Tyhmä vaunukysymys
Heippa!
Vähän tyhmä kysymys tämä varmaan on, mut kertakaikkiaan en nyt itse keksi tähän vastausta. Mulla 11kk poju, joka nukkuu päiväunensa vain ja ainoastaan vaunuissa. Sisällä uneenpääsy vaatii ison tuttipullollisen maitoa ja unet kestävät max 20min.
Nyt onkin ilmennyt ongelma, kun poika ei enään mahdu vaunun koppaan. Kesäkamppeissa ehkä, mutta ei haalarissa makuupussin sisällä. Kun olen nyt pari kertaa nukuttanut ilman koppaa, ns. ratas-asennossa, on hän herättyään puoliksi roikkunut vaunuista melkein pihalla, koska en voi pitää turvavöitä kiinni, koska äitiyspakkauksen makuupussissa ei ole "reikiä" vöille. Lisäksi poika ei osaa nukkua selällään, joten senkin puolesta nuo turvavyöt ovat vähän ongelma. Ilman makuupussiakaan ei viitsi kovemmalla pakkasella nukutella.
Yksinkertaisesti virsi kaunis : Mitä mä teen?
Kommentit (3)
Voisiko auttaa jos sidot esim kaulaliinan (tai kaksi) vaunun puolelta toiselle? Tällöin et sido lasta, mutta lapsen on vaikeampi nousta pois vaunuista? Luultavasti lapsi hermostuu ja pitää ääntä, kun ei pääsekkään noin vain pois?
Tai makuupussiin lapsi ja makuupussi kiinni? Hetki kestää ehkä sieltä mönkiä..
Hommaa lämpöpussi ratasosaan (esim. Emma tai Eisbärchen). Niissä on valjaille reiät. Tai tee äp:n makuupussiin reiät valjaille. Niin minä tein, kun lapsi ei osannut nukkua sisällä eikä pysynyt ratasosassa sitomatta.
Valjaat voi olla sen verran löysällä, että lapsi pystyy muuttamaan vähän asentoaan.
Toinen vaihtoehto opettaa nukkumaan sisällä. Kyllä ne ajan kanssa oppii
Aaapujaaa..