kulkien.

Vierailija
13/18 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin saman tien.

Vierailija
14/18 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi. Syynä se, että olin koulukiusattu ja minulla oli siellä ahdistava nuoruus. Sieltä lähtemisen jälkeen en ole kohdannut kiusaamista enkä syrjintää. Pelkään, että en osaisi olla siellä luontevasti muiden ihmisten kanssa, ja itsetuntoni murentuisi ihan siksi että muistaisin jatkuvasti millaista elämä oli ennen ja millainen itse olin ennen. Todennäköisesti myös pelkäisin koko ajan, että omat lapseni tulisivat kiusatuksi, ja näkisin kiusaamista sielläkin missä sitä ei ole.

Vierailija
15/18 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin paikkakunnalle, jolta lahdin. Se on sopivan syrjainen, ei tarvitse tavata kuin niita, joita haluaa. Eli paikan valttina syrjainen sijainti korvessa. Kuitenkin kauppa lahella jne. Arvostan rauhaa.

Vierailija
16/18 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi Tukholmaan enää, jos saisin töitä sieltä. Ja kyllä töitä saisinkin ja silti en lähde. Olen kotiutunut nykyiseen asuinpaikkaan niin hyvin, ettei ole ikävä kotikaupunkiini asumaan. Käyn siellä kyllä usein ystäviäni tapaamassa, mutta muutto...ei ikinä.

Vierailija
17/18 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin projektiluontoiseen työhön kyllä, mutta lopullisesti en.

Vierailija
18/18 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi. Ehkä aikakin on tehnyt tehtävänsä, mutta asiaan vaikuttavat myös monet muut tekijät. Vertailussa Kuopio ja Helsinki.

Tykkään todella Kuopiosta ja varsinkin kesäkaupunkina aivan loistava. Käymme siellä usein minun vanhemmilla (mummulassa). 

Muuttaminen ei, koska;

- lapset syntyneet Helsingissä, koti täällä

- ystävät

- upea kulttuurianti (olen myös Kuopion kulttuuririennoista nauttinut)

- meri, tullut läheiseksi mieheni myötä

- sijainti, matkustamme työmme vuoksi ulkomaille

- ravintolatarjonta Suomen paras:)

Ei nyt muuta tule mieleen, mutta tämä on vaan koti! Olen siis asunut Helsingissä jo 18 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme