Isän läsnäolo tärkeää tyttärelle
Mietin tässä mikä mättää kun oon niin hemmetin riippuvainen miesten huomiosta. Tulin todella ahdistuneeksi kun miesystäväni ei ongelmiensa takia ole kiinnostunut musta.
Tajusin että lapsena ja nuorena jäin vaille isän ihailua. Olin perheen 3.tyttö pienellä ikäerolla. Siispä haen sitä miehiltä.. ihailua, olla maailman ihanin ja rakastetuin lapsi.
Joten isät, kehukaa ja paijatkaa tyttäriänne, myös teininä. Ja keskustellaan pojista ja seurustelusta
Kommentit (12)
Kyllä. Etäinen, poissaoleva isä = daddy issues = erittäin huonoja parisuhteita ja usein epäonnistuneita miesvalintoja.
Tohditko anonyymisti kertoa, ap, onko seksuaalinen itsetuntosi kohdillaan? Osaatko oikeasti nauttia seksistä tasavertaisena kumppanina, vai saatko tyydytyksesi paremminkin hyväksytyksi tulemisesta? Tuletko tehneeksi asioita, joista et itse nauti?
Toivon sulle kaikkea hyvää,
Ilmankos meno on tälläistä yksinhuoltajien maassa. En syytä yksinhuoltajia välttämättä eroista. Mieskin voi hyvinkin olla syyllinen
mies50v
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Etäinen, poissaoleva isä = daddy issues = erittäin huonoja parisuhteita ja usein epäonnistuneita miesvalintoja.
Tohditko anonyymisti kertoa, ap, onko seksuaalinen itsetuntosi kohdillaan? Osaatko oikeasti nauttia seksistä tasavertaisena kumppanina, vai saatko tyydytyksesi paremminkin hyväksytyksi tulemisesta? Tuletko tehneeksi asioita, joista et itse nauti?
Toivon sulle kaikkea hyvää,
Kiitos!
Pitää täysin paikkansa. Seksi on minulle ollut aina keino miellyttää miestä. Jopa oma nautinto on ollut keino näyttää toiselle, kuinka hyvän olon hän minulle saa.
Ja huonoja suhteita vaan takana
Ap
Oon koko elämäni hakenut hyväksyntää miehiltä. Oon jopa harrastuksessa, jossa on mies valmentaja, ja oon tehnyt hemmetisti töitä vaan sen takia että olisin paras ja saisin hänen ihailunsa.
Nuorena kapinoin kovasti kun toivoin niin isän huomiota. Äiti sitä pääasiassa antoi.
Mitenkähän tästä eteenpäin? Asian tiedostaminen auttaa kyllä
Harvinaisen tärkeä aloitus. HYVÄ AP!!!
Mulla on sekä daddy että mommy issues ja haen hyväksyntää, huomiota ja ihailua kaikilta tapaamiltani ihmisiltä.
Jos ei ole isä tarpeeksi läsnä niin saa tottua sitten siihen kun tulee omanikäinen "poikaystävä" näytille.
Voi kun tämä muistuttaisin silloin kun isiä sorsitaan huoltajuusasioissa.
Toisaalta keittiöpsykologit löytää syyn läheisestä isäsuhteesta siihen, että olen aina pitänyt vanhemmista miehistä. Keittiöpsykologit löytävät aina syyn.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun tämä muistuttaisin silloin kun isiä sorsitaan huoltajuusasioissa.
Onko isä ollut tiiviisti mukana lastensa elämässä jo parisuhteensa aikana vai onko isä kuvitellut, että se riittää, kun hän käy töissä? Palstamiehet jaksavat aina muistuttaa, miten lasten hoito kuuluu naiselle. Se isyys alkaa jo raskausaikana, lapsen synnyttyä miehen pitää hoitaa lasta.
Meillä ei valitettavasti lapsen isä ollut koskaan kiinnostunut tyttärestä tai tyttären harrastuksista, koulunkäynnistä tai mistään muustakaan. Edes erotessamme ei kiinostanut tyttären hyvinvointi pätkääkään.
Juuri näin. Tämä estää tyttöjen sekoilut aikuisena
mies50v