Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä downshiftaajia?

Vierailija
28.02.2019 |

Millä elätte?

Ite vaihdoin kahlitsevan kokoaikatyön vapaampiin osa-aikaisiin hommiin ja keskityn hyvään elämään. Sitä ennen painoin monta vuotta niska limassa duunia, tingin elintasosta ja kulutuksesta ja kartutin pääomaa. Nyt nautin sen anneista.

Kyllä kaverit ja varsinkin työkaverit ihmettelee mistä saan rahaa. Totuuden olen kertonut vain harvalle. Kateuttahan tämä herättäisi vaikka monella olisi mahdollisuus samaan. Vaivannäköä ja pitkäjänteisyyttä vaaditaan. Niillä minä olen tämän ansainnut. (Tai sitten voi valita helpon tien ja jättäytyä Kelan elätiksi.)

Todennäköisesti palaan vielä joskus takaisin rahantekoon, mutta siihen saakka mennään näillä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole downshiftannut, mutta haaveilen siitä kyllä. Lähinnä siitä, että jättäisin päivätyön.

Tulen toimeen tosi pienellä rahalla. Nytkin on monta kymmentä tuhatta säästössä. Tienaan bruttona vähän päälle 3000 euroa kk. En saa juuri ikinä koko palkkaa tuhlattua, en vaan tarvitse oikein mitään.

Jotenkin koko työelämä tuntuu turhalta. Hirveä stressi mitättömistä asioista. Jos jäisin pois töistä, elintaso ei edes romahtaisi, koska eläisin varmaan samalla rahalla kun nytkin. En vaan saisi säästöön mitään.

No, kaksi lasta kyllä on. Toinen esiteini. Aina puhutaan kuinka teini-ikä on kallista, joten odotellaan nyt sen teini-iän yli. Lapsien ei tarvitse downshiftata vaikka äiti haluaisikin.

Vierailija
2/2 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole palaamassa. Elämäntilanne salli työajan leikkuun, joten osa-aikaisen duunarin palkalla, en nosta tukia. Leikkaan lisää tai loput pois myöhemmin. Pienet menot ja sillain...Tähän on tähdätty 20 vuotta: Puoliso on jo ulkona, lapsi aikuistumassa, velat maksettu ja mittarissa 40 v. Hyvää elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi