Fb kirppikset & roskalavat ja niissä kommentoivat raivostuttavat ihmiset!!
Hitto että raivostuttaa tietynlaiset ihmiset.
- guspäät jotka yrittää etuilla kommetoimalla "voin hakea heti" tms. etenkin jos hakuehtouhin ei ole laitettu "nopeimmalle".
- nää jotka vetoo opiskelijabudjettiin tai johkin muuhun "haluan MK:n laukun. Huom. opuskelijabudjetti" tms.
- jotka vetoo johonkin muuhun, jotta saisi hirveesti myötätuntoo
Annan mielelläni turhaa tavaraa pois, mutta haluaisin aina ohittaa etenkin ne jotka yrittää kyynärpää taktiikalla etuilla.
Kommentit (38)
Mies halusi että laitetaan meidän pienivikaiset elektroniikkalaitteet joita oli nurkissa et jos joku haluaa viedä ja korjata. No yks haki ja ei mitään. Oltiin vaan hyvillämme, mutta hän laittoi meille viikon päästä viestiä että on korjannut ne ja kyseli josko voidaan antaa rahaa hänelle yhteen osaan mikä pitäisi siihen rikkinäiseen ruohonleikkuriin ostaa. Sanottiin että ei oo meidän asia enään et hän vei ne ja saa ostaa ihan itse. Sieltä tuli sellainen litania kirosanoja ja haukkumissanoja että- ja sitten hän ilmoitti että kaikki muut oli korjannut ja myynyt ja saanut 300 euroa niistä. Kauhea litania nauru ja silmänisku hymiöitä tekstissä vielä. Luuli että me suututaan varmaan tai vaaditaan rahat itsellemme. Ei vaadittu. Totesin vain hänelle tyynenä että nonni, nythän sitten saat ostettua sen osan kun sait rahaa. Hän esti mut ton mun kommentin jälkeen
Vierailija kirjoitti:
https://i.imgur.com/kWG69Oe.png tuollalailla joku nainen oli ainakin meijän roskalava ryhmässä kirjoittanut. Eli kaikki olisi uuteen kotiin pitänyt saada ilmaiseksi
Meidän paikallisessa ryhmässä vähän aikaa sitten eräs nainen laittoi että muuttaa uuteen kotiin ja tarvitsee huonekaluja, kodin eloktroniikkaa, mattoja, lakanoita, pyyhkeitä ja sisustusmateriaalia. Hassuinta oli kun ihmiset sit laittoivat kuvia että mitä olisi niin mikään ei kelvannut. Piti olla vain mustaa, punaista, valkoista, kultaista, hopeista tai harmaata. Itse sit sanoin että olisi vedenkeitin joka vuoden vanha ja päätin sit luopua siitä kun mies osti yllätykseksi kalliimman. Tosiaan, tämä nainen sit laittoi heti kommenttia että "onko smeg?" ja kun sit sanoin niin ei ole niin tuli sellaisia "No ei sit valitettavasti kelpaa :/" hiukan oli kyllä sellainen olo että tää nainen on joko tosi nuuka tai tyhmä kun olettaa että ihmiset antavat kalliita tavaroita ilmaiseksi. Kun hän sit ei huolinut melkein mitään, tai huoli jonkun antamat verhot, mutta narisi siitäkin kun ei ole vallilan verhot. Sitten onneks ylläpito puuttui tohon ja sanoi naiselle että kyseinen ryhmä ei ole tarkoitettu tollaiseen
Vierailija kirjoitti:
mä en ikinä uskalla kysyä mitään enään facen roskalava ryhmiltä (oon kahdessa tällä hetkellä) vuosi sitten kysyin paikkakuntani pienessä ryhmässä että olisko jollain nurkissa vanhoja lakanoita joista ompelisin siivousrättejä isovanhemmille kun mummu ei enään kykene ompelemaan. siihen postaukseen tuli yks vastaus et hänellä olisi jätesäkillinen ja yks nainen tunkeutui siihen ja laittoi sellaista 'minullekin kelpaa' viestiä. olinkin sit saamassa ne ja laittelin viestiä, mutta siihen ei koskaan vastattu. laitoin uudestaan ja tää ihminen kuka kertoi et hänellä olisi lakanoita kertoi et oli antanut ne sille toiselle naiselle koska tämä nainen oli kertonut (valehdellut siis) hänelle että mä kuulemma oon narkkari joka myy noita lakanoita :/ tuli hemmetin paha fiilis ja itkinkin jopa siinä (en ole narkkari. oon ihan opiskelija joka ehkä vähän hippi joudenkin mielestä kun kasvatan omat vihannekset ym. on kanoja tms) laitoinkin palautetta ylläpidolle ja kerroin myös tosiasiat tälle naiselle joka kauhisteli tätä valehtelijaa. se vaan kun tää valehtelija levitteli tota valhetta ympäri kyliä
Nakkari joka myy lakanoita..? Kuka edes uskoo näin hölmöä valhetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://i.imgur.com/kWG69Oe.png tuollalailla joku nainen oli ainakin meijän roskalava ryhmässä kirjoittanut. Eli kaikki olisi uuteen kotiin pitänyt saada ilmaiseksi
Ei kauhean kannattavaa jakaa näyttökuvia. Vaikka tuo hivenen outoa onkin että kaikki kysytään uuteen kotiin ilmaiseksi niin silti suosittelen käyttämään älliä että mitä jakaa ja mitä ei (tarkoitan tuota näyttökuvaa.).
Olihan tämä kannattavaa kun asia tuli hyvin selväksi. Ja ei ollut nimiä tai muutakaan loukkaavaa.
Tais olla viime viikolla ku tuli kauhea tappelu pyyhkeistä roskalava ryhmässä kun eräs nainen oli antamassa pois pari kassillista pyyhkeitä karsiessaan kamaa pois kaapeista. Pari ihmistä sit alkoi nokitteleen toisilleen kun kumpikin halusi pyyhkeet. Onneks ylläpito sit puuttui asiaan. Huvitti vaan tuo että tapellaan vanhoista pyyhkeistä. Tosin viime vuonna kolme tappeli kun kaikki halusivat mustia viinimarjoja mitä joku oli antamassa :D siihen sit sanoin että meilläkin on ja saa tulla hakemaan, mut se joka tappelee niin ei saa mitään
Vierailija kirjoitti:
Yksi nainen etsi retkeily- ja vaellustavariiden fb-ryhmässä tuotetta, jollainen minulla sattui olemaan. Hän pyysi lähettämään kuvia ja lisätietoja. Tein niin ja sitten sovittiin nouto kotoani tiettyyn kellonaikaan. Odottelin kotosalla kunnes 20 minuuttia sovitun ajan jälkeen tämä naisenkuvatus ilmoitti tekstarilla, että meneekin kauppaan ostamaan uutta tavaraa.
Ilmoitti sentään :D yleensä vaan häviävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mä en ikinä uskalla kysyä mitään enään facen roskalava ryhmiltä (oon kahdessa tällä hetkellä) vuosi sitten kysyin paikkakuntani pienessä ryhmässä että olisko jollain nurkissa vanhoja lakanoita joista ompelisin siivousrättejä isovanhemmille kun mummu ei enään kykene ompelemaan. siihen postaukseen tuli yks vastaus et hänellä olisi jätesäkillinen ja yks nainen tunkeutui siihen ja laittoi sellaista 'minullekin kelpaa' viestiä. olinkin sit saamassa ne ja laittelin viestiä, mutta siihen ei koskaan vastattu. laitoin uudestaan ja tää ihminen kuka kertoi et hänellä olisi lakanoita kertoi et oli antanut ne sille toiselle naiselle koska tämä nainen oli kertonut (valehdellut siis) hänelle että mä kuulemma oon narkkari joka myy noita lakanoita :/ tuli hemmetin paha fiilis ja itkinkin jopa siinä (en ole narkkari. oon ihan opiskelija joka ehkä vähän hippi joudenkin mielestä kun kasvatan omat vihannekset ym. on kanoja tms) laitoinkin palautetta ylläpidolle ja kerroin myös tosiasiat tälle naiselle joka kauhisteli tätä valehtelijaa. se vaan kun tää valehtelija levitteli tota valhetta ympäri kyliä
Nakkari joka myy lakanoita..? Kuka edes uskoo näin hölmöä valhetta?
Kyllä jotkut uskoo mitä hölmömpiä valheita, varsinkin facessa ja jos kyseessä on tavaran antaminen jollekulle ilmaiseksi ja sitten kuuleminen että joku on esim narkkari ja myy niitä saadakseen rahaa kamaan. Mun kaupungin roskalava ryhmässä oon nähny vaikka mitä. Esim joku väittänyt kivenkovaan että joku myy saamansa kirjat ym eteenpäin saadakseen tupakkaan tai kaljaan rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Mies halusi että laitetaan meidän pienivikaiset elektroniikkalaitteet joita oli nurkissa et jos joku haluaa viedä ja korjata. No yks haki ja ei mitään. Oltiin vaan hyvillämme, mutta hän laittoi meille viikon päästä viestiä että on korjannut ne ja kyseli josko voidaan antaa rahaa hänelle yhteen osaan mikä pitäisi siihen rikkinäiseen ruohonleikkuriin ostaa. Sanottiin että ei oo meidän asia enään et hän vei ne ja saa ostaa ihan itse. Sieltä tuli sellainen litania kirosanoja ja haukkumissanoja että- ja sitten hän ilmoitti että kaikki muut oli korjannut ja myynyt ja saanut 300 euroa niistä. Kauhea litania nauru ja silmänisku hymiöitä tekstissä vielä. Luuli että me suututaan varmaan tai vaaditaan rahat itsellemme. Ei vaadittu. Totesin vain hänelle tyynenä että nonni, nythän sitten saat ostettua sen osan kun sait rahaa. Hän esti mut ton mun kommentin jälkeen
😂
Mitä httoa te pyöritte tuollaisten sekopäiden valtaamissa ryhmissä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää eniten nämä, jotka varaavat tavaran, sitten katoavat kuin tuhka tuuleen eikä heistä enää koskaan kuulu mitään. Onko se oikeasti niin vaikeaa laittaa se yksi viesti "en otakaan tätä"?
Mulla sillai, että en varaa yhtään mitään enkä vastaile tyhmiin kysymyksiin. Joo myyn vaikka takin, niin siinä on kaikki tieto näkyvillä mitä takista tarvii tietää ja hinta.
Mä en vastaa tällaiseen kysymykseen... Moi, meneeks toi mun päälle..
Ja en tällaiseen. Moi, meneeks toi mun päälle kun olen 165 pitkä..
Mä oon lopettanut kaupittelun yhdessä ryhmässä jossa olen kaverin kanssa. Kaveri käy (saa siis ilmoituksen kai aina kun lisään sinne jotain) joka ilmoitukseen kommentoimassa "menisköhän mulle? 😍" varaten sillä tuotteen.
Meillä on kokoeroa varmaan viis kokoa..
Vierailija kirjoitti:
Mitä httoa te pyöritte tuollaisten sekopäiden valtaamissa ryhmissä??
Huvin ja viihteen takia pitkälti. Ainakin saa nauraa kun noissa ryhmissä on, varsinkin kun koskaan ei tiedä mitä kaikkea siellä tapahtuu ja mitä ihmiset tekee :D
Olen noissa parissa tampereen alueen roskalava ryhmässä ja niissä jotenkin naurattaa niissä kun jotkut tyypit kaiken haluaa/hakee ilmaiseksi/koko ajan luodaan uutta postausta, mitään ei viitsitä ostaa ja kirjoitetaan pitkä lista mitä halutaan ja millaista väriä, kunto oltava erinomainen. Ja sitten hermostutaan kun kukaan ei annakaan mitään ja upitetaan omaa ketjua koko ajan.
Tää oli viime vuonna, mutta laitettiin miehen kanssa tavaraa tohon ryhmään että saa hakea, ja vielä toitotettiin että kun muutto edessä niin nopea nouto etusijalla ja ei mihinkään lähetä kuskaamaan, paitsi muuttopäivänä voidaan isompia (sohva, hylly ym) tuoda ihmisille, niin hirveästi hupivaraajia. Ja heitä ketkä marmatti että ikean kolmisen vuotta vanha sohva on liian vanha ja ei kelvannut. Onneksi lopussa meni sitten kaikki ettei jäänyt turhaan nurkkiin lojumaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen noissa parissa tampereen alueen roskalava ryhmässä ja niissä jotenkin naurattaa niissä kun jotkut tyypit kaiken haluaa/hakee ilmaiseksi/koko ajan luodaan uutta postausta, mitään ei viitsitä ostaa ja kirjoitetaan pitkä lista mitä halutaan ja millaista väriä, kunto oltava erinomainen. Ja sitten hermostutaan kun kukaan ei annakaan mitään ja upitetaan omaa ketjua koko ajan.
Tää oli viime vuonna, mutta laitettiin miehen kanssa tavaraa tohon ryhmään että saa hakea, ja vielä toitotettiin että kun muutto edessä niin nopea nouto etusijalla ja ei mihinkään lähetä kuskaamaan, paitsi muuttopäivänä voidaan isompia (sohva, hylly ym) tuoda ihmisille, niin hirveästi hupivaraajia. Ja heitä ketkä marmatti että ikean kolmisen vuotta vanha sohva on liian vanha ja ei kelvannut. Onneksi lopussa meni sitten kaikki ettei jäänyt turhaan nurkkiin lojumaan.
no joo. oon ite tuollainen kuka pyytää usein noista ryhmistä ja saanut p*skaa niskaan kun mulle ei kelpaa kaikki. kun usein kun kysyy huonekaluja ym niin ne mitä mulle sit tarjotaan on aivan järkyttävän rumia/rikkinäisiä/naarmuisia. varsinkin tänä korona aikana kun ei oo päässy ostoksille ym (kuulun riskiryhmään) niin enemmän joutunu noita ryhmiä käyttään
Mua eniten ottaa aivoon ne tyypit ketkä aivan joka päivä upittaa sitä omaa aloitustaan missä on milloin mitäkin vailla ilmaiseksi. Kun ne ei tajua että ihmiset tuskin luopuu sellaisesta tavarasta mistä voi saada hyvänkin summan rahaa. Esim joku kyseli että josko jollain olisi Guccin/Louis Vuittonin ym laukkuja ylimääräisiä niin voisi ottaa jos joku toisi. Olin että just. No, ei se tyhmä ole joka pyytää vaan se joka antaa
"Ei jollain olisi mulle kosketusnäytöllistä älypuhelinta antaa kun ei mitään mahdollisuutta ostaa uutta kun vanha hajosi eikä toimi ollenkaan ja kukaan ei auta ja en saa puhelinta lainaan. Mulla tietokone millä tätä kirjoitan, mut sekää ei kunnolla toimi. Ei omaisia. Antakaa nyt pliis. Uudehko, ei hirveän vanha puhelin pliis. Iphone vois olla jees :( :( :'( :( :( <33 "
tollasen joku kerran julkaisi ja yläkulmassa luki "facebook for android" eli valehteli. Poisti kommentit kun joku aina sanoi että hän valehtelee. Sit oli tosi ilkeäkin vielä kun joku hyvätahtoinen olisi antanut pari vuotta vanhan sony xperia puhelimensa hälle, mutta oli neidille "liian" vanha. Huoh.
Mutta joo. Kuten tossa ylhäällä todettiin niin hirveän monet nostelee ketjuaan ja sitten vielä valitetaan ja yritetään sillä marttyyriasenteella että jos joku suostuisi antamaan säälistä noita tavaroita. Sitten jos joku samaa tuotetta tarjoaa eri julkaisussa ja joku muu on ekana saamassa niin jumaleissön mikä valitus sit siitäkin!
Mä tiedän sellaisen ihmisen kuka on todella rikas ja hyvässä työpaikassa, mutta nuuka kuin mikä ja hän on kaikenmoisissa hävikkiruoka ym roskalava ryhmissä ja kaiken haalii itselleen ja sitten myy. Kerran sanoi että nyt hajosi telkkari ja kysyin sitten että ostaako uuden niin hän virnisteli ja totesi että kirjoittaa surullisen/säälittävän tekstin paikalliseen roskalava ryhmään että saa sieltä hyvän telkkarin ilmaiseksi. Ei saanut, tai olisi saanut niitä painavia vanhoja telkkareita, muttei kelvannut tälle naiselle. Pisti aikamoisen mekkalan. Käyttää myös tekosyynä kaikenmoisia "nämä menisi tuttavan lapsiperheeseen, ovat köyhiä ja tarvitsevat apua" mutta sitten myy toisella paikkakunnalla kirppiksellä nämä mitä saa. Käy myös ruokajonoissa ja monesti ihmetellyt että miten voi ihmisellä kestää pokka kerta rahaa on ja kysyinkin kerran asiasta niin tämä nainen totesi että "säästän siinä rahaa" Huoh.
Mua ihmetyttää taasen ne ihmiset keiden pitää aivan kaikki kysellä ilmaiseksi roskalavoilta. Siis tyyliin koko kämpän sisustus ja mikään vanhempi ei kelpaa. Sillon kun mä muutin pari vuotta sitten omaan kämppään lukion jälkeen niin kyllä mulle kelpasi aivan kaikki (myös ne rumat ja vanhat), siis joko sain ilmaiseksi sukulaisilta tai ostin halvalla kirppiksiltä. Noi roskalava ryhmät olivat ennen hyviä (itekin niissä antanut itselle tarpeetonta kamaa pois) mutta nykyään niissä pyydellään/kysellään kaikkea ilmaiseksi ja kunto pitää olla priimaa. Puhelimiakin kysellään ja niiden pitää olla uudehkoja ja älypuhelimia.