Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joillekin on kamalaa, että työnantaja ei peri liiton jäsenmaksua palkasta?

Vierailija
01.03.2019 |

Itse olen aina maksanut itse ja pitänyt sitä itsestään selvänä, että maksan itse. Tiedän kyllä, että on sekin vaihtoehto, että työnantaja hoitaa, mutta en ole edes tarjonnut sitä vaihtoehtoa kellekään työnantajalleni 2000-luvulla.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotkut juo tai törsää palkan tilipäivänä joten parasta viedä päältä

Vierailija
2/18 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuus.

Ei mikää muu.

Itse olen ollut sekä työnantajan perinnässä, että maksanut itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millä tavalla kamalaa? En ymmärrä kysymystä.

Vierailija
4/18 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan itte niin ei työnantaja eres tiedä jotta kuulun liittoon. Insinööri

Vierailija
5/18 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan työnantajan maksaa juuri siksi, että se tietäisi minun kuuouvan liittoon.

Ei se ole kamalaa, ja joskus olen maksanut itsekin kun olen ollut alan ulkopuolisen työnantajan palveluksessa. Mutta se on vaan kätevää, kun ammattiliiton maksu menee palkasta samalla kertaa kuin verot, tellit ja ttvaluutukset ja niistä sitten tulee yhteenveto samalla kuin palkoistakin verottajalle annettavaksi. Eikä se ole työnantajalle suuri lisävaiva eikä vaadi isoa resurssia, koska liittoja on yleensä pari kolme samalla isollakaan työpaikalla. Ymmärrän, että jotain vuokria ei makseta suoraan palkasta, vaikka sekin olisi kätevää, koska vuokranantajia on ihan liian monia erilaisia ja se siksi vaatisi kohtuuttoman paljon resurssia työnantajalta.

Vierailija
6/18 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut koskaan että se olisi jollekkin kamalaa. Itse olen jo tämän vuoden maksanut. Helpompihan se on maksaa itse kun postittaa se palkanlaskentaan :)

Vierailija
7/18 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina maksanut itse vuosimaksun kerralla, kun en ole persaukinen. Verottaja saa kyllä asiasta tiedon ilman työnantajaakin.

Vierailija
8/18 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina maksanut itse vuosimaksun kerralla, kun en ole persaukinen. Verottaja saa kyllä asiasta tiedon ilman työnantajaakin.

Vuosimaksun? Sulle ei sitten koskaan tule palkankorotuksia, et vaihda työpaikkaa kesken vuoden eikä, jumala paratkoon tule kuukausia työpaikkojen välillä?

Vierailija
9/18 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosimaksun? Sulle ei sitten koskaan tule palkankorotuksia, et vaihda työpaikkaa kesken vuoden eikä, jumala paratkoon tule kuukausia työpaikkojen välillä?

Mitä oikein horiset? :D

Vierailija
10/18 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullut koskaan että se olisi jollekkin kamalaa. Itse olen jo tämän vuoden maksanut. Helpompihan se on maksaa itse kun postittaa se palkanlaskentaan :)

Ei sun mitään tarvi mihinkään postittaa. Kerran työsuhteen alkaessa allekirjoitat valtakirjan ja sen jälkeen tiedot menee liitosta suoraan palkanlaskentaan ja palkanlaskennasta liittoon. Sulle tulee vuoden lopussa yhteenveto, jonka tarkistat valmiiksi esitäytetyssä veroilmoituksessa.

Vierailija
11/18 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se maksuhan riippuu palkan suuruudesta.

Vierailija
12/18 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ytk:lla ainakaan. Tammikuussa tulee lasku ja se on sillä selvä.

Vierailija
13/18 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liiton maksu ei ole prosenttiperusteinen kuten SAK-mafialla.

Vierailija
14/18 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tässä puhuttu liiton jäsen maksusta eikä työttömyyskassamaksusta?

Vierailija
15/18 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tässä puhuttu liiton jäsen maksusta eikä työttömyyskassamaksusta?

Jaaa.. aikoinani liiton maksun maksoin kans itse mutta kun samat edut saa halvemmalla niin vaihdoin ytk:lle :)

Vierailija
16/18 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on aina niin helkkarin vaikeaa ay-väelle.

Vierailija
17/18 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on mennyt puurot ja vellit keskustelijoilla sekaisin. Liitto on aivan eri asia kuin työttömyyskassa (esim. YTK). Kassalla on kiinteä vuosimaksu, sen sijaan työntekijäliittojen maksut ovat prosenttiosuuksia palkasta, useimmiten on joku kattomaksu tosin. Liittojen maksuja työnantajat voivat periä palkasta, YTK:n maksut monesti henkilö maksaa itse.

Kassasta ei saa samoja etuja kuin liitoilta. Liitoilta saa työsuhdenevontaa ja juridista apua tarvittaessa. Kassasta saa taas kyllä saman ansiosidonnaisen kuin liitoiltakin.

Vierailija
18/18 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on mennyt puurot ja vellit keskustelijoilla sekaisin. Liitto on aivan eri asia kuin työttömyyskassa (esim. YTK). Kassalla on kiinteä vuosimaksu, sen sijaan työntekijäliittojen maksut ovat prosenttiosuuksia palkasta, useimmiten on joku kattomaksu tosin. Liittojen maksuja työnantajat voivat periä palkasta, YTK:n maksut monesti henkilö maksaa itse.

Kassasta ei saa samoja etuja kuin liitoilta. Liitoilta saa työsuhdenevontaa ja juridista apua tarvittaessa. Kassasta saa taas kyllä saman ansiosidonnaisen kuin liitoiltakin.

Näitä saa myös ytk:lta jos kuuluu yhdistykseen ja se maksaa alle 20e vuodessa.