Mammautuuko entiset bilettäjät pikkupahikset kaikista pahiten? Onko teillä luokkakavereissa käynyt näin?
Kommentit (27)
Sen verran, mitä olen joskus heihin törmännyt, niin kyllä. Toisaalta muistelisin, että aika monella meidän yläasteen bileprinsessalla oli silloin se asenne, että nyt mennään ja riekutaan kun voidaan, sillä sitten ei enää ehdi kun on lapsia. Eli vaikka olisi muuta voinut käytöksen ja elämäntyylin perusteella päätellä, niin tosiasiassa useimmilla heistä oli jo silloin vahvoja perhehaaveita. Tet-jaksot suorittivat päiväkodissa tai eskarissa ja ihan hyvin heillä ilmeisesti meni, vaikka normaali koulunkäynti ei oikein maistunut.
Elämällä ei ole enää muuta tarjottavaa heille
No eikö tuo ole ihan loogista wt tyyliä, nuorena aloitetaan, ei opiskella.
Vierailija kirjoitti:
Ei aavistustakaan. En ole asunut sillä paikkakunnalla enää vuosiin enkä hengaile entisten luokkakavereiden kanssa. Kuinka moni tekee niin, jos kyseessä ei ole hyvä ystävä?
some & sukulaisilta kuultua
Mitä Facebookin yhteisten tuttujen kautta olen "vakoillut", niin joo...tosi mammamaisia ovat suurin osa. Ne yläasteen "kovikset" ja bilettäjät ovat jääneet junnaamaan samalle pikkupaikkakunnalle, johonkin perusduuniin, harvalla on edes ammattikoulutason koulutusta. Lapsia sitäkin enemmän, ja nuorempana. Ja 99% heistä on reippaasti ylipainoisia.
Näyttävät minua 15 vuotta vanhemmilta ylipainon ja tätimäisen olemuksen takia.
Itsellänikin on lapsi, mutta en ole mammautunut :D ja elämään mahtuu muutakin, kuin mammarooli.
Hieman huvittaa, että näiden mielestä minä ja kaverini olimme yläasteella "nössöjä", tylsiä ja luusereita, kun ei vedetty röökiä huoltoaseman takana :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aavistustakaan. En ole asunut sillä paikkakunnalla enää vuosiin enkä hengaile entisten luokkakavereiden kanssa. Kuinka moni tekee niin, jos kyseessä ei ole hyvä ystävä?
Onko teillä jotain mt-ongelmia vai onko tuo normaalia junttilassa kasvaneen pikkusieluista mentaliteettia, että stalkataan jotain vuosikymmen(i)en takaisia luokkakavereita tai juorutaan heistä "suvun" kesken?
Vierailija kirjoitti:
Mitä Facebookin yhteisten tuttujen kautta olen "vakoillut", niin joo...tosi mammamaisia ovat suurin osa. Ne yläasteen "kovikset" ja bilettäjät ovat jääneet junnaamaan samalle pikkupaikkakunnalle, johonkin perusduuniin, harvalla on edes ammattikoulutason koulutusta. Lapsia sitäkin enemmän, ja nuorempana. Ja 99% heistä on reippaasti ylipainoisia.
Itsellänikin on lapsi, mutta en ole mammautunut :D ja elämään mahtuu muutakin, kuin mammarooli.
Hieman huvittaa, että näiden mielestä minä ja kaverini olimme yläasteella "nössöjä", tylsiä ja luusereita, kun ei vedetty röökiä huoltoaseman takana :D
Ajatella. Ja sinusta on tullut oikein ison kaupungin kosmopoliitti, jonka elämään kuuluu ikivanhojen tuttujen stalkkaus. Ovat sulle varmasti kateellisia.
Kyllä. Olen ajatellut sen johtuvan siitä, että yleensä pikkupahis-bilettäjät ovat lähtöisin huonoista oloista, ja he voivat sortua alkoholiin ja aikuisten maailmaan nuorina teineinä herkemmin kuin muut teinit, joista huolehditaan kotona. Sitten myöhemmin kun se maailma on nähty niin nuo bilettäjät etsivät turvaa normista eli perheen perustamisesta ja mammautuvat kaiken sen rankkuuden alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä jotain mt-ongelmia vai onko tuo normaalia junttilassa kasvaneen pikkusieluista mentaliteettia, että stalkataan jotain vuosikymmen(i)en takaisia luokkakavereita tai juorutaan heistä "suvun" kesken?
En ole tuon lainaamasi viestin kirjoittaja, mutta meillä esim. äiti on sellainen juoruaja, joka puhuu ärsyttävän paljon muiden ihmisten asioista. Minulle aina "päivittää" joidenkin entisten luokkakavereiden, kaverinsa lasten, kumminkaimojen ja pikkupikkuserkkujen entisten aviomiesten kuulumiset. Pikkupaikkakunnilla on juurikin noin ahdistava meininki! Ihmisillä on liikaa aikaa ja tylsyyksissään kyttäävät muita...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä se hirveästi stalkkaamista vaadi, kun kommentoivat yhteisten tuttujen päivityksiin. Itsehän et varmaan koskaan ole käynyt katsomassa kenenkään vanhan tutun facebookia...lehmät lentää...
Ajatella. Ja sinusta on tullut oikein ison kaupungin kosmopoliitti, jonka elämään kuuluu ikivanhojen tuttujen stalkkaus. Ovat sulle varmasti kateellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä se hirveästi stalkkaamista vaadi, kun kommentoivat yhteisten tuttujen päivityksiin. Itsehän et varmaan koskaan ole käynyt katsomassa kenenkään vanhan tutun facebookia...lehmät lentää...
Olin se luokan pikkupahis ja bilettäjä. Nuorena viiletin vaikka missä. Kun tuli lasten hankinnan aika, hoidin lapset ja nautin siitä aivan älyttömän paljon. yhtään ei ole tehnyt mieli radalle. En silti ole "lörpsähtänyt" tai jämähtänyt. En ole tätimäinen kotihiiri. Ihan fyysisesti kunnossa itseni pidän ja ulkonäöstäni huolehdin.
Johtuu siitä kun "mammautuminen" on helpoin kunniallinen valinta. Toiseksi helpoin olisi treenaaminen. Sekin paljon helpompaa kuin vaikkapa uranluominen, opiskelu ym.
Kyllä ne yläasteen "varhaiskypsät" pissikset usein mammautuu jo parikymppisinä. Sitten yrittävät pitää viimeisistä nuoruuden rippeistään kiinni kulkemalla rööki huulessa tajuamatta se oli siistiä silloin 13-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs HE tietävät olla kateellisia, jos eivät kerran stalkkaa minua tai ketään muutakaan ;)
En ole missään yhteydessä peruskouluaikaisiin luokkalaisiin. Lukio- ja opiskelukavereista ne kaikkein pahimmat menijät ovat mammautuneet, siis kaikki he joilla on lapsia. Sitten kuvittelevat, että me lapsettomat kaverit ollaan jatkettu sellaista elämää, mitä he elivät kymmenen vuotta sitten.
Tuntuu että juuri ne, jotka eniten biletti joskus yläasteella, saivat ensimmäisenä lapsia. Osalla vaikuttaa menevän siitä huolimatta ihan ok, ovat opiskelleet, on työ jne.
Hyvien perheiden villit bilettäjät eivät todellakaan ole mammautuneet. Ovat jatkaneet menevää elämäänsä ja osa on nykyään jopa julkkiksia töidensä vuoksi. Moni muuttanut ulkomaille.