Iso verisuoni pullottaa oikean reiden sisäsivulla ja pari isoa pahkuraa.
Onko kyseessä suonikohju vai reisivaltimossa jotain vikaa? Särkee ja vie yöunet, kun ei voi pitää kyljellään polvia päällekkäin ilman tyynyä ja olen levoton nukkuja. Tuo patti polven sivulla näkyy jopa legginsien läpi kohoumana vielä. Millainen hoito sille olisi?
Kommentit (6)
Luulen, että olet oikeassa pahkuran suhteen ja se in suonikohju. Niitä on pinnallisia, jotka näkyy ja syvempiä, jotka ei niin näy, mutta molemmat voi olla kivuliaita ja haitallisia muutenkin kuin vain kipeitä tai kosmeettisesti rumia. Kannattaa mennä lääkäriin, niin arvioivat ja lähettävät jatkohoitoon. Tukisukkahousut auttavat.
En ymmärrä tuota kommenttia fistelistä, joka tosiaan on aukko tai reikä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös fisteli ole reikäinen haava?
Ei vaan nimenomaan tilanne missä sydämestä ja sydämeen menevät verisuonet yhdistyneet niin että vauhti ja määrä kiihtyy ihan hulluna ja ihonpuoleinen kasvaa. Kasvu ei sitten todennäköisesti lopu vaan vaan on lopulta semmoinen aika raju 10cm leveä ja korkea sininen käärme ku mikäkin puolen metrin pippeli.
Ruma on mutta pelkän rumuuden perusteella ei leikata julkisella.
mul on ollu jostain teinistä lähtien suht iso tumma verisuoni.... vähän ku suonikohju tms.. mut se on aina ollu samanlainen.
mun yhrl kaveril tuli joskus yli 20 v tosi paljon sellasii pullottavii isoja, näytti ku ne poksahtais.
mun äitiltä on myös joskus operoitu jotenkin suonikohjuja. on perinnöllisiä.
niin ja mun tää ei oo kipeä.. mut jalat on aina turvonnu suht helposti ja väsyy ehkä helposti, emt, mut on myös paksut jalat joten siitäki johtuu vaikka voimaa onkin.. urheilu esim saattaa pahentaa suonikohjuja. :D
sinulle on syntynyt ihan itsestään fisteli.. mene leikkauttamaan. Luultavammin yksityisesti jos ei katsota olevan vaarallinen.