Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten itsenäistyä symbioosisuhteessa eroamatta?

Vierailija
19.02.2013 |

http://www.vauva.fi/keskustelu/3404192/ketju/onko_uusi_elama_onnellisempaa_avioeron_myota

linkissä siis minun aiempi kysymys, jossa lisätietoa taustasta...

Mutta siis 20v tätä suhdetta takana. 15v aloitettiin. Nyt mietittynä suhde on symbioottinen. Ja nyt miehelleni tullut parisuhdeburnout. Rakkaus katosi, suhde ei tunnu enää hyvältä. 4 lasta. Ei riitoja tms ongelmaa. Ystävät yhteisiä, paitsi työkaverit. Ei oikeastaan harrastuksia. Jumppaa ja sählymahdollisuutta lukuunottamatta.

Nyt mietitty että jos kokeiltaisi kevennettyä parisuhdetta miehelle, eli siis olisi viikon kotona meidän kanssa ja viikon aina jossain muualla, esim vanhemmillaan.

Vinkkejä miten voisi itsenäistyä ja eriytyä eroamatta? Pitäisi hankkia ns. "oma elämä", mutta miten konkreettisesti??

Auttakee onnetonta pohtijaa!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se mies haluaa vain keventää ja se sopii sulle, niin keventäkää ihmeessä! Jos tilanne on huono, sitä pitää muuttaa. Esimerkiksi muualla asuminen osan aikaa antaa varmasti tilaa funtsia asiaa.

Mutta jos mies on vain kohtelias eikä kehtaa sanoa ettei halua suhdetta niin ei siinä keventämisetkään auta.

Vierailija
2/10 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tuo suhdeburnout miehesi suusta vai jostain parisuhdeoppaasta?

Minulla on ollut myös tuollainen "liian symbioottinen" ole. Mutta jotenkin se katosi, kun tajusin ettei suhdetta tarvitse laittaa mihinkään kategoriaan eikä verrata muihin. 

Keveni oma pää kummasti ja sitä myöten suhdekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni suusta on : mikään ei tunnu miltään, rakkaus jota tunnetaan puolisoa kohtaan puuttuu, väsyttää, flegmaattisuus, ei valoa edessä päin, uupunut jne = burnout... ei ole parisuhdeoppaista...

mua ei ole symbioosi ahdistanut, ainakaan vielä. Mutta tunnistan sen piirteen ja olen valmis työstämään suhdetta pois symbioosista

Vierailija
4/10 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhdehan on nimenomaan symbioosi.

Vierailija
5/10 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suhde voi olla myös tukehduttavan tiivis... eli silloin suhde on mielestäni symbioottinen. Terveellä tavalla pitäisi olla itsenäinen myös parisuhteessa eikä elää toisen kautta asioita

Vierailija
6/10 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on iilimatoparisuhde. Ollaan oltu vaimon kanssa yhdessä 15v ja naimisissa 9v ja lapsiakin on 2. Silti mun pitäisi aina olla kotona, jotta vaimon ei tarvii olla yksin. Hän on siis "yksin" vaikka lapset olisivat kotona. Ja käy päivittäin töissä eli on muutakin elämää.

Helvetin ahdistavaa kun kotonakin meno on sellaista, että menen himassa eri huoneeseen niin alle 5 min kuuluu huuto, rakas missä olet? Tule tänne. Arrgh.

Tekis mieli vaan muuttaa pois, mutta kun ei lasten takia viitsisi. Tai siis sen takia, että jos mä hylkäisin takertujavaimon niin se varmaan romahtaisi totaalisesti.

m33

Vierailija
7/10 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 11:12"]

Oliko tuo suhdeburnout miehesi suusta vai jostain parisuhdeoppaasta?

Minulla on ollut myös tuollainen "liian symbioottinen" ole. Mutta jotenkin se katosi, kun tajusin ettei suhdetta tarvitse laittaa mihinkään kategoriaan eikä verrata muihin. 

Keveni oma pää kummasti ja sitä myöten suhdekin.

[/quote]

Joo sama juttu. Meillä erittäin symbioottinen suhde, ja jossain vaiheessa tekemällä tein siitä ongelmaa, kun jossain sanottiin että puolisoiden pitäisi olla itsenäisempiä. Mutta lopulta tajusin, että en minä voi ottaa ulkopuolisten kriteerejä meidän suhteeseen, ja että on älytöntä tekemällä tehdä ongelmia suhteesta, joka on ongelmaton ja ihana. Eli jatketaan vaan symbioottista eloamme onnellisina :)

Vierailija
10/10 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä linkki ei jostain syystä toimi, alempi toimii

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi