Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä näistä asuinalueista paras HKI?

Vierailija
28.02.2019 |

Lauttasaari, Etu-Töölö, Taka-Töölö, Etelä-Haaga, Eira, Kruununhaka vai Punavuori?
Ja mulle siis, oon 25v ja asuisin yksin.
Kokemuksia otetaan vastaan samoin kuin plussia ja miinuksia.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo ovat kaikki aivan erilaisia hinnaltaan, tyyliltään, etäisyydeltään keskustasta.

Avaa vähän lisää, mitä arvostat.

Arvostan: rauhallisuus, hyvät ulkoilu-/lenkkeilymahdollisuudet/maastot, hyvämaineisuus, esteettisyys, helpot kulkuyhteydet, ravintolat ja liikkeet.

Läheisimmät ihmiset asuu: Vantaalla, Otaniemessä ja Haagassa. Heidän luokse puolin ja toisin pitäisi päästä käymään.

Eikö E-Haaga ole tuon perusteella aika selvä valinta?

5

Tavallaan on. Mut kantakaupunki taas siitä helpompi, et kaikki kävely- tai ratikkamatkan päässä. Ei pitäisi lähteä keskustaan junalla tai bussilla, Haagassa asuvilla ystävilläni on auto, mulla ei. Ja Lauttasaarikaan ei oo kantakaupungissa, mut ihastuin alueeseen, kun vähän aikaa sit kävin siellä kylässä tutulla, ja sieltä kulkee metro sekä keskustaan, että Otaniemeen.

Keskustassa kävely on tosi hidasta ja tuskaista, kun kaikkialla on liikennevaloja. E-Haagasta steissille menee kuitenkin vain 10 min junalla

Ei niissä valoissa seistä ellei ole syytä: itse ainakin havainnoin ympäristöäni ja menen jos ei ole autoja tulossa. Ja sama toisinpäin jalankulkijoiden vihreillä: ei ole syytä jäädä auton alle vain koska on vihreät sulle.

Vierailija
42/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla alueilla on niin isot hintaerot, että ei voi sanoa, mikä on paras.

Haagasta saat enemmän neliöitä kuin Eirasta, toki asunnon kunto vaikuttaa.

Sanoisin, että riippuu talosta (kunto, remontit tehty/tulossa), osoiteesta (Mannerheimintie/pieni asuinkatu), palveluista (lähikauppa, onko pieni vai iso, vaikuttaa hintoihin) ja siitä haluatko lähelle luontoa hiljaisempaan ympäristöön, vai "kaupungin sykkeeseen".

Kaikki ovat ihan mahdollisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallio tai Punavuori. Myös Alppila on trendikäs ja rento. Kruunuhaka vähän mummomainen, samoin Etu-Töölö. Taka-Töölö ihan yes!

Vierailija
44/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etu-Töölö on rauhallinen, Kallio ja Punavuori nuorekkaita. Alppila on kanssa kiva: Alppiharju on nousussa. Paljon kivoja kahviloita ja baareja. Käy ihmeessä tutustumassa kaikkiin alueisiin. Vietä vaikka viikonloppu kotiseutumatkailun parissa. Kyllä sen tietää, kun oikea osuu kohdalle!

Vierailija
45/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sun kommenttien perusteella se Etelä-Haaga kuulostaa sulle sopivimmalta, mutta nuo muutkin on tosi hyviä alueita. Etelä-Haagasta kuitenkin pääsee yllättävän nopeasti keskustaan joko junalla tai bussilla. Oon ihan kaupunkiasuja mutta oon itse asunut siinä Pohjois-Haagassa joskus. Ootko miettinyt Alppilaa tai Vallilaa? Nekin on kivoja alueita. Mulle myös sijainti on melkeenpä tärkein asia asunnossa ja Haaga ei oikeasti oo kaukana jos sun työpaikka on keskustassa. Eri asia sitten jos sun työ ois vaikka Kontulassa niin olis hankalampi ehkä. Kun itse muutin lähemmäs keskustaa niin kuvittelin käveleväni useampiin paikkoihin mutta arvaa kävelinkö kun ratikka menee suoraan oven edestä.. 

Kannattaa kuitenkin ehkä enemmän miettiä sen perusteella että millasia asuntoja on vapaana kun sen että onko se Taka-Töölö vai Etu-Töölö vai Punavuori. Niihin asuntoihin on niin tolkuton määrä hakijoita, että tuskin helposti asuntoa saat miltään noilta alueilta.

Nimim. kävin Punavuoressa asuntonäytössä ja siellä oli asunto niin täynnä sitä porukkaa että siellä ei mahtunut kunnolla sitä kämppää katsomaan.

Vierailija
46/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin 25, muuttaisin Punikseen. Liikenneyhteydet kohtuulliset, palveluita ja rantaan pääsee kätevästi.

Punis? Rööperiä varmaan tarkoitat?

Vierailija
47/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauttasaari. Luontoa ympärillä, meri, hyvät liikenneyhteydet, rauhallinen . Metro kulkee ja lisäksi busseja.

Vierailija
48/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei kerro, onko ostamassa vai vuokraamassa asuntoa.

Jos ostamassa: Ihan oleellinen pointti, osoite ja sijainti on se mistä maksetaan.

Jos vuokralle: Oman vuokranmaksukyvyn pitäisi riittää, eikä laskea hommaa asumistuen varaan.

Vierailija
49/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ovat keskenään erityyppisiä alueita. Lisäksi kun nostat hyvät ulkoilumahdollisuudet ykköskriteeriksisi, niin ehkä keskusta ei ylipäätään ole sinulle oikea alue. Toisaalta myös rakennuskanta on erilaista mainitsemillasi alueilla, vertaa esimerkiksi Eiraa ja E-Haagaa/Lauttasaarta. Jos nyt asut Tikkurilassa, niin onko sinulla varaa asua jollain noilla mainitsemillasi aluilla? Kävisikö listasi ulkopuolelta suositus? Oletko harkinnut esimerkiksi vanhaa Herttoniemeä (nopea yhteys keskustaan, loistavat ulkoilumahdollisuudet, paljon myös nuorempaa porukkaa, mutta kuitenkin rauhallista, samankaltaista rakennuskantaa kuin E-Haagassa)? Toisaalta ikäsi perusteella ja koska toivoit kahviloiden yms. läheisyyttä, niin varmastikin myös Kallio/Alppila/Vallilla voisi sopia sinulle. Tai Meilahti (kaupunkimaista ympäristöä, hyvät liikenneyhteydet, Keskuspuisto vieressä, paljon kauppoja ja muita liikkeita).

Vierailija
50/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin 25, muuttaisin Punikseen. Liikenneyhteydet kohtuulliset, palveluita ja rantaan pääsee kätevästi.

Punis? Rööperiä varmaan tarkoitat?

Tällä alustalla Punis helpompi sana :) T. Rööperistä kotoisin

Vierailija
51/51 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö mietit Haagaa? Ihmeen sitkeässä on maine ok lähiönä vaikka on slummiutunut 70-luvun kerrostalolähiö. Halpaa sentään siellä on, mutta narkkarit pummii rahaa jne. Puukotuksia.