Koetko olosi täysin turvalliseksi riidellessäsi miehesi kanssa vaikka sanoisit hänelle ihan mitä tahansa
Kommentit (36)
Kyllä. Koska en sano mitä tahansa, meillä riidellään asioista ja vain sanallisesti.
En usko hänen olevan fyysisesti vaaraksi, mutta jos sanoisin mitä tahansa, hän ottaisi heti eron.
Jos mun nainen alkais lateleen törkeyksiä, tiedän kyllä mitä tekisin.
Luuvitonen
Vuorovaitus ja - tunnetaitoihin kuuluu ettei riidellessä sanota mitä tahansa. Puolisoa tulee kohdella yhtä hyvin kuin ystäviään.
Mulle sanotaan ihan mitä tahansa. Mitään en ole koskaan tehnyt enkä edes uhannut. En myöskään paisko ovia tms. Sitä vaan olen alkanut miettiä, että voiko riidassa toiselle sanoa ihan mitä vaan ja sitten sopia? Itse en sano vaikka olisin miten vihainen.
M´Mies
En riidellessäni tunne koskaan oloani turvalliseksi vaikka ei minun mies koskaan löisi. Lähteä saattaisi, jos tarpeeksi pahasti sanoisin.
Minulta meni luottamus totaalisesti kun mies riidan päätteeksi iski nyrkillä ison reiän kylpyhuoneen oveen. Kyllä siinä tuli mieleen mihin se nyrkki seuraavan kerran osuu!
On rikkonut myös kaupan näyteikkunan kun riiteli veljensä kanssa, siitä kyllä jo vuosia ja ennenkuin oltiin tavattu. Jotain sisälle painettua väkivaltaa siis oli ja on, yhdessä ei olla enää. En voinut edes ajatella jatkaa kun ei voi tuntea oloaan turvalliseksi.
Tottakai koen. Tosin en sano "mitä tahansa", kunnioitan puolisoani, enkä edes vihaisena halua loukata häntä. Riidellään asioista, eikä harjoiteta henkilökohtaisuuksiin meneviä loukkauksia, pilkkaa tai ivaa.
Tunnen oloni turvalliseksi. En ole koskaan pelännyt, että kävisi käsiksi. Mutta en tosin sanoisi "ihan mitä vain ". Emme koskaan hauku toisiamme. Konflikteja voi joskus tulla, mutta ne hoidetaan asiallisesti.
Mun ei ole ikinä tarvinnut pelätä miestäni. Olen sivaltanut sanallisesti joskus pahastikin, mut tiedän 110% varmuudella, ettei se raivostu. Pyydän ihan joka kerta myös anteeksi, jos olen kiukkuillut.
En todellakaan sano miehelle "mitä tahansa", mutta ei minun tarvitse pelätä hänen väkivaltaisuuttaan tms. jos sitä tarkoitat.
Sen sijaan parisuhteemme ei todellakaan kestäisi jos rupeaisin sanomaan miehelle vihaisena "mitä tahansa". Enkä kestäisi itsekään itseäni, jos alkaisin olla törkeä narsistinen paskiainen.
Kyllä. Ei juuri riidelläkään, keskustellaan erilaisista asioista rauhallisesti. Enkä halua suotta myrkyttää välejämme. On kuitenkin pyydettävä anteeksi.
Koskaan mieheni ei ole käyttänyt voimaansa minua kohtaan. Tiedän kyllä etten pärjää hänelle, mutta pelätä ei ole tarvinnut.
Hmm. Jos me riidellään niin ollaan molemmat äärimmäisen kovilla kierroksilla ja mahdollisesti myös aggressiivisia. Mutta koska olen itsekin silloin raivotilassa, en todellakaan pelkää mitään tai ketään vaan olen moodissa että ennemmin kuolen kuin alistun tai myönnän olevani väärässä.
En oikeasti ole vihainen tai missään tapauksessa en löisi vaimoa tai lapsia, mutta joskus kun sain tarpeeksi vaimon jatkuvasta riidan haastamisesta tarpeeksi sanoin sille vakavalla naamalla ,että jos ei lopeta heti heitän sen pihalle.
Alkoi nauramaan ettei mulla olisi munaa sellaiseen, no otin kiinni ja pyöräytin ovesta pihalle talvella kylpytakki päällä.
Vähän aikaa kun oli rauhoittumassa pihalle muuttui puheet kummasti eikä haastanut riitaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Jos me riidellään niin ollaan molemmat äärimmäisen kovilla kierroksilla ja mahdollisesti myös aggressiivisia. Mutta koska olen itsekin silloin raivotilassa, en todellakaan pelkää mitään tai ketään vaan olen moodissa että ennemmin kuolen kuin alistun tai myönnän olevani väärässä.
Toivottavasti teillä ei ole lapsia mallioppimassa tätä käytöstä
En.