Miesystävä heitti pois muistolaatikkoni, koska siellä oli eksän antamia koruja (muiden tärkeiden tavaroiden lisäksi)
Laatikossa oli minulle oikeasti kallisarvoisia tavaroita. Lapseni hiuskiehkura, piirroksia, äitienpäiväkortteja yms. (Lapsi nyt jo teini)
Mies oli mustasukkaisuuksissaan hävittänyt koko rasian, oli katsonut että siellä on korujen lisäksi vaan "jotain paperiroskaa"
Koruja saa kaupasta, mutta muita rakkaita muistojani en saa enää takaisin. Voisitteko te antaa tällaisen anteeksi?
Kommentit (30)
Exän antamia koruja voi säilyttää myös sitä varten että antaa ne myöhemmin lapselleen, joka luultavasti on myös exän lapsi. Joka tapauksessa miehellä ei ole mitään oikeutta hävittää toisen tavaroita.
nro 18
MIksi tässä on niin iso ero naisten ja miesten välillä?
Mies säilyttää muistoja exästä = hirveä stalkkeri ja ripustautuja
Nainen säilyttää exästä = ihanan romanttinen höpsö
Mies haluaa eroon naisensa ex- muistoista = julmuri / jyrää naisen oikeuksia
Nainen haluaa eroon miehensä ex -muistoista = ottaa oman tilansa miehen elämässä / siivoaa paikkansa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exän antamia koruja, what :D ?
Miksi säilytät exän antamia koruja? Käytätkö vielä? Vai hamstraatko maallista mammonaa pahan päivän varalle? Vai mitä ihmettä?
Koruthan on vaan koruja. Kuka niistä muistaa, mistä ne on vihkisormusta lukuunottamatta? Ihan yhtä älytöntä kuin olisi sanoa, ettet saa lukea tuota kirjaa, koska se on joululahja sun exältä.
No ainakin tässä tapauksessa AP muistaa selvästikin mistä, kun mainitsi erikseen että exästä muistoja. Itse en säilyttäisi mutta kukin tyylillään.
Mun tyttöystävä heitti mun kuollleen vaimon tuhkat pois. Ne oli myös sellasessa isossa laatikossa missä oli siitä muistoja. Kuvia ja muuta kaikkea hänen elämästä. Kaikki oli heittänyt pois, kun olin mökillä. Olin entinen muija se. En ikinä anna anteeksi sitä.
Minulla on ainakin säilössä exien antamat korut ja käytänkin niitä. Ne ovat vain koruja ja rakastan koruja, en todellakaan aio heittää niitä pois eikä miehellänikään ole mitään asiaa hävittää minun tavaroitani. Kuka sitä edes ajattelee, mistä ne ovat peräisin? Ei kukaan. Todella sekopäistä ja törkeää toimintaa.
Minä loukkaannuin siitä, kun mieheni penkoi yöpöytäni laatikon. Ihan tarkoituksella tutki, eikä etsinyt mitään kuten kynää, kun en ollut kotona. Jopa sitä oli vaikea antaa anteeksi, mutta annoin kuitenkin. Jos tuhoaisi jotain muistojani ilman lupaani, suhde olisi siinä. Parisuhteessakin täytyy olla yksityisyys.
Vierailija kirjoitti:
MIksi tässä on niin iso ero naisten ja miesten välillä?
Mies säilyttää muistoja exästä = hirveä stalkkeri ja ripustautuja
Nainen säilyttää exästä = ihanan romanttinen höpsö
Mies haluaa eroon naisensa ex- muistoista = julmuri / jyrää naisen oikeuksia
Nainen haluaa eroon miehensä ex -muistoista = ottaa oman tilansa miehen elämässä / siivoaa paikkansa
Ja tämä käsitys perustuu mihin? Täällä oli joitakin kuukausia sitten aloitus, jonka (muka) kirjoitti nainen joka oli heittänyt miesystävänsä kuolleen vaimon tavaroita roskikseen miehen tietämättä, ja mies oli suuttunut. Aloitus sai älyttömän määrän miinusmerkkejä ja kyllä oli aika vähissä ne kommentit jotka naisen toimintaa ymmärsivät. Useimmat haukkuivat pystyyn.
Eiköhän tämä ole sama asia sukupuolesta riippumatta: toisen omaisuutta ei todellakaan tuhota tai hävitetä.
"muiden tärkeiden tavaroiden lisäksi"
Kertoo ihan riittävästi. Miksi ne eksän antamat helyt on vielä tärkeitä? Ei tee poisheittämisestä tietystikään hyväksyttävää mutta erotkaa jo ihmeessä
Vierailija kirjoitti:
"muiden tärkeiden tavaroiden lisäksi"
Kertoo ihan riittävästi. Miksi ne eksän antamat helyt on vielä tärkeitä? Ei tee poisheittämisestä tietystikään hyväksyttävää mutta erotkaa jo ihmeessä
Aika harva nyt sentään on NIIN tunteilla elävä tolvana, että se korun alkuperä on jotenkin merkityksellinen asia. Koru on koru, aivan sama miten se on minulle päätynyt. Todellakin aion sitä käyttää ja pitää, jos siitä kerran pidän ja se on arvokas. Ainoa ero on vanha kihlasormus. On sekin tallessa, mutta sitä en sentään käytä.
Koruthan on vaan koruja. Kuka niistä muistaa, mistä ne on vihkisormusta lukuunottamatta? Ihan yhtä älytöntä kuin olisi sanoa, ettet saa lukea tuota kirjaa, koska se on joululahja sun exältä.