Olemme kaikki muinaisen räjähtäneen tähden tähtipölyä
Hetken hiukkaset tanssivat ihmismuodossa, tuuli puhaltaa ja muutumme joksikin muuksi.
Kommentit (122)
Samat hiukkaset ikuisesti kierrossa.
Vierailija kirjoitti:
Milläs todistat? Et millään.
Kaikki rautaa tiheämpi. Jopa heliumia tiheämpi. Itse asiassa monen tähden räjähdyksessä oltu.
mot
Vierailija kirjoitti:
En minä! minä olen evoluutiosta.
Evoluutio ja ikuinen kosminen kierto eivät sulje toisiaan millään tavalla pois.
Totta, olen ajatellut monesti samaa.
Itse asiassa kaikki olemme jo alkuräjähdyksessä muodostuneita hiukkasia. Mistä sitä tietää, vaikka osa atomeistani olisi joskus ollut osa jotakin ulkoavaruuden eliötä aikana ennen aurinkokuntaamme!
Onko näillä kaikilla hiukkasilla muisti? Kuinka vanhoja me olemmekaan ja mitä jos sen solumuistin voisi valjastaa omaan käyttöönsä! Emme olisi enää vajavaisia ihmisiä.
Esko Valtaoja selvitti yhdellä luennolla ja todella ihminen on maan tomusta tai avaruudenntomusta luotu.
Ei yhtään ristiriitaa uskonnon kanssa.
Vai tähtipölyä... Voi olla, tai voi olla, että olet vain pöllyssä.
Minä en ole tähtipölyä eikä esi-isäni ole apinoita, muttei minua haittaa jos jonkun toisen esi-isä on apina ja esiäiti pölyhiukkanen :)
Eilen katselin tähtitaivasta ja mietin tätä maailmankaikkeutta, ainutlaauista ja käsittämätöntä kykyämme tiedostaa olemassaolomme ja sitä mitättömän vähäistä tietoa, jonka omaamme kaikesta kehityksestä huolimatta ja hymyilin itsekseni, miten viisas ihmine on olevinaan, vaikka oikeasti ei tiedä enempää kuin nolla on suuri äärettömän rinnalla...
Uskon kautta ihmisellä on kuitenkin yhteys näkymättömään, iankaikkiseen maailmaan ja se on todellisempaa kuin tämä hetken vaellus pienellä planeetallamme.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa kaikki olemme jo alkuräjähdyksessä muodostuneita hiukkasia. Mistä sitä tietää, vaikka osa atomeistani olisi joskus ollut osa jotakin ulkoavaruuden eliötä aikana ennen aurinkokuntaamme!
Itse luulen että universumi skaalautuu helvetisti ylöspäin ja meidän universumi voi olla vain muukalaisen nuotiosta lentänyt kipinä samalla kun se paistaa makkaraa :D
Vierailija kirjoitti:
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti :)
Niin, samasta supernovasta syntyneitä, mutta britti- tai jenkkisarjojen muovaamia- näin oikeasti syntyy introvertteja tai ekstrovertteja.
Introvertti rakastaa brittisarjoja, hyvää näyttelemistä, huolellista ajankuvaa ja lavastusta, särmää ja ironiaa. Kissa kainaloon ja hyvä sarja pyörimään. Korkeakoulutettu introvertti hakeutuu mielellään taiteen tai tieteen alalle, äänestää vihreitä tai vasemmistoa. Kissa paskat nakkaa. Kaikelle.
Ekstrovertti rakastaa jenkkisarjoja, sellaista sujuvaa tuotantoa, kaunista ja rohkeaa, valkoisia hampaita ja siloteltua ylemmän keskiluokan elämää. Ukko kainaloon ja hyvä sarja pyörimään. Paitsi että ukko katsoo jotain csi:ta ja akka sex and the citya, you know. Ehkä Friendseja pystytään katsoa yhdessä, like together? Koira ei saa tulla sohvalle, definately not. Ekstrovertti hakeutuu kaupalliselle alalle tai taloushallintoon tradenomin tarmokkuudella ja äänestää ehdottomasti Kokkareita, niin kuin kaikki muutkin kauniit ja rohkeat. Mies saattaa äänestää Ärsyjä pienessä kapinan puuskassaan. Koira tottelee emäntäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Esko Valtaoja selvitti yhdellä luennolla ja todella ihminen on maan tomusta tai avaruudenntomusta luotu.
Ei yhtään ristiriitaa uskonnon kanssa.
Esko on sinun jumalasi.
Selvittäkää tietoisuuden toimintaperiaate. Älkääkä nyt jauhako sitä "teoriaa", minkä voimme kaikki googlettaa. Se ei ole toimintaperiaate, vaan aivan naurettava teoria vailla päätä ja häntää. Kukaan ei ole kyennyt edes teoriassa hahmottamaan tietoisuuden toimintaperiaatetta, ihmisen mieli ei edes kykene ymmärtämään, miten voimme olla tietoisia olemassaolostamme. Siinä menee Eskollakin sormi suuhun. On helppo muodostaa hyvin monimutkaistenkin laitteiden ja ohjelmistojen toimintaperiaatteita loogisten kaavoiden ja elementtien avulla. Mutta tehkääpä siitä tietoinen itsestään, ei onnistu edes teoriassa. Olemme paljon enemmän kuin biologinen kone.
Sitä se vaan meinaa, ettei oikeastaan millään ole mitään väliä. Seuraavaksi meidän aurinkomme sanoo puff ja ilmakehä lentää avaruuteen, me häviämme kaikki tältä planeetalta. Esirippu.
Jollain toisella planeetalla syntyy ja kuolee "ihmiskuntia" emmekä me koskaan kohtaa toisiamme valtavien matkojen takia.
Murheellista.
- - -
Kesytetty
Sinä olet minulle vain yksi
Yksi tuhansien joukossa
En tarvitse sinua, en, en tarvitse sinua
Mutta jos kesytät minut
Niin silloin me toisiamme tarvitsemme
Olisit ainoa maailmassa
Elämäni aurinkoinen
Olisit ainoa maailmassa
Elämäni aurinkoinen