Fb kirppikset & roskalavat ja niissä kommentoivat raivostuttavat ihmiset!!
Hitto että raivostuttaa tietynlaiset ihmiset.
- guspäät jotka yrittää etuilla kommetoimalla "voin hakea heti" tms. etenkin jos hakuehtouhin ei ole laitettu "nopeimmalle".
- nää jotka vetoo opiskelijabudjettiin tai johkin muuhun "haluan MK:n laukun. Huom. opuskelijabudjetti" tms.
- jotka vetoo johonkin muuhun, jotta saisi hirveesti myötätuntoo
Annan mielelläni turhaa tavaraa pois, mutta haluaisin aina ohittaa etenkin ne jotka yrittää kyynärpää taktiikalla etuilla.
Kommentit (38)
Samaa mieltä alottajan kanssa!!
Mä estän niitä jotka näyttää usein yrittävän etuilla
Mua ärsyttää eniten nämä, jotka varaavat tavaran, sitten katoavat kuin tuhka tuuleen eikä heistä enää koskaan kuulu mitään. Onko se oikeasti niin vaikeaa laittaa se yksi viesti "en otakaan tätä"?
Olipa kiva saada b annit yhelle kirppikselle kun joku idari teki ilmon ylläpitoon.
Hyvin pienin vaihdoin oli tavaroita maininnalla haku mahd. pian.
Eka varaaja ei vastaillu viesteihin millään ja 3 pvän päästä ilmotin et menee seuraavalle joka sit tulikin pian hakeen. Eka varaaja suuttu ja teki ilmotuksen ja olin b annattuna jonkun aikaa.
Osattomien ihmisten vallankäyttökanava. Vallankäyttöä on antaa odotuttaa itseään. Ei kannata tuollaisten kanssa olla tekemisissä.
Tämä on mun mielestä kaikista ärsyttävin tapa..
Joku myy vaikka luistimia Konalassa ja ensimmäinen vastaa näin
Joo hakisin muuten, mutta asun Heinolassa..
No miks vttu piti mitään edes vastaa.
Toinen on tämä
Hei huomenna aukee uusi leipomo, tulkaa rohkeasti avaijaiskahville
Eka vastaa... Ai kun harmi. Tulisin muuten, mutta asun Mäntsälässä ja ei viittis ajaa 200km..
Miksi piti sanoa yhtään mitään.
Yksi nainen etsi retkeily- ja vaellustavariiden fb-ryhmässä tuotetta, jollainen minulla sattui olemaan. Hän pyysi lähettämään kuvia ja lisätietoja. Tein niin ja sitten sovittiin nouto kotoani tiettyyn kellonaikaan. Odottelin kotosalla kunnes 20 minuuttia sovitun ajan jälkeen tämä naisenkuvatus ilmoitti tekstarilla, että meneekin kauppaan ostamaan uutta tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää eniten nämä, jotka varaavat tavaran, sitten katoavat kuin tuhka tuuleen eikä heistä enää koskaan kuulu mitään. Onko se oikeasti niin vaikeaa laittaa se yksi viesti "en otakaan tätä"?
Mulla sillai, että en varaa yhtään mitään enkä vastaile tyhmiin kysymyksiin. Joo myyn vaikka takin, niin siinä on kaikki tieto näkyvillä mitä takista tarvii tietää ja hinta.
Mä en vastaa tällaiseen kysymykseen... Moi, meneeks toi mun päälle..
Ja en tällaiseen. Moi, meneeks toi mun päälle kun olen 165 pitkä..
oon ite yhdessä roskalava ryhmässä missä yks ihminen toistuvasti upittaa oman ketjunsa ja sit jos kukaan ei laita mitään, niin hän koko ajan joka viikko uudelleen kirjoittaa tuon tekstinsä. eli anelee ratsastustavaroita ilmaiseksi kun 'kierrätys lähellä sydäntä' monella jäänyt vähän se maku suuhun että etsii vaan myytävää. sit yks nainen halajaa melkein kaikkea ja sit ei haekkaan. kirjoitti itsensä pahasti pussiin kun kirjoitti että "tarvitsee köyhälle lapsiperheelle kaikkea kun he menettivät kotinsa" ja kirjoitti että lapsia on 5 [ kolme poikaa ja yksi tyttö] ja sitten kommenteissa väitti ihan muuta. Eli varmasti kanssa etsi myyntiin tavaraa eikä ole aikomustakaan antaa pois. molemmat roskalava orivesi ryhmässä
oon pääasiassa tossa ryhmässä viihteen takia. saan monesti siitä päivän naurut kun luen noita juttuja siellä
Mä olen myös törmännyt näihin "veisin vähävaraiselle perheelle/opiskelijalle/vanhukselle/sokealle kissalle".
Eräs tyyppi erityisesti tuntee niitä ihan järjettömät määräät kun spämmää samaa kaikkiin lähiseudun ryhmiin.
Vierailija kirjoitti:
oon ite yhdessä roskalava ryhmässä missä yks ihminen toistuvasti upittaa oman ketjunsa ja sit jos kukaan ei laita mitään, niin hän koko ajan joka viikko uudelleen kirjoittaa tuon tekstinsä. eli anelee ratsastustavaroita ilmaiseksi kun 'kierrätys lähellä sydäntä' monella jäänyt vähän se maku suuhun että etsii vaan myytävää. sit yks nainen halajaa melkein kaikkea ja sit ei haekkaan. kirjoitti itsensä pahasti pussiin kun kirjoitti että "tarvitsee köyhälle lapsiperheelle kaikkea kun he menettivät kotinsa" ja kirjoitti että lapsia on 5 [ kolme poikaa ja yksi tyttö] ja sitten kommenteissa väitti ihan muuta. Eli varmasti kanssa etsi myyntiin tavaraa eikä ole aikomustakaan antaa pois. molemmat roskalava orivesi ryhmässä
oon pääasiassa tossa ryhmässä viihteen takia. saan monesti siitä päivän naurut kun luen noita juttuja siellä
Ei helevetti. Taidan olla samaisessa ryhmässä. Olen kanssa itse ihmetellyt tuon samaisen muka uskovaisen naisen touhuja. Sitten on se yksi mikä on tosi töykeä ja anelee "hyväkuntoista sisustustavaraa. vain musta, kulta, hopea, harmaa tai punainen käy" ja sitten ne pitäisi tuoda hänelle kun ei omaa autoa ja ei anna bensarahaa tai maksa bussimatkoja. Olen aiemmin kirjoittanut täällä samaisesta naisesta joka myös raivosi kun ei olisi halunnut joutua ostamaan lamppuun jotain kiinnikekiekkoja kun joku olisi sellaisen lampun mihin niitä tarvitsisi antanut hänelle kun tämä kinusi lamppuja, astianpesukonetta, pyykinpesukonetta ym ilmaiseksi [ei kelvannut vanha vaan piti olla mahdollisimman uutta] sillä verukkeella että tuli ero ja ei ole asunnossa noita.
Joo, ja ärsyttää ne ”Halutaan ostaa Gant, Helly Hansen, TommyHilfiger takki/paita/mikä tahansa. HUOM kirppishinnoin”, tai kun joku laittaa ”halutaan ostaa kirppishinnoin ulkoilutakki”, niin lähes poikkeuksetta ”merkittömät” takit EIVÄT kelpaa!
Kannatan kyllä kierrätystä,turhan tavaran ostamatta jättämättä ja olen köyhä työtön. Lajittelen kyllä roskiani ja yritän rajoittaa tavaroideni määrää, mutta vanhaa tavaraa en varsinaisesti halua,ainakaan vieraalta. En nyt väitä, että kaikki vanhat tavarat olisivat saastuneita ja että levittäisivät tuholaisia ja muita pöpöjä, mutta riski on suuri. Kotoani löytyi viime vuonna tuholaisia, eikä minulla ole mitään tietoa, mistä sinne ilmestyivät kun mitään vanhaa tavaraa en ollut sinne tuonut,kirpputorilla tai ulkomailla en ollut käynyt. Nyt tuholaisten lisäksi riskinä on myös kotona. Joissakin tapauksessa on parempi olla kokonaan ilman jotakin tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on mun mielestä kaikista ärsyttävin tapa..
Joku myy vaikka luistimia Konalassa ja ensimmäinen vastaa näin
Joo hakisin muuten, mutta asun Heinolassa..
No miks vttu piti mitään edes vastaa.
Toinen on tämä
Hei huomenna aukee uusi leipomo, tulkaa rohkeasti avaijaiskahville
Eka vastaa... Ai kun harmi. Tulisin muuten, mutta asun Mäntsälässä ja ei viittis ajaa 200km..
Miksi piti sanoa yhtään mitään.
Ne odottaa, että se tavaran ilmaiseksi heille lahjoittava ajaa heidän puolestaan sen 200km tai muutoin järjestää kuljetuksen kotiovelle, ilmaiseksi tietenkin.
Ostettiin uusi sänky ja laitettiin sitten vanha vuoteemme (jenkkisänky, noin 5 vuotta vanha) paikalliseen roskalava ryhmään kun emme halunneet myydä kun halusimme siitä heti eroon. Tuli paljon jonoon ihmisiä ja ekan varaajan kanssa sovimme haun. Kerroin että on varattu, mutta silti tuli edelleen viestejä siihen ketjuun ja yksi mies puhui todella säälittävästi ja kertoi että on niin sairas kun on ollut syöpä eikä vanha sänky enään ole hyvä ja kuinka ei nuku sängyn huonon kunnon takia kunnolla öisin ym ja kuinka pahasti jalka ontuu onnettomuuden takia jossa oli nuorena (haki sääliä kai että ihmiset peruisivat varauksen/jonon) se ei toiminut ja hän haukkui ekan varaajan ja sit ne ketkä oli jonossa. Meni sitten siihen että alkoi minua pommittaa viestitse ihan koko ajan ja syyllisti/haukkui itsekkääksi paskiaiseksi ym. Kun pieni paikkakunta, mieheni sit päätti mennä katsomaan että millainen heppu hän on ja selvisi että on todella menevä erittäin ylipainoinen mies ja ontumisesta ei ollut tietoakaan. Tuttava tunsi tämän miehen ja kertoi sitten että ei hänellä mitään syöpää ole koskaan ollutkaan. On kuulemma rikas ja nuuka kuin piru.
Lopetti pommittamisen/haukkumisen kun mies kävi suoraan sanomassa hänelle.
https://i.imgur.com/kWG69Oe.png tuollalailla joku nainen oli ainakin meijän roskalava ryhmässä kirjoittanut. Eli kaikki olisi uuteen kotiin pitänyt saada ilmaiseksi
Vierailija kirjoitti:
https://i.imgur.com/kWG69Oe.png tuollalailla joku nainen oli ainakin meijän roskalava ryhmässä kirjoittanut. Eli kaikki olisi uuteen kotiin pitänyt saada ilmaiseksi
Ei kauhean kannattavaa jakaa näyttökuvia. Vaikka tuo hivenen outoa onkin että kaikki kysytään uuteen kotiin ilmaiseksi niin silti suosittelen käyttämään älliä että mitä jakaa ja mitä ei (tarkoitan tuota näyttökuvaa.).
Mua eniten noissa Fb:n roskalava (sekä kirppikset) kiukuttaa on se että jos joku varaa ensin, niin sen verran pitäisi sitä kunnioittaa ettei olla heti sanomassa että "otan. haen vaikka heti" JOS antaja7myyjä ei ole tekstissään kirjoittanut että vain nopealle hakijalle/nopein saa. Talvella ennen tätä koronaa, yksi tarjosi ilmaiseksi pulkkaa ja aateltiin hakea se sit. Oltiin ekana ja jonoon tuli pari tyyppiä sit. Tämä antaja antoi mulle siinä osoitteensa ja sovittiin että haen samana iltana kun hän laittoi ulos sen odottamaan. Mentiin sit ja tää pulkka oli menny. Se jonon seuraava oli vittuuntunut kun ei saanutkaan ja kävi sen vohkimassa. Tää antaja ei mitään tienny asiasta. Heidän teini oli nähnyt tän naisen vievän pulkan. Ei se v*tuttanut, enimmäkseen huvitti :D
Täst on varmaan kuukausi aikaa ku paikallisen fb:n roskalava ryhmässä joku oli kysymässä astioita ilmaiseksi (siis kaikki astiat kävi kun oli kai vanhimman lapsen ekaan asuntoon) ja hän sai viestejä siihen ketjuun ja ihmiset antoi kaikkea. Sit siihen tuli joku vanhempi nainen ns. "kyyläämään" ja sanoi moneen että "minä otan" ja tää kuka alunperin kyseli niitä astioita suuttui ja sanoi sille naiselle asiallisesti asiasta (et hän kysyi ja hän saa ensin ja sit kun ei tarvii lapselle enään niin tää vanhus saa sit) ja tää vanhempi nainen sai aivan jäätävät kilarit ja haukkui tän naisen todellakin pystyyn. Ylläpitäjät sit poisti tän vanhan naisen koko ryhmästä ja tää sit paikallisessa kaupunkiryhmässä haukkui tätä naista kun halusi myös astioita ja tää toinen nainen vei kaikki. Sai siitäkin ryhmästä kenkää
"Haen heti" - ei kuulu. Sitten: "En saanut autoa, voitko tuoda?" - en voi. "Haen huomenna." - ei hae. Ei kuulu mitään. Annan seuraavalle. Hirveä huuto, että olisi kuulunut saada.